Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
letar ny soffa
Inte lätt att hitta en begagnad heller eftersom utan bil kan jag inte hämta.
De allra flesta vill ju att den hämtas.
Ska jag anlita macken blir det snart lika dyrt som en ny soffa..
Den jag har är för låg och för djup så dåliga dagar har jag svårt att ta mig upp från den..
Du kanske kan få klossar som höjer benen av arbetsterapeuten på VC om det är enda anledningen till bytet (lite beroende på hur benen ser ut)?
 
Du kanske kan få klossar som höjer benen av arbetsterapeuten på VC om det är enda anledningen till bytet (lite beroende på hur benen ser ut)?
Öh bra fråga
den är superlåg så vet inte hur benen ser ut riktigt
Tror de är gigantisk fyrkantiga och kanske 5 cm höga
 
Har rensat en ampellilja på sticklingar, blev säkert 30 stycken. Funderar nu på hur man planterar om kaktusar utan att få massa taggar. Har en luden som ser väldigt mjuk ut men som har massa små taggar och en långsmal, taggig grej som behöver nya krukor men de visar tydligt att de inte vill bli petade på :cautious:
 
Livet känns som en mardröm som inte tar slut. Nu verkar det ha gått bra. Men jag har just sett en penicillinchock för ca 1h sen..
Ska kolla varje millimeter av henne senare.

Och nej. Vi glömde inte kolla att vi inte var i blodkärl etc. Vi gjorde allt efter bästa förmåga och beskrivningar.

Lätt att vila och bli frisk..

Jag har också gjort det (jag gjorde som en ska men han rörde sig litegrann och det var tillräckligt). Det var inte min häst... tack och lov hade vår lokala veterinär som bodde i byn lite kortison hemma (vi kände henne privat, det var så vi kunde få tag på henne) som vi fick i honom snabbt och sedan kom distriktaren och gav lite mer. Det var sista gången jag injicerade en häst, jag vägrar göra det igen. Det var så vidrigt :(
 
Jag bor en liten bit utanför. Idag har SMHI försökt lura oss här och hävdar envist att det har regnat sedan kl 7 i morse. Men den stora lampan har lyst hela dan 😁

Tror de spår väder i kaffesump, eller så har de sommarjobbare. Men jag håller tummarna för bra väder till veckan så alla får in sitt hö.
Min man som var pilot och både kunde mycket metrologi och var beroende av korrekt väderinfo sa alltid att om man ville ha ett jobb där man aldrig behövde ta ansvar, ja då skulle man bli metrolog.

Hans favorit bland metrolog-tabbar utspelade sig på Fornebu. Han frågade vakthavande om det var någon instabilitet (åskväder) i molnen över flygplatsen.

Vakthavande: Nei, finns inte.
Piloten: Är du säker på det?
Vakthavande: Absolut säker!

Han tar sina papper och går. I samma ögonblicksom han stängeer dörren till Metbriefing bryter det ut ett formidabelt åakväder. Ridå! Han kunde inte låta bli att sticka in huvudet och kommentera, F, hörte du det?

Den metrologen gjorde allt för att slippa briefa min man efter det.
 
Min man som var pilot och både kunde mycket metrologi och var beroende av korrekt väderinfo sa alltid att om man ville ha ett jobb där man aldrig behövde ta ansvar, ja då skulle man bli metrolog.

Hans favorit bland metrolog-tabbar utspelade sig på Fornebu. Han frågade vakthavande om det var någon instabilitet (åskväder) i molnen över flygplatsen.

Vakthavande: Nei, finns inte.
Piloten: Är du säker på det?
Vakthavande: Absolut säker!

Han tar sina papper och går. I samma ögonblicksom han stängeer dörren till Metbriefing bryter det ut ett formidabelt åakväder. Ridå! Han kunde inte låta bli att sticka in huvudet och kommentera, F, hörte du det?

Den metrologen gjorde allt för att slippa briefa min man efter det.
Hade ett ex vars mamma bodde vid SMHI. Om man gick med hunden ditåt sa man att man gick bluffrundan :angel:
 
Jag har också gjort det (jag gjorde som en ska men han rörde sig litegrann och det var tillräckligt). Det var inte min häst... tack och lov hade vår lokala veterinär som bodde i byn lite kortison hemma (vi kände henne privat, det var så vi kunde få tag på henne) som vi fick i honom snabbt och sedan kom distriktaren och gav lite mer. Det var sista gången jag injicerade en häst, jag vägrar göra det igen. Det var så vidrigt :(
Då hade jag "tur" som fick en lindrig chock och inte behövde häva eller så och gick fort över.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Allt känns hopplöst…
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp