Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite ont i huvudet men tänker att det går över med kaffe och vatten. Outlet i Kungsbacka ledde till fin kofta, plus lite smått och gott från Börjes.

Nu snart hemma hos familjen i gbg, ser fram emot mackor och åter mackor! Läsa och chilla fram till middag och match ikväll :love: (lite taggad på mysdag ja)
 
Funderar på att köpa en trisslott, lyckades pricka in en timmes hundpromenad mellan två störtskurar! 😁
Nu tillbaka till linnegarderoben där mössen visst har härjat längst in. 🙄 För och nackdelar med mycket sängkläder. Nu hamnar en del undanstoppat eftersom vi uppenbarligen inte har använt dem på över ett år.
 
Sitter och våndas över ett riktigt I-landsproblem. Ska jag köpa en blå sammetssoffa eller en väldigt bekväm beige soffa? Tycker att beige känns lite trist men samtidigt går det ju att förändra med kuddar, vardagsrumsbord, filtar och mattor. En mörkblå soffa kanske man tröttnar på efter ett par år? Men den är jättefin.
Vad hade ni gjort?
Varför skulle du tröttna på mörkblå? Ta den som är fin :) !!
 
Jobbar lite men det är väldigt lugnt, tänkte sluta vid fyratiden. En kollega gör sin sista dag så har fått överlämnat några av dennes grejer som jag ska ta hand om. Försöker samtidigt hålla dottern nöjd, men hon är föredömligt lättsam att roa. T ex har hon läst högt ur "How your cat is plotting to kill you" för mig ^^ Maken har gått ut för att slå gräs.
 
Vi har tittat på Below deck Med och Mordet på Orientexpressen :)
Nu ska 28-åringen åka till skjutbanan och jag ska till stallet. Ska hjälpa medryttaren med lite studshoppning :)
Tycker inte om att vänta med stallet till såhär sent men medryttarens mamma, tillika min kollega, jobbar så jag anpassar mig :p
 
Jag har lite ångest över en vänskapsrelation. Hon är hemma och hälsar på sina föräldrar i två veckor och jag har kunnat ses när som helst under den tiden medan hon har tid först i morgon och nu vill hon komma förbi hemma hos mig en sväng istället för att göra en utflykt som jag trodde att vi hade bestämt.

Det blir så ojämlikt när jag sitter och väntar, hoppas att hon ska ha vilja hitta på något medan hon hittar på saker med sina föräldrar, jobbar i kapp lite och vilar.

Det beror i grunden på att jag har det jobbigt med att jag känner mig ensam och inte riktigt har någon att åka på utflykter med och såg framåt att hon skulle komma och vi skulle hitta på saker. Hon fick barn under covid och jag förstår att barnet tar tid och energi men kan inte låta bli att känna mig bortvald.

Jag hälsade på henne för någon månad sedan och då åkte vi på en del utflykter både med och utan barn, hade nog förväntat mig att det skulle vara samma sak när hon är här.

Förra sommaren blev jag jätteledsen när hon valde att komma hem veckan innan jag fick semester och vi därför inte kunde ses alls. Jag berättade att jag blev ledsen och besviken och hon tyckte att det blev för mycket att hantera. Nu vågar jag inte riktigt säga hur jag upplever det i år eftersom jag är rädd att det ska bli samma reaktion som i fjol.

Är så knasiga att en av mina bästa vänner är den jag har mest komplicerad relation till och jag är så ledsen att vi inte verkar kunna prata om det. Jag förstår att jag borde sänka mina förväntningar men samtidigt säger hon att hon vill umgås och värdesätter mig. Och när jag var där umgicks vi 4 dagar i sträck utan problem.

Phu behövde skriva av mig lite, är ett bra sätt att få lite ordning på tankarna och kanske är det någon som känner igen sig?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 850
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 156
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp