Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var nära att vi tände pannan igår. Frusna och blöta efter löptur i skogen och efter den dröjde det innan vi kom hem och bytte om. PLUS att vår varmvattenberedare inte räcker till när alla fyra ska duscha efter varann och äldsta dottern på 7 år är en mysduschare….. Jag längtade efter en varm dusch men fick snabba mig så maken skulle få varmvatten, men det blev kallt åt mig på slutet så han fick vänta ett tag stackarn 😅
Haha.
Mitt hus har en yttepytteliten varmvattenberedare. Förrförra ägaren hade inte råd att ställa dit en vettig när den gick sönder. Så den här är på typ 30 liter eller så.

Men å andra sidan duschar jag energisnålt. :D skruvar av vattnet när jag tvålar in mig för att det ska räcka. Hårtvätt sker med försiktighet.
Fatar inte hur fyllot och hans fru lyckades klara sig här - de var ju två.

När den går sönder blir det en större.
Fast å andra sidan har jag en betydligt större beredare till gästhuset så behöver jag bjuda någon på dusch så finns det en till. :up:
 
Ska fixa till huset pga besök i helgen. Jag drar till Sthlm imorgon bitti. Motivation = låg.

Men det är eg inte så mycket kvar, vi har röjt sedan helgen som var. Mest mentalt motstånd.
 
Haha.
Mitt hus har en yttepytteliten varmvattenberedare. Förrförra ägaren hade inte råd att ställa dit en vettig när den gick sönder. Så den här är på typ 30 liter eller så.

Men å andra sidan duschar jag energisnålt. :D skruvar av vattnet när jag tvålar in mig för att det ska räcka. Hårtvätt sker med försiktighet.
Fatar inte hur fyllot och hans fru lyckades klara sig här - de var ju två.

När den går sönder blir det en större.
Fast å andra sidan har jag en betydligt större beredare till gästhuset så behöver jag bjuda någon på dusch så finns det en till. :up:

Vet inte vad stor vår är, men för mysduschande barn och deras föräldrar är den uppenbarligen för liten haha. Men det är inget problem sen när vi börjar elda i höst, då har vi mycket varmvatten. Jag stänger oftast av mellan jag schamponerar också, men dottern tycker det är svårt att vrida så får nog börja hjälpa henne med det så hon inte slösar så mycket vatten :)
 
Funderar. Känns ju kanske lite bakvänt att flytta från enskilt hus till lgh i hus och plötsligt bo vägg i vägg med folk och hundar meeeen vi har letat i samma område i typ 4 år så om vi inte tar detta kan vi ju få vänta i 4 år till....! Huset är som en 2a på 55 kvadrat och lgh en 2a på 78. Vi får ett större kök ist för kokvrå, Köket är jag så förtjust i (känner grannen sedan några år), utsikten från sovrummet är underbar 😍. Skulle slippa stå som ett ZQ när jag varje vecka bäddar rent och det är som sagt renoveringsbehov även fast möglet hålls inaktivt. De två anledningarna är ju att vi letat annat i flera år i samma område!
 
Jag sitter utanför stallet och är så otroligt trött. Det kostar på att kliva upp flera timmar tidigare än brukligt. Det känns tveksamt om jag orkar rida.
 
Blir jätteglad när Håkan släpper datum för spelning vilket mamma och jag pratat om. Plötsligt verkar hon inte vilja åka längre. Jahapp. Jag är inte en som går själv på konsert, och har ingen som gillar Håkan (vad jag vet) förutom mamma. Blir lite besviken...
 
Höstväder ute. Totalt 2,5 timmar idag på kontoret. Skulle behövt få några grejer till gjort men känner att kroppen stretar emot nu. Ont i axlar, halsen och rinniga ögon. Bara det inte är förkylning på gång för sådant har jag varken lust eller tid till.
Ska äta rökt lax från Finland med potatis från potatislandet, skagenröra från City Gross och piroger och sallad till.
 
Kollade mina mail idag och upptäckte mail från netflix om att mitt mail och lösenord hade ändrats :eek: Kollade appen (som jag fortfarande var inloggad på som tur var) och jodå, en helt främmande mailadress :cautious::rage: Kastade mig på hjälp chatten och de var väldigt hjälpsamma iallafall, så det blev fixat. Kollade sedan också streaming historiken, men ingenting ovanligt där - mitt konto blev bara stulet utan att ha gjorts något med :confused:
Funderar dock på att avsluta det, har inte kollat där på ett bra tag nu.
 
Varit på sjukhuset och hämtat ut min apodos-medicin och handlat. Ska väl ta mig iväg till stallet sedan.
Mår kasst idag, så blir en lugn dag idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp