Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Livet känns som en mardröm som inte tar slut. Nu verkar det ha gått bra. Men jag har just sett en penicillinchock för ca 1h sen..
Ska kolla varje millimeter av henne senare.

Och nej. Vi glömde inte kolla att vi inte var i blodkärl etc. Vi gjorde allt efter bästa förmåga och beskrivningar.

Lätt att vila och bli frisk..
Min gammelman fick en penicillin chock. Som tur var lindrig
Minns inte om jag fick fortsätta behandlingen eller om han fick annan medicin. Var ca 11 år sedan
När jag jobbade inne på Ultuna, så hände det att hästar chockade pga penicillin även där
 
Min gammelman fick en penicillin chock. Som tur var lindrig
Minns inte om jag fick fortsätta behandlingen eller om han fick annan medicin. Var ca 11 år sedan
När jag jobbade inne på Ultuna, så hände det att hästar chockade pga penicillin även där
Jag sa ju att jag inte vågar fortsätta. Men så har hon fått 4 ggr också. Hade hin bwhkvt fortsatt hade jag fått hytta en veterinär som kunnat komma. Men veterinären på Strömsholm var mycket förstående.
"Skönt" att höra att det chockas även på kliniker. Vi följde verkligen anvisningarna och ändå blev det chock. 🥺
 
Jag sa ju att jag inte vågar fortsätta. Men så har hon fått 4 ggr också. Hade hin bwhkvt fortsatt hade jag fått hytta en veterinär som kunnat komma. Men veterinären på Strömsholm var mycket förstående.
"Skönt" att höra att det chockas även på kliniker. Vi följde verkligen anvisningarna och ändå blev det chock. 🥺
Ok
Ja. Även av djursjukvårdare och veterinärer på Ultuna
 
Firat syster yster som fyller år idag 😊 Nu tänker jag inte göra någonting mer idag 🙃 Har nog en grinig häst att ta hand om imorgon .. Funderar och funderar, kanske det rätar ut sig i huvudet till slut. Förstår inte han har aldrig visat minsta tendens till att försöka sticka med mig .. Att han är knölig ja och bortskämd men inte sådär ..

Får tänka lite mer brukar kunna ploppa upp en och annan bra tanke ibland.
 
Var och tittade på ett skåp men det blir för stort projekt att få hem det tyvärr :down:


Vill ha något NU! Men det är svårt när man bor tre trappor upp utan hiss, är ensam (och inte så stark) samt har en liten bil utan dragkrok 🙃
 
Har rensat en ampellilja på sticklingar, blev säkert 30 stycken. Funderar nu på hur man planterar om kaktusar utan att få massa taggar. Har en luden som ser väldigt mjuk ut men som har massa små taggar och en långsmal, taggig grej som behöver nya krukor men de visar tydligt att de inte vill bli petade på :cautious:
Har du inga (rejäla!) arbetshandskar så funkar en grilltång lika bra ;):up:
Mvh/kaktussamlare i tonåren
 
Har rensat en ampellilja på sticklingar, blev säkert 30 stycken. Funderar nu på hur man planterar om kaktusar utan att få massa taggar. Har en luden som ser väldigt mjuk ut men som har massa små taggar och en långsmal, taggig grej som behöver nya krukor men de visar tydligt att de inte vill bli petade på :cautious:
Du kan rulla in dem i tidningspapper.
 
Har rensat en ampellilja på sticklingar, blev säkert 30 stycken. Funderar nu på hur man planterar om kaktusar utan att få massa taggar. Har en luden som ser väldigt mjuk ut men som har massa små taggar och en långsmal, taggig grej som behöver nya krukor men de visar tydligt att de inte vill bli petade på :cautious:
Tjock tidning runt växten.
 
Ibland undrar jag om jag borde ha en förmyndare med mig när jag handlar. 😅
Sambon åker bort i 4 dagar. Jag ska ha besök 24 h. Sen är det bara jag som äter. Jag har köpt mat på Willys för 2500 kr. På WILLYs! 🙄👏

Sambons reaktion: ”Fan vad skönt att jag ska bort. Så jag slipper se allt i kylskåpen. Plural!”
😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Allt känns hopplöst…
  • Träna bommar
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp