Älska filmen på Insta Och älskar din surströmmingspremiärsoutfitWe are oooooon!
(Förlåt, jag är trög och fattar inte hur jag kommenterar där )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Älska filmen på Insta Och älskar din surströmmingspremiärsoutfitWe are oooooon!
Hahaha. Säger bara - Thore Skogman.Det som fascinerar mig lite är att den uppenbarligen har satt sig i minnet för att cirka 34 år senare göra sig påmind som en melodislinga i mitt huvud - med text och allt.
Åh jag kan köra sketchen med Martin Ljung och Tage Alfredsson, Det var en gång en gubbe mina barn tittade väldigt skeptiskt på mig när jag kunde helaHahaha. Säger bara - Thore Skogman.
Han var på radion jämt och ständigt i min barndom.
Var på en utbudsdag och hörde en artist som ville turnera med ett Skogmanprogram. Han körde ett potpurri och jag kunde varenda text! Precis varenda en. Hade ingen aning om att de fanns där inne....
Men alltsåGrannarna torkar pannan av lättnad, men man kan nöta ner kanten på konserver så det går att få loss locket, fast jag rekommenderar korkskruv och dränka burken i hon under vatten först för att få bort spadet. Egentligen rekommenderar jag att dränka burken i Riddarfjärden men det räknas nog som biologisk krigsföring. Ni kanske får upp en ubåt?
Sa jag att jag funderar på att flytta tillbaka till stan? Kan ju bli en del lägenheter lediga känns det som.
Arma människa?? Själv blev jag enormt sugen på surströmmingÅh, arma människa.....
+ @cambodia riktigt så långt har det inte gått! Än..Jag läste ditt förra inlägg och ändå så hajade jag till vid detta och var på väg att skriva ett upprört inlägg
Nej, nej ,nej!Åh jag kan köra sketchen med Martin Ljung och Tage Alfredsson, Det var en gång en gubbe mina barn tittade väldigt skeptiskt på mig när jag kunde hela
Fast sketchen heter Det var en gång en gubbe. Men du har helt rätt!Nej, nej ,nej!
Det var en gång en gube som bodde i en lådda med sina drängar bådda!
Jag har aldrig ens ätit surströmming!! Ingen i min närhet äter det.. men jag vill också prova!
Äter det alldeles för sällan men blir iaf flera ggr/år.Jag har aldrig ens ätit surströmming!! Ingen i min närhet äter det.. men jag vill också prova!
När jag sommarjobbade på ett stort bygge i min gröna ungdom så var det ett gäng gubbar som brukade ha surströmmingsskiva på bygget, på helgen. De fick inte ha det i baracken för de andra, vilket jag var djupt tacksam för.Jag har aldrig ens ätit surströmming!! Ingen i min närhet äter det.. men jag vill också prova!
Så vansinnigt långt från Sörlandet bara!När jag sommarjobbade på ett stort bygge i min gröna ungdom så var det ett gäng gubbar som brukade ha surströmmingsskiva på bygget, på helgen. De fick inte ha det i baracken för de andra, vilket jag var djupt tacksam för.
Vill du äta surströmming ska du åka till Umeå.
Smeden Martin Ljung. Han har jag sålt gråpäron till på Hötorget för många år sedan. Den kändis jag är mest glad över att ha träffat.Fast sketchen heter Det var en gång en gubbe. Men du har helt rätt!
Ja, det är ju rätt ocentralt, Sörlandet.Så vansinnigt långt från Sörlandet bara!
Sån typisk norrländsk kommentarJa, det är ju rätt ocentralt, Sörlandet.