Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar få "resfeber" eller vad jag ska kalla det. Typ på helspänn för att jag ska bli sjuk och inte kunna åka ner till västkusten i morgon som planerat nu när bussbiljett är bokat och allt. Letar möjliga symtom typ (något missfärgat snor som jag kan ha ibland- inte typiskt infektionsfärgat då mitt alltid blir gult, ursäkta äckeldetaljer) och flera borta från jobbet (ja jo men finns ju en uppsjö andra anledningar till att vara frånvarande) nu såg jag (ska åka och jobba om en liten stund) och givetvis gick jag från att i övrigt må prima till "dåligt". Varför. kan. jag.inte.bara.slappna.av.och.ta.det.som.det.kommer. Nåväl; en kortare och skön ridtur i skritt och lite galopp efter gårdagens pass på banan; underbar avkoppling inför jobbpasset :love:.
 
Jag har slitit i flera dagar med att få hästskrället att dricka ordentligt. Bytt vatten flera gånger om dagen osv. Vet ni vad han ville ha? Han ville ha tillbaka sin vinröda hink ute 😂😴 Hästskrälle du ger matte magsår.

IMG_20220711_131205325_HDR.webp
 
Jobbat i dag, vilket gick bra.

Ätit också, varit ute med hunden också. Spelat Nintendo, Mario, och bara dör. Till slut lyckades jag rädd den där svampgrejen som ropar "Help Me!" och gick i mål utan att mörda henne, och hoppades på ett rött svamphus, men fick ett grönt svamphus som ju är extralivshus. Där fick jag ett (1!!) liv bara. Sju försök att rädda Help Me-tjutet och så fick jag bara ett liv som tack. Ger upp Nintendo för stunden, det är kul att spela trots att jag inte ser så bra, men uthålligheten är inte så bra....
 
Sitter hemma. Har jobbat. Fick en liten chock när jag kom till jobbet och insåg att vi bara skulle vara 4 pers på plats idag (brukar vara 8-10). Har nu sagt till chefen att om jag ändå ska jobba nästan heltid som timmis, då kan jag lika gärna gå på schema och få bättre lön. Han höll med, så på onsdag ska vi ha möte och se vad vi kan hitta på. Hoppas ändå på att hitta något annat jobb snart.
 
Sitter och äter en mycket sen lunch framför gamla avsnitt av Glee. Min granne kom just förbi med blommor för att be om ursäkt för... Varit för på i kontaktsök? Jag vet inte riktigt faktiskt och vettefan om detta var bättre. Låtsades som att jag inte märkt något och skyllde på att jag säkert missat försöken pga nya bra hörlurar. Vem vet😇
 
Maken har just raknat ut att vi kort 539 Svenska mil for att komma hit ... och att vi betalat 33000 sek for bensin. 🙄
Var AC i husbussen har, som sagt, "issues". Den gar ibland och ibland inte ... mycket random, sa vi har inkopt en fristaende "hjalp ac" som sedermera ska fa bo i vart garage hemma.
Pa var "pahangs bil" som vi drar efter husbussen har kopplingen, tror vi, helt lagt av, det ar tur att den tilltankta verkstaden ar mycket nara ... det gar inte att kora fortare an ungefar 25km/timma och det tar tid att komma upp i sadana valdsamma hastigheter.:angel:
Bade son och sonhustrus bil har ocksa lagt av. Den ena misstanker de som kan nagot att det ar ett branslefilter, pa en mini cooper dar namnda filter sitter under baksatet.🙄
Och sonens BMW har problem med kylarvatskan ... tanken ar full, men den overhettar och sonhustrun sa att nar hon korde och stangde av motorn vid overhettnings larm pa datorn (mataren pa instrumentbradan ger inte utslag) lat det som om det kokade.
Den andra avkomman som bott har i Florida i manga ar (men nu bor i Oregon) havdar bestamt att vi har blivit kursed av "The Swamp Which" ... fragan ar bara hur man blir "uncursed" igen.😬
 
Hemma, mycket trött. Köpt en herrans massa kvisttomater så nu blir det mozzarella och tomatsallad i några dagar. Går ganska faktiskt ganska bra att dra ner på kolhydrater även om det gör mig mycket känsligare för fall. Men bs håller sig på plats för det mesta.

Edit: Hittar fortfarande inte den förbannade ssd :rage::arghh: blir galen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bettlösa tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Ny sadel, ont

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp