Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem, men det gör liksom ont i hjärtat när ingen tar vara på bären! 😅 Fåglarna kan ju bara äta så mycket.
Jag tycker körsbärsremmar är gott! Mixa, bred tunt på bakplåtspapper på plåt och torka i ugnen på lägsta, ev med luckan på glänt.

(Tyvärr var jag på väg att svara dig igår att jag inte kärnar ur, men distraherades av något. :o Sorry! Det funkar att bara räkna antalet körsbär en använder och sedan se till att plocka ur lika många kärnor ur färdig sylt/kräm/sås.)
 
Precis tagit ut två limpor ur ugnen bakade på rågsikt och slängde i lite vetekli också för att göra slut på det lilla jag hade i den påsen. 🙂

IMG_20220725_205808143_HDR.webp
 
Kikar lite på Parks and recs, är irriterad över att Netflix "hotat" med att ta bort hela serien snart, jag som börjat gilla den så mycket... Men är glad över att jag precis kommit hem efter att ha köpt ett tält för 50:- via en köp- och säljgrupp på Facebook. Inte direkt något man drar till fjälls med, men duger nog åt mig så länge!
Men vad säger du? Ta bort? Vilken tur att jag läste det, får öka tempot på tittandet.
 
Älskade Lilla herrn kom och la sig tätt intill mig och kurrade, då helt plötsligt slappnade jag av och somnade :heart sov ända till 14.30 :eek: fortfarande lite dåsig så konstaterat jag behövde en slappdag och ska beställa hem mat :d sen blir det att läsa lite, fått tag på en av Margit Sandemos fristående böcker :love:
Att du orkar! :( Margit Sandemo är det segaste, mest orealistiska ädelpekoral jag läst. Orkde bara första delen och halva andra av Isfolket.

Jag fick hela serien av en väninna på flyttfot men förpassade alla 48 böckerna till en container.

God förnöyelse!
 
Funderar på om jag kommer orka läsa ut den tredje delen om förlaget Lytton just nu eller om jag vill ha något mer lättsama böcker över sommaren. Den boken jag påbörjat är 559 sidor. Jättebra serie men just nu känns den mastig. Så kanske att jag lånar den vid ett senare tillfälle istället.
 
Jag tycker körsbärsremmar är gott! Mixa, bred tunt på bakplåtspapper på plåt och torka i ugnen på lägsta, ev med luckan på glänt.

(Tyvärr var jag på väg att svara dig igår att jag inte kärnar ur, men distraherades av något. :o Sorry! Det funkar att bara räkna antalet körsbär en använder och sedan se till att plocka ur lika många kärnor ur färdig sylt/kräm/sås.)
Det lät spännande! <3

Fast jag kärnar nog först. Det blir ju flera hundra små kärnor att fiska efter i grytan annars. 😅
 
Jag har hört många som blivit helt frälsta i dessa böcker men själv har jag inte läst en enda
Jag vet. Finns de som läst hela serien flera gånger. Råkade nämna i ett annat forum att jag hade kastat böckerna och har aldrig blivit så "utskälld" i hela mitt liv. Insåg också att kunde ha blivit rik på att sälja dem. Det verkar som om Margit Sandemo är väldigt eftertraktad och svår att få tag på.

Chaqun a son gout...
 
Jag vet. Finns de som läst hela serien flera gånger. Råkade nämna i ett annat forum att jag hade kastat böckerna och har aldrig blivit så "utskälld" i hela mitt liv. Insåg också att kunde ha blivit rik på att sälja dem. Det verkar som om Margit Sandemo är väldigt eftertraktad och svår att få tag på.

Chaqun a son gout...
Hoppsan, så pass.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 151
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp