Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade stress/ångestpåslag igår så ringde psykjouren och grinade. Kändes som om hela jag var på väg att gå i bitar.
Fick inte så bra stöd. Men det är bättre idag. Har köpt picadelisallad så ska försöka äta ordentligt om en stund, fick inte i mig så mycket mat igår.
Nu läsa ikapp tråden.
Hoppas det lättar! ❤️
 
Jag satt uppe djupt försjunken i viktiga papper som måååste gås igenom nu. Så ropar sambon: "Nu är de här!"
Jag skenade ner skrikandes: "Nässlickarna!!!":love:
Dvs årets kor och kalvar var på första besök i hagen bredvid oss. De är SÅ söta!
Sambos hund var mindre impad av första mötet med enorma bjässarna på HENNES tomt. :laugh:
 
Fick byta jobb pass idag för jag skulle till Vc på morgonen
Så jobbat 11.45-16 så segt nu
Vi har ff 4 av 4 tumlare trasiga. 2 pyttesmå tumlare som tar 2 h att torka, där går det inte in mkt. Så vi får häng torka allt nu
Nu får vi tvätta Ikeas tvätt varje dag (moppar och trasor) eftersom deras tvättstuga renoveras nu...
Nu på em kom det massor av tvätt - Ikeas moppar, kläder från en vårdcentral. Och 4 kartonger med nya Ikea kläder. 12-15 säckar med gamla Ikea kläder
Allt ska tvättas, torkas. Kläder strykas...
 
Älskar vårdnadshavare som faktiskt ringer och meddelar om det tänker komma tidigare och hämta sitt barn/barnen 😍 Speciellt om det råkar vara så att just att det har senaste tiden på schemat. Så tack och adjö jobbet för denna vecka redan vid halv fem.

Jag trivs bra att vara vikarie på den här lilla förskolan, inte så många barn och man har verkligen tid och chansen till att lära känna dem utan och innan även om jag bara är där ett par dagar i veckan oftast. Glad att jag vågade skicka iväg ett mail iaf! Idag har vi firat förskolans dag med massa aktiviteter.

Gosat Mamma häst, som var väldigt gosig och gav mig en redig slem puss blandad med mat ❤️ Fina Mamma mu hästen.
När jag tog ur knuten ur håret när jag kom hem insåg jag att jag var så svettig i håret att det var blött 😂 Det har varit varmt idag, så blev raka vägen in i duschen.
 
mochi-mochi-peach-cat-love.gif
Tack! Och gud vad söt! :love::love:
 
J

Jag brukar hänvisa till att jag behöver en "mental health day" för sådana tillfällen. Så slipper man förklara och motivera en massa, ibland behöver man bara vara. 👍
Ja, det är ett bra uttryck! Den här gången kändes det dock rätt att förklara mer utförligt och vi skämtade om att det var väldigt ironiskt att JAG är den som ställer in p.g.a trötthet när det är HON som är gravid i nionde månaden :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 682
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 688
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp