Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ledig dag, tar ett tidigt kvällsdopp, och kommer hem och möts av en hel kasse kantareller :love: Min fantastiska stallhyresgäst har varit ute och plockat, men då hen inte gillar att rensa donerades de hit:D

Har själv inte tagit mig ut då grannen sa att det var för torrt, nåja, nu behöver jag inte gå ut iaf:)
 
Fast jag gillar åska... så länge jag inte står ute på ett hygge och knackar sten :D Det är något med naturens råkraft som lockar (jag var ut i kl 2-stormen vi hade i vintras också, bara för att :up:).

Håller med! Jag älskar åska!
Inser att det är dumt rent logiskt. Men jag får några rätt orimliga myskänslor av åska. Här om kvällen åskade det väldigt här. Sambon som varit med om två blixtnedslag är rädd. Jag går ut och kollar och myser.
Rubbat - I know! Men jag älskar naturkrafter.
 
Håller på att fippla med en tavla som legat påbörjad i något år eller typ 3.. 😂
Ska försöka operera bort pinnen på fågeln jag hittade i blombutiken igår. Sen ska jag klistra fast fågeln på tavlan.
Sen måste mer göras iofs. Men gillade fågeln och är ngt steg närmre slutprodukt iaf..
39E2EDA0-DFE3-4231-9547-7492FD91BF0F.jpeg
 
Jag har precis lärt mig att akvarievatten är super för att vattna växter med. Så nu har jag gjort rent akvariepumpen och gjort delvattenbyte samt vattnat alla mina krukväxter med grumligt fiskbajsigt akvarievatten... Hoppas att resultatet blir välnärda och vackra växter, och inte murken lukt från alla krukor. :angel:
 
Började åska på håll när jag skulle skritta en liten runda. Min rädsla för åska spädde på ångesten som började torna upp sig mot panikattack. Vill ju för faen kunna njuta på hästryggen utan att häst börjar undra vad som pågår. Stannade upp. Tog till mina KBT-verktyg så de där jävla tankarna togs under kontroll. Sista biten hem bara njöt jag av varje skrittsteg så när vi stod på stallplan igen var det motvilligt jag satt av, så som det ska kännas ❤. Nu är det planerad sommarvila några dagar åt pållan 😍.
 
Städat av tvättstugan/duschen och toan. Har även diskat och tvättat. väntar bara på de sista i torktumlaren.
kollade även om innehållet i paketet var helt , blev lite less när lådan är tillknycklat men innehållet var helt och medlena var i flaskorna
 
Tog med god sommarsallad hem till middag från pizzerian på väg hem från stallet som jag äter samtidigt som appen blixtvakt hela tiden just nu larmar om blixtnedslag nära mig. Jag som hatar att vara ensam vid åska 🙈.
 
Jag borde kanske sagt att de är öppna och nu hunnit bli några månader. Men ska ringa imorgon och se om Djurskyddet i Bollnäs vill ha dem.
Generellt så brukar katthem inte ta emot öppnad förpackningar med mat, så du är medveten om det :) Även om det såklart inte skadar att fråga heller.
Men oavsett, väldigt fin tanke av dig :heart
 
Tog med god sommarsallad hem till middag från pizzerian på väg hem från stallet som jag äter samtidigt som appen blixtvakt hela tiden just nu larmar om blixtnedslag nära mig. Jag som hatar att vara ensam vid åska 🙈.
Usch....jag känner med dig..... :( Det har blivit rätt mycket bättre för mig med åren, men hemma själv vid åska är jag inte heller bekväm med.

Jag har faktiskt också blixtvakt-appen. Hoppas att den snart visar att åskan är på väg bort :up: !!
 
Generellt så brukar katthem inte ta emot öppnad förpackningar med mat, så du är medveten om det :) Även om det såklart inte skadar att fråga heller.
Men oavsett, väldigt fin tanke av dig :heart

Tack! Men jag vill egentligen bara bli av med dem så fort som möjligt nu när jag orkar ta itu med det. De är så bittra minnen och påminnelser av feldiagnoser och en hopplös kamp som slutade i tragedi. Bara att se dem i skåpet gör att jag gråter, stoppade in dem i det när jag kom från veterinären för sista gången och stängde dörren och har inte öppnat den förrän nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp