Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det som fascinerar mig lite är att den uppenbarligen har satt sig i minnet för att cirka 34 år senare göra sig påmind som en melodislinga i mitt huvud - med text och allt.
Hahaha. Säger bara - Thore Skogman.

Han var på radion jämt och ständigt i min barndom.
Var på en utbudsdag och hörde en artist som ville turnera med ett Skogmanprogram. Han körde ett potpurri och jag kunde varenda text! Precis varenda en. Hade ingen aning om att de fanns där inne....
 
Hahaha. Säger bara - Thore Skogman.

Han var på radion jämt och ständigt i min barndom.
Var på en utbudsdag och hörde en artist som ville turnera med ett Skogmanprogram. Han körde ett potpurri och jag kunde varenda text! Precis varenda en. Hade ingen aning om att de fanns där inne....
Åh jag kan köra sketchen med Martin Ljung och Tage Alfredsson, Det var en gång en gubbe 😍 mina barn tittade väldigt skeptiskt på mig när jag kunde hela 😂
 
Grannarna torkar pannan av lättnad, men man kan nöta ner kanten på konserver så det går att få loss locket, fast jag rekommenderar korkskruv och dränka burken i hon under vatten först för att få bort spadet. Egentligen rekommenderar jag att dränka burken i Riddarfjärden men det räknas nog som biologisk krigsföring. Ni kanske får upp en ubåt? 😂

Sa jag att jag funderar på att flytta tillbaka till stan? Kan ju bli en del lägenheter lediga känns det som. :angel::angel::angel:
Men alltså :mad:

Surströmmng är GOTT! Så det så. En av de saker jag kan få crawings på
 
Man blir lycklig av champagne (skål!). Firar att jag inte har bröstcancer :up:

Plus att när jag köpte sagda champagne ramlade jag på en diamantborrare (vi har Sabaton Open Air i stan med en massa rockers som jag började prata med i kön) på Systembolaget. Han hade jobbat med en borrare jag känner och har jobbat med O_o :rofl: vad är oddsen liksom, det finns typ 100-150 diamantborrare i landet :D

Edit: Jag blev också sugen på att pallra mig dit på lördag när Sabaton spelar, jag har inte varit där på några år nu.
 
Detta tycker jag är så märkligt. Varför blir jag alltid kissnödig på kvällen även fast jag nyss var på toa? Men går jag på toa nu lär det ändå inte komma nått Men just kissnödigheten är så enerverande. Och alltid så törstig på kvällen. Kan dricka två stora glas bubbelvatten på en gång rakt av. Hade aldrig gått någon annan gång på dygnet.

Vilket nördigt inlägg men ändå.
 
Jag har aldrig ens ätit surströmming!! Ingen i min närhet äter det.. men jag vill också prova! :mad:
Äter det alldeles för sällan men blir iaf flera ggr/år.
När du öppnar burken ha den i en plastpåse. Eventuell skvätt och lukten minskas.
Jättegott!
Pitabröd, mandelpotatis, gul hackad lök, creme fraiche, ta bort ryggraden och ”fjädrarna”, tryck ut och behåll resten.
 
Jag har aldrig ens ätit surströmming!! Ingen i min närhet äter det.. men jag vill också prova! :mad:
När jag sommarjobbade på ett stort bygge i min gröna ungdom så var det ett gäng gubbar som brukade ha surströmmingsskiva på bygget, på helgen. De fick inte ha det i baracken för de andra, vilket jag var djupt tacksam för.

Vill du äta surströmming ska du åka till Umeå.
 
Blev precis vän med en gammal klasskamrat på Instagram som jag inte har sett på över tio år (:eek:) och satan, han är fortfarande jäkligt snygg :cautious:
Men jag erkänner att det fanns en liten djävul i mig som jublade tyst för mig själv när jag såg hans lilla ölmage :o:o:o:angel::angel:
(Mest för att han hade typ tvättbräda när jag såg honom sist och det känns bra att inte alla håller sig så jäkla perfekta ;))
 
När jag sommarjobbade på ett stort bygge i min gröna ungdom så var det ett gäng gubbar som brukade ha surströmmingsskiva på bygget, på helgen. De fick inte ha det i baracken för de andra, vilket jag var djupt tacksam för.

Vill du äta surströmming ska du åka till Umeå.
Så vansinnigt långt från Sörlandet bara!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp