Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis ätit en mkt god middag som jag tillagade på vedspisen. Härligt att kunna elda utan att svettas ihjäl!
Gjort bort lite måleri idag och duken ska vila imorgon. Jag ska eventuellt skissa upp ngt nytt imorgon.
Nu tar jag ett glas vin och chillar.
 
Alltid lika trevligt med ett nystädat hem! Sängen ska renbäddas, men det gör jag inte ännu, jag ska vara den första att ligga i den, renbäddar jag nu är det Mr Husky som bäddar ner sig eftersom han älskar renbäddade sängar han också! Hundjävel! Han ligger på en nystädad balkong och har lovat att bete sig.

Har fyllt vatten också, ätit en massa gånger, vandrat med hunden och kvar är nu att duscha, gå kvällsrunda och äta ett kvällsmål. Redo för jobbet i morgon, må jag ha ström!
 
Vad är då -10 för dig?
Jag tycker nämligen att det blir lite märkligt att kalla 20-22 grader för kyla.

Svinkallt typ får ju också klä mig efter vädret med thermobyxor och så om det är -10. Jag sover med mitt vinterduntäcke nu men har skippat de två filtarna jag brukar ha ovanpå det på vintern. Jag fryser helt enkelt väldigt lätt och så har det alltid varit. Jag behöver dra på mig en tröja när det blåser som idag och är växlande moln och sol även om det är 20-22 grader. Så för mig personligen är det något som jag upplever som kyligt. Är det däremot helt vindstilla och en klarblå himmel så upplever jag det inte som lika kyligt med 20-22 grader. En del mår dåligt av värme och jag mår dåligt av att det är för kallt.
 
Då kanske du ska sikta på att flytta någon annanstans?
Normalt sett är medeltemperaturen dagtid i juli ca 20 grader.

Hade gärna gjort det men älskar min sambo för mycket, vi har varit ihop i över 20 år och han tål inte värme speciellt bra. så på det sättet är vi ingen bra match utan jag får stå ut om jag vill ha kvar honom i mitt liv och det är ett val jag gjort. Men nej var inget jag tänkte på att kolla när vi blev ihop kändes inte som en viktig faktor då. Men ja det faktum att det är som jag upplever det ganska kyligt i Sverige så hade det varit bra att bo någon annanstans. Men tycker kanske ändå jag har rätt att tala om att jag tycker det är kyligt nu precis som andra uttrycker att de lider av värme.
 
Svinkallt typ får ju också klä mig efter vädret med thermobyxor och så om det är -10. Jag sover med mitt vinterduntäcke nu men har skippat de två filtarna jag brukar ha ovanpå det på vintern. Jag fryser helt enkelt väldigt lätt och så har det alltid varit. Jag behöver dra på mig en tröja när det blåser som idag och är växlande moln och sol även om det är 20-22 grader. Så för mig personligen är det något som jag upplever som kyligt. Är det däremot helt vindstilla och en klarblå himmel så upplever jag det inte som lika kyligt med 20-22 grader. En del mår dåligt av värme och jag mår dåligt av att det är för kallt.

Om du nu har sådana problem: har du aldrig funderat på att flytta till varmare ställe?
 
Har haft en stund av hur saker leder vidare. A blir medbjuden till Furuvik med faster imorgon ➡️ jag får tummen ur och kollar upp det med eget konto till henne ➡️ fyller i ansökan och behöver bild på hennes pass ➡️ inser att passet gått ut ➡️ skickar in ansökan ändå och hoppas att det funkar + bokar tid för nytt pass åt henne. Nu måste jag packa väskan till jobbet imorgon och försöka sova! 😅
 
Jag orkar inte riktigt just nu. BS krasch igen, iofs inte lika stort, hittar inte min ssd systemdisk, totalt vänt på dygnet, eg somnade halv nio i morse och vaknade halv sex och ska upp sju imorgon 🙈 Otroligt irriterande.

Jag hittade ssd förut och eftersom det var en osäker plats la jag undan den på en säker plats och det finns en liten chans att den nu rullat bakom bokhyllan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp