Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tillbringat en del av eftermiddagen med städning i + runt växthuset och gjort i ordning en mängd överblivna krukor för lite prydligare förvaring.

Kommer alltid att tänka på min favoritutter när jag försöker få krukorna i organiserade staplar.

https%3A%2F%2Fbucketeer-e05bbc84-baa3-437e-9518-adb32be77984.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2Fc514f6bd-6453-44fe-a18c-24b1e0c2f24d_346x194.gif
 
Tog en välbehövlig sovmorgon och sen traskade vi ned till vår sjöbod med tillhörande strand. Solat och badat i havet hela dagen! 23 grader i skuggan, 16 grader i havet 😁 Ändå bra för att vara Västernorrland, vissa år när vi kommit i juli har det varit 11-12 grader i vattnet.
Nu precis druckit upp en gin fizz och ätit oliver i solen på altanen.

Köpte dessutom en ny utebur/hage till marsvinen och släpade med upp hit från Stockholm. Mycket större än den vi haft här på landet tidigare. Tror ni de har velat gå ut i hagen något? Nä alla tre sitter i huset och trycker 😒 Ska nog jaga ut dom och stänga in till huset en stund.
 
Lycka! Bibliotekarien visste att jag ville ha en bok som var utlånad, så hon tog hem ett ex från bokbussen innan den gick på semester :love:

Nu sitter jag här och försöker komma på vad jag vill sy först. Overload i pysselhjärnan!
 
Funderar på om jag ska köpa en ny ssd, men det är verkligen inte läge för det just nu och jag slår vad om att så fort den kommer och jag öppnat förpackningen kommer den gamla fram. Blir galen nu när jag äntligen ska få rumpan ur och bygga färdigt.

*surar*
 
Maken har just raknat ut att vi kort 539 Svenska mil for att komma hit ... och att vi betalat 33000 sek for bensin. 🙄
Var AC i husbussen har, som sagt, "issues". Den gar ibland och ibland inte ... mycket random, sa vi har inkopt en fristaende "hjalp ac" som sedermera ska fa bo i vart garage hemma.
Pa var "pahangs bil" som vi drar efter husbussen har kopplingen, tror vi, helt lagt av, det ar tur att den tilltankta verkstaden ar mycket nara ... det gar inte att kora fortare an ungefar 25km/timma och det tar tid att komma upp i sadana valdsamma hastigheter.:angel:
Bade son och sonhustrus bil har ocksa lagt av. Den ena misstanker de som kan nagot att det ar ett branslefilter, pa en mini cooper dar namnda filter sitter under baksatet.🙄
Och sonens BMW har problem med kylarvatskan ... tanken ar full, men den overhettar och sonhustrun sa att nar hon korde och stangde av motorn vid overhettnings larm pa datorn (mataren pa instrumentbradan ger inte utslag) lat det som om det kokade.
Den andra avkomman som bott har i Florida i manga ar (men nu bor i Oregon) havdar bestamt att vi har blivit kursed av "The Swamp Which" ... fragan ar bara hur man blir "uncursed" igen.😬
Spelar Nintendo, Mario, och plockar på sig alla 99 svampar? Och rädda Help Me-tjutet ur varje värld?
 
Tant trampade mig på foten så den skiftar snyggt i blålila och är lite svullen. Sedan har jag ett rött streck över ryggen där jag testade om strömmen funkade i hagen :angel:

Det gjorde det......
Tyvärr fick den stackars nya hästen i stallet även känna på det lite då jag fixade hennes täcke samtidigt. Nu vet vi att hon hoppar bort från folk om nåt händer och är mutbar med godis som förlåt. Verkar inte långsint heller :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp