Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i fåtöljen I badrummet o slappar efter dusch. Fångade en liten jäkla fästing på min axel precis. Han har säkert kommit med från bygget. Helgens projekt är nästan klart. Son väldigt nöjd.
20220710_193240.webp
 
Den senaste veckan har varit minst sagt hektisk. Förutom att rodda med vår egen flytt så har jag/vi hjälpt våra kusiner att flytta eftersom de råkar flytta samtidigt som oss (de har hjälpt oss också, så klart) :D Utöver det så har jag tvättat utemöblerna som vi ska ha på altanen och nu kom jag precis in efter att ha målat (?) olja på en stol + bordet.

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ska jag äta middag och göra mig redo för sängen. Imorgon går stora flyttlasset för kusinerna så det lär bli en fullspäckad dag.

Imorgon har jag och katterna bott 1v i huset och det har gått så över förväntan. Honkatten har inte gjort sina behov utanför lådan en enda gång, gissa om jag är nöjd och stolt? :heart:love: Senare i veckan flyttar resten av familjen in, men förhoppningsvis fortsätter hon att göra sina behov i lådan :)

Just det ja, jag är fortfarande på sida 72 i förra tråden. Så jag har lite att läsa ikapp också :rofl:
 
Ajdå, och ingen självklar hjälpare?
Maken också smittad, och medryttaren som hjälpte till när vi åkte in (precis innan jag blev sjuk).
Känner inte massor med folk som bor granne som kan sköta sår osv direkt 😅.
Men nu finns en lösning i allra värsta fall och vi blir för dåliga.
Lösningen är via en vän som jag fått från buke från början. Så det är ingen okänd nu, men utan buke hade jag inte haft den vännen.
 
Maken också smittad, och medryttaren som hjälpte till när vi åkte in (precis innan jag blev sjuk).
Känner inte massor med folk som bor granne som kan sköta sår osv direkt 😅.
Men nu finns en lösning i allra värsta fall och vi blir för dåliga.
Lösningen är via en vän som jag fått från buke från början. Så det är ingen okänd nu, men utan buke hade jag inte haft den vännen.
Bor du i nordvästra skåne kan säkert jag hjälpa till också.
 
Red ut på spontan långritt, bara jag och ponnyn. Red bort till ett ställe jag aldrig varit på, det var riktigt trevliga vägar och verkar dessutom finnas mycket mer att utforska. Var ute ungefär 2,5 timme, definitivt längsta turen ensamma hittils. Hur terränggående ponnyn är testades också (det är trots allt min ponny, då ska man klara lite märkliga vägar/ickevägar), han får definitivt godkänt även om det märktes att han inte varit med om det innan :)

Sen fick storhästen gå en kort promenad och hälsa på kor. Skumma grejer men lite roliga att skrämma, man bara blåser så springer de :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp