Vad gör vi? Del CCXII

Inte om saker försvinner hela tiden, plus att de är verkligen inte dyra. En TP-Link för utebruk kostar 549 kr (just den som särbon har): https://www.kjell.com/se/produkter/...ZQPoOUoFE23_9-ijGsRoC6roQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Det försvann en hel massa saker ur sadelkammaren när min gård skulle säljas. Skapligt säker på vem som snodde men eftersom jag inte kunde bevisa sket jag i det.

Och sakerna var i praktiken exets eftersom han övertog hästverksamheten. Men det var saker jag köpt och noga valt. Så jag var sur ändå.

I den gamla vanliga kampen mellan luftvärmepump och kamin vann som vanligt kaminen. Så nu sitter jag här med en mysig sprakande brasa... :)
Lite stressigt med det blommande plommonträdet. Jag vill verkligen inte att blommorna ska frysa, och det håller sig på nervkittlande enstaka plusgrader här på nätterna. Täcka med duk går ju, men det är inte helt enkelt för trädet har hunnit bli rätt stort...
DAMMVIPPA!

Jag har ett tzar som envisas att blomma jättetidigt. Så tidigt att många pollinerare inte vaknat. En bukare tipsade om vippa.

Så när det blommar roar jag bygden genom att stå med en färgglads dammvippa och vifta runt bland blommorna. Det funkar. :D

DAMMVIPPA!

Jag har ett tzar som envisas att blomma jättetidigt. Så tidigt att många pollinerare inte vaknat. En bukare tipsade om vippa.

Så när det blommar roar jag bygden genom att stå med en färgglads dammvippa och vifta runt bland blommorna. Det funkar. :D
Fast det hjälper ju inte risken att blommorna fryser... :confused: ??

Har man rejält köpstopp på godis kan man ju alltid köpa glass 😅💁‍♀️. For bort till Ica i samhället ett stycke bort efter stallet och var visst sist på bollen med att köpa 3 lådor sia- glass och betala för 2. Väldigt utplockat- såklart- men köpte 3 av de 4 sista lådorna som fanns kvar; årets sommarglassbåt och originalbåt är ju inte helt tokigt🍦🍨

Laddad in en till laddning i pannan nu. Tankarna är så jäkla stora. Så det verkar inte gjort så mkt gott med förra eldningen.
Tur att grannen, som vi delar värmesystem med är borta och inte tex får duscha kallt. 😬

Varvar ner med lite slösurfande efter att ha varit ute och ätit tapas med maken samt ett par nyfunna vänner på en restaurang som nyligen öppnade här runt hörnet. Vi känner inte varandra så väl och visste inte riktigt hur kvällen skulle bli egentligen, men vips hade vi snackat bort nästan 4 timmar och två karaffer sangria :D Kul när det känns som att samtliga fyra parter klickar, apropå tråden om att umgås som par alltså... Snart dags att sova för att vakna till en riktigt lugn och lat söndagsmorgon :)

Efter att pållan fått stå 4 dagar tog vi idag en lugn ridtur I skritt och lite galopp, härligt i det fina vädret 😍. Var precis bakom backkrönet ute på asfaltsvägen när jag hörde en bil komma i full fart så viftade med armen för den uppepå skulle hinna se oss och sakta ner och kände en smula nervositet då vi ju naturligt var helt osedda men de såg och pållan kunde inte bry sig mindre 😊.
Lördagsritt och lördagsgott; choklad, jordgubbar och vattenmelon 😍.

Lyssnar på Melodikrysset.
Ska nog åka på kosläpp idag. Och så är det växtloppis vid kyrkan i eftermiddag. Tänkte åka dit och se vad man kan hitta

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 513
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 794
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 656
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 826
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka