Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag satt ute i solen och jobbade och det kom några droppar regn i luften, så jag fick gå in. Hur som helst så var inte det inte det så märkligt med det, men i samband med att första regndroppen föll så infann sig följande melodi i mitt huvud:
"Varje liten droppe regn är tårar för mig.
Jag sitter på ett tåg och väntar på dig,
du kommer bara längre bort i från mig.
Åh-hå-hå, åh-hå-hå-hå ..."
Någon som - utan att googla - på rak arm kan säga vilken svensk "popgrupp" som gjorde denna fantastiska låt. Ledtråd: Jag har nog inte hört den sedan 1985, men det har tydligen gjorts flera covers och den har även sjungits både på engelska och finska.
Fantastiskt! En Facebookkompis la ut en egen insjungning av dessa rader för bara några veckor sedan, hon verkade också helt spontant ha fått den på hjärnan efter alla dessa år. Jag var häpen över att hon verkade minnas hela texten, men när jag väl hörde den så kände jag förvisso också igen mitt 1980-tal!
Jag som tänkte kräva bild du förekom migMåste visa bild också
Visa bifogad fil 34976
Först tittade ja på klockan här å tänkte "va, men klockan är snart 18:00 det är 3 timmar kvar till 21:00" sen såg jag användarnamnet och kände mig lite dum när jag insåg att ni har ju annan tidszon där borta.Klockan ar snart 9 och det ar dags for mig att starta dagen. Oh well ... lite mer kaffe sa gar det sakert bra.
Lås inte ute någon på balkongen nu igen baraSka bjuda grannen på surströmming ikväll! Är orimligt taggad!!!
Lås inte ute någon på balkongen nu igen bara