Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck, var på MOS idag, gick runt och tog en bit mat, och man får blikar, varför äter tjockisen!
Det är så att folk stirrar på en. Ingen påpekade iallafall att jag var tjock idag!
Känner igen känslan, jag undviker att äta ute, fast jag vet inte om det är de som glor eller om jag känner det som att de glor.
Knäppt egentligen, man behöver ju mat fastän man är överviktig.
 
Aha! Låter vettigt!
Fick lite andra bilder i huvet :o
På min högstadieskola sa vi MOS till Moderna språk, så när min kompis sa att hon skulle till MOS så blev jag något förvirrad :D
Följdfråga:
Säger folk Mos?
Vi ses på mos!
Shoppa på Mos idag?
Så stort Mos är ibland!

Edit: skulle citera @godisklubba och inte mig själv :crazy:
Troligtvis för att det går snabbare att säga MOS än Mall Of Scandinavia :)
 
Sitter på klättercentret, väntar på bekanting och vill egentligen bara hem. Så fruktansvärt opepp. Hoppas att det blir bra bara jag kommer igång och klättrar...
 
Duschade och frös lite. Så jag drog på värmen och njöt. Märker efter ett tag att Vovvi vankar utanför duschen. Kollar ut och inser att det milt uttryckt är stopp i avloppet för duschen. Nästan hela golvet var dränkt. Skrapar i panik vattnet mot badkarets avlopp. Men icke! Det var stopp överallt. Vovvi som hatar vatten var lagom road av att stå i vatten till hennes vadhöjd. 🐶👎
Fick springa blöt genom huset och ut och hämta sån där avloppsstopppumpare. Tack och lov funkade det!

Hela dagen har varit kaos. Hoppas det lägger av nu. Måste nog ge mina nerver ngt glas bubbel. 😂
 
Jag har sovit en liten stund och det är strax dags att gå upp från soffan. Måste föna håret och klä på mig uniformen så jag kan köra till jobbet om cirkus en timme.
 
Slöar i soffan, sonen har somnat mot min arm :love: .
Tittar på Counting on. Ibland är jag avundsjuk på dom som har sån tro, där allting har en mening och en övertygelse om att man träffas i himlen igen.
 
Sitter med fötterna i riktigt varmt vatten, det måste bli lite pedikyr för dem i dag för de ser verkligen ut som hej kom och hjälp mig.
Lite jobbigt - har fotfobi och tycker de är otroligt obehagliga att se och röra :wtf:
 
Började dagen med god frukost med sambon till sprakande brasa 😍. Sedan for jag till stallet och fixade; hann mkt på liten tid tack vare att mobilen laddade i bilen 👍, sen på med broddskorna och skrittade ut en halvtimme; skön avkoppling innan jobbkväll 14-22 såhär på skottdagen. Åkte i god tid för att hinna in på ÖB före jobbet; tvi för att trängs med folk i affär en lördag 😝😂.
 
Oh vad jag gillar varen! :love:

Rabatterna ar fyllda av paskliljor och tulpaner, sma, sma vita "prastkragar" lyser vitt pa falten (i brist pa vitsippor:p) Korsbars traden blommar och aven vilda appeltrad i skog och mark.
Life is good!

IMG_0847.webp
 
Tagit ut hästarna och nu laddar jag för att mocka boxar och rengöra hinkar. Tyvärr har jag fortfarande symptom på sjukdom, får se om jag hinner bli smittfri till tisdag ens. :( Måndag jobbar jag oavsett hemifrån, men vi har ett intressant möte på tisdag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 026
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 910
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp