Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rastat ponny som var piggare än matte 😅. Tack och lov.
 

Bifogade filer

  • IMG_20220711_072312.webp
    IMG_20220711_072312.webp
    620,5 KB · Visningar: 29
Somnade på soffan igår, blev väckt för min sambo tyckte jag skulle gå till sängen istället. Jo men tjena vad lätt det är att somna om då 😴

Aja har inge speciellt idag så förutom stallet. Truleman ska in på lite spabehandling vilket jag kan göra när som idag.
 
Läser i en annan tråd och är så innerligt tacksam för att det finns fina präster.

De två som begravde min mor och min far var synnerligen tondöva. Min fars begravningspräst ägnade en stor del av samtalet innan till att försöka berätta vilken viktig person han var.
När han ringde så svarade maken.
Prästen sa att han ringde för att han skulle begrava svärmor. Du är ett antal år för sent ute. svarade maken syrligt. HUR kan man ringa och säga fel på mor resp far?
Fortfarande arg trots att det är många år sedan

När barnets farfar skulle begravas stod avkomman i kyrkan och förberedde sig på sin sång. Begravningsentreprenören skojade att han skulle kolla så det blev rätt namn på kistan för det skulle ju bli tokigt om det blev fel. Synnerligen tondövt till en ung person som förlorat en älskad anhörig.

Nä, jag har inte så mycket till övers för kyrkans folk och begravningsentreprenörer.

/tanten - vaknat på gnällig sida idag
.
 
Sitter på båt ut till Sandskär i Haparanda skärgård. Tar en timma ut och ja njuter lite av att kunna sitta och slösurfa. Senaste dagarna har jag annars antingen vandrat eller kört bil känns det som. Vi har haft det jättebra och sett mycket intressant men lite trött börjar jag allt bli.
 
Frustrerad.
Jag är så sällan sjuk att jag har galet svårt att slappna av och acceptera att jag inte ska göra mer än det minimala. "Ingen" minns vilket år jag var förkylningsjuk senast 😅.

Hur ska man distrahera sig istället för allt gnäll online 😅.

Men som jag sagt i annan tråd kan man vara glad, ledsen, tacksam och frustrerad samtidigt.
Finns mycket positivt också. Och detta går väl över nån gång. Bara en tidsfråga.
 
Klockan är just efter 18.00 här och det är ju vinter här så det lär vara bäckmörkt inom.30-40 min...

Hur som, två wallabies (liten avart av känguru typ) mumsar på baksidan av ogräs... hade just en "bush-fasan" som gick förbi här på framsidan av trädgården och på andra sidan vägen har vi en stor över 100 år förmodligen, eukalyptusträd som.växer, med en koala hane som ropar ut "mating sounds" (youtubea detta och vem som helst blir förvånad hur dessa söta djur kan stöna ut dessa ohyggliga vildsvinsläten hahh...)


Men ibland får jag nypa mig i armen och tänka att detta är exotiskt, och inte bara vardag ❤
 
Funderar på hur tusan man prissätter oanvända 50 cl kristallsnifters från populär serie av populär designer. Serien kom ut under 80-talet och vissa glas går att köpa än idag, men just den modellen jag har verkar inte längre gå att köpa på marknaden :crazy::confused:

Har du kollat på Tradera? Det kanske går att få en fingervisning om priset där :)

Edit: Är det Ingegerd Råman med förgyllning är de DYRA...
 
Klockan är just efter 18.00 här och det är ju vinter här så det lär vara bäckmörkt inom.30-40 min...

Hur som, två wallabies (liten avart av känguru typ) mumsar på baksidan av ogräs... hade just en "bush-fasan" som gick förbi här på framsidan av trädgården och på andra sidan vägen har vi en stor över 100 år förmodligen, eukalyptusträd som.växer, med en koala hane som ropar ut "mating sounds" (youtubea detta och vem som helst blir förvånad hur dessa söta djur kan stöna ut dessa ohyggliga vildsvinsläten hahh...)


Men ibland får jag nypa mig i armen och tänka att detta är exotiskt, och inte bara vardag ❤
Hade gett rätt mycket för att få se Wallabies i trädgården.
Även om jag vet att det inte är alla förunnat att ha haft harar, fasaner, hjort, rådjur och grävling på besök.
Att kunna höra fladdermusungar och få bra mycket färre mygg eftersom de äter dem.

Tack för att du påminde mig om att jag lever i lite av ett paradis. Helt rätt dag också.
 
Har du kollat på Tradera? Det kanske går att få en fingervisning om priset där :)

Edit: Är det Ingegerd Råman med förgyllning är de DYRA...
Inte såå exklusiva kanske, 50 cl snifters (enligt orginslkartong) intermezzo blue, av Erika Lagerbielke.

Har googlat överallt och just den modellen verkar vara svår att hitta iom utgått från sortiment, men enligt en tysk sida så är modellen lik brandyglas, fast de jag har här är större än de glasen 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ny sadel, ont
  • Dressyrsnack 17
  • Allt känns hopplöst…

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp