Vad gör vi? Del CLVIII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jag har precis köpt en grön sammetssoffa som jag drömt om i flera Är. Köp den du helst vill ha! :up:

Edit:
2328-HLR-57.jpg

:love:
Åh den fĂ€rgen :love:
 
Pappa kom och var upprörd över att ett paket Bregott kostade 64:-! Nu överlever han det men hur ska det gÄ för mÄnga andra?
Jag gissar att de kanske vÀljer en importerad exakt likadan produkt frÄn grannlandet istÀllet och/eller minskar sin konsumtion av just bredbart smör; om det pÄ riktigt Àr överlevnad det handlar om och 72 kronor per kilo gör skillnaden mot 108 kronor per kilo. (kÀlla: priser frÄn citygross.se)
 
Jag gissar att de kanske vÀljer en importerad exakt likadan produkt frÄn grannlandet istÀllet och/eller minskar sin konsumtion av just bredbart smör; om det pÄ riktigt Àr överlevnad det handlar om och 72 kronor per kilo gör skillnaden mot 108 kronor per kilo. (kÀlla: priser frÄn citygross.se)
Jag tÀnker att det bara Àr en produkt. Liknande höjning sker ju pÄ mkt annat ocksÄ.
 
Det lÀt spÀnnande! :heart

Fast jag kĂ€rnar nog först. Det blir ju flera hundra smĂ„ kĂ€rnor att fiska efter i grytan annars. 😅
Om du har ett durkslag med hÄl som Àr lite mindre Àr kÀrnorna kan du koka först och sila/trycka igenom sylten sÄ blir kÀrnorna kvar i durkslaget.
 
Har riktigt störande rethosta idag. Struntar i att mÄla och jobbar pÄ i köket istÀllet. Nu började det regna ocksÄ sÄ en lammgryta blir ju perfekt till middagen. Doftar mkt gott av kanel i köket nu. Brorsan sitter och ekonomi-snackar med livlÀkaren (kusinens man). Tjuvlyssnar pga Àr smygintresserad.
 
Att du orkar! :( Margit Sandemo Àr det segaste, mest orealistiska Àdelpekoral jag lÀst. Orkde bara första delen och halva andra av Isfolket.

Jag fick hela serien av en vÀninna pÄ flyttfot men förpassade alla 48 böckerna till en container.

God förnöyelse!
Tja, det Ă€r lagom underhĂ„llning emellanĂ„t och jag gillar att hon Ă€r duktig pĂ„ att mĂ„la upp miljöerna + handlingen Ă€r intressant i grunden. Sen hĂ„ller jag med om att det Ă€r inget jag skulle rekommendera om man vill ha riktig kvalitetslĂ€sning 😅 Den jag lĂ€ste igĂ„r var mer realistisk ocksĂ„ sĂ„ en hyffsad bok :)

SÄs kan jag göra! Paj Àr för mycket för mig, jag vÄgar vÀgra baka (sÀrskilt i gasugn. :D ). Fast det blir nog mer sylt. Sylt och sÄs Àr ju typ likadant!
Gasugn, lÄter lite lÀskigt :cautious: förstÄr du inte vill baka dÄ :D

Fyller Ă„r :D Bad hundarna om varsin födelsedagspuss och fick 1 st. klagomĂ„l om att sluta larva mig och börja klappa av stora killen och 1 st. krock med min haka av Whippishen. Fast sen fick jag lite pussar ocksĂ„ 😌
Grattis! 💐
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

KatthÀlsa Jag har tvÄ innekatter, steriliserade honkatter, syskon frÄn samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var Ätta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. VÀldigt lÄngt inlÀgg, dÄ jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig sjÀlv ocksÄ ;) Jag Àr i 30-Ärs Älder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursĂ€kt för en lĂ„Ă„ng text. Jag Ă€r förtvivlad över situationen med min 7 mĂ„nader gamla valp, jag kĂ€nner mig sĂ„ jĂ€vla...
2
Svar
30
· Visningar
3 154
Kropp & SjÀl Jag Àr inne i Ànnu en (egentligen flera) omgÄng i vÄrden och jag kÀnner mig i sÄnt jÀvla underlÀge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Hazel
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp