Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på att korven ska bli klar, det blir kokt korv med bröd ikväll! Synd bara att jag efter att ha börjat dammsuga och inser att påsen behöver bytas inte hittar några nya påsar. Så nu tittar jag på Jönsson-ligan istället och funderar på vart jag kan ha lagt påsarna?
 
Fick åka iväg 3 mil till nästa ort för att handla lite och mötte en kollega på affären som firade midsommar med sin flickvän på den orten. Fick bästa presentationen "här är min kollega RedQueen. Det är hon jag berättade om som tvingar oss till att sjunga med i countrylåtar varje fredag, skäller på okända män så de blir gråtfärdiga och som ska klä sig i leopardmönstrat och knallrosa varje dag när hon fyller 40." :D
 
Tycker verkligen om morgonträning eftersom då har man resten av dagen kvar. Var och tränade vid halvnio idag, två dagar i veckan tränar jag innan jobbet- Då¨är jag på gymmet ca 05.40 och ibland får jag verkligen ha en diskussion med mig själv om jag ska gå upp eller inte. Särskilt på vintern när det är mörkt och kallt.
Jag tränar i stort sett alltid på morgonen. Halv fem när jag jobbar och direkt före eller efter frukost på helgen.(Beroende på hur blodsockret känns)
Men i går var jag på en riktigt brakfest med mkt alkohol och somnade vid 3 så idag var det eftermiddagen som var enda alternativet.
 
Det fanns verkligen inget syre när jag tog mig ut på min joggingrunda. Dessutom några jäkla insekter som vägrade att lämna mig på slutet.
Men nu är den gjort.
Ramlat ner i soffan och tittar på simning.
0EF06FEA-2386-4776-87B3-47A1102BBEE5.webp
 
Fick åka iväg 3 mil till nästa ort för att handla lite och mötte en kollega på affären som firade midsommar med sin flickvän på den orten. Fick bästa presentationen "här är min kollega RedQueen. Det är hon jag berättade om som tvingar oss till att sjunga med i countrylåtar varje fredag, skäller på okända män så de blir gråtfärdiga och som ska klä sig i leopardmönstrat och knallrosa varje dag när hon fyller 40." :D

Life Goalz :cool: :up:
 
Funderar på varför jag ska förminska mig själv och tycka att jag borde kunna klara min kandidatuppsats när alla andra gör det :banghead:. Oftast påverkas jag inte längre av att jag hade en dysfunktionell uppväxt, där jag idag inte har kontakt med varken föräldrar eller syskon. Men just nu tar de negativa tankarna över.
 
Eller hur!

Jag har färgglada örhängen och dito kläder varje gång på dialysen. I bjärt kontrast till del andra gamlingarna som kommer i mjukisklädet eller urtvättade skjortor.

Man behöver inte vara sunkig bara för att man är gammal eller sjuk. Dessutom mår man bättre av färg. (eller hur @tornblomma )

Heja @RedQueen

Jag har färg på läpparna varje dag, även om jag bara ska ut i fält. Det gör direkt att jag känner mig piggare och gladare.
 
Jag vill också ha varmt och skönt! :arghh: Framför allt kanske mina chillisar kan komma ikapp då, men också förl att varmt och skönt är varmt och skönt. inte på jobbet, men skitsamma, det är liksom plågsamt därinne året runt. :p

Nu ska jag plutta lite färg i håret! Orkar nog inte gå till den där trädgårdsfesten. Tänk att måsta klä sig som folk, det kändes otroligt jobbig. Jag vet inte ens om jag har något som inte är hund eller arbetskläder.
 
Funderar på varför jag ska förminska mig själv och tycka att jag borde kunna klara min kandidatuppsats när alla andra gör det :banghead:. Oftast påverkas jag inte längre av att jag hade en dysfunktionell uppväxt, där jag idag inte har kontakt med varken föräldrar eller syskon. Men just nu tar de negativa tankarna över.
Du fixar det om du vill
Du har ju tagit dig ända hit.
💖
 
Idag var det en sorglig dag att vakna upp till i Oslo. Mina/våra tankar går till de omkomna, skade och deras anhöriga och vänner.

Pride skulle ha firat att i år är det 50 år sedan manlig homosexualitet blev avkriminaliserad i Norge. Paraden i Oslo centrum är avlyst. Synd, jag kunde ha tänkt mig att delta.

Jag lyser fred över de döda och sänder varma tankar till alla som var i närheten.

💜💘💖
Synd. Jag trodde faktiskt att de skulle vara ännu mer motiverade till att ha paraden. <3 Men det är väl riskfaktorn de tänker på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 368
· Visningar
38 111
Senast: sthu
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 826
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Löptik
  • Forl kostnad?
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp