Vad gör vi? Del CCXII

Kruxet är att jag vet vem som gjort det, men hur ska jag kunna bevisa något? Jag får koncentrera mig på att försöka dra ihop ris runt tomten och elda i helgen trots kryckorna och köra bort skräp. Skitkul, men jag har iaf hämtat ut mer värktabletter efter att jag åkte från allt igår. För övrigt finns inte så mycket kvar att stjäla längre, i stort sett allt av värde är redan plockat ute.

Nä, jag tänkte mest som avskräckande så de inte stjäl mer. I särbons fall visste han också vilka det var.

Jag tror inte ens jag hade reagerat om det hade legat något mynt på botten av vår brevlåda :p:

Nu har polisen gått ut med en varning till personer som bor i Bålsta.
Anledningen är flera tips om att någon har lagt mynt i flera personers brevlådor.
Polisens misstanke är att mynten lags dit för att kontrollera om någon är hemma. Det är en vanlig metod och även stenar eller vedträn används, skriver polisen.

(Aftonbladet)
Alltså, upptäcker folk mynt i brevlådan? Det skulle jag aldrig göra

Mynt hade jag inte märkt, men ett vedträ. Då hade jag reagerat!
Håller med mynt i postlåda nä det hade inte jag reagerat på idag, men vi har låsbar låda så de hade inte kunnat se om vi hade plockat bort det heller. Däremot andra saker som flyttats på tomten har jag reagerat på många gånger. Några gånger hade svärmor visat att hon hade varit förbi.

Jag reagerar direkt om nått är flyttat och funderar på vad som hänt. Sambon ry ker på axlarna typ.

I den gamla vanliga kampen mellan luftvärmepump och kamin vann som vanligt kaminen. Så nu sitter jag här med en mysig sprakande brasa... :)
Lite stressigt med det blommande plommonträdet. Jag vill verkligen inte att blommorna ska frysa, och det håller sig på nervkittlande enstaka plusgrader här på nätterna. Täcka med duk går ju, men det är inte helt enkelt för trädet har hunnit bli rätt stort...

Nyklippt söt hund

Bifogade filer

• att.ptUwqwrFAJu4g9kUMHae389nKN5SJnNRMyRQCS6VMOQ.webp
    att.ptUwqwrFAJu4g9kUMHae389nKN5SJnNRMyRQCS6VMOQ.webp
    176,5 KB · Visningar: 11
Visst ja, Jag tankte beratta om "Tesla regret syndrom" som numera ar en grej har pa vastkusten. Det ar massor med annonser som fragar om man angrar att man kopte en Tesla och det finns stallen som gratis byter emblem pa bilen. Jag sag en tesla med ett audi emblem:p

Do you have Tesla regret syndrom?

Jag har ocksa sett en video dar de visar hur folk kommer med sina Teslor och far ett nytt emblem efter att Tessla T;et har tagits bort :D men kan tyvarr inte hitta den igen.

Och ... oavsett vad Elon sager sa har det inte varit nagon skadegorelse vid demonstationer annu.

I den gamla vanliga kampen mellan luftvärmepump och kamin vann som vanligt kaminen. Så nu sitter jag här med en mysig sprakande brasa... :)
Lite stressigt med det blommande plommonträdet. Jag vill verkligen inte att blommorna ska frysa, och det håller sig på nervkittlande enstaka plusgrader här på nätterna. Täcka med duk går ju, men det är inte helt enkelt för trädet har hunnit bli rätt stort...

Tänd marschaller i en ring under trädet när det ska bli en kall natt :up:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ljusen-ska-radda-vinrankorna-fran-frost

Alltså, upptäcker folk mynt i brevlådan? Det skulle jag aldrig göra
Tror jag skulle göra det. Men andra tecken på förberedelse har jag sett, stenar som ligger konstigt, tejp, småsaker, både vid villor och lägenheter.
Sist nu för någon dag sedan var det en liten liten tejp bit i en trappuppgång.

Tror jag skulle göra det. Men andra tecken på förberedelse har jag sett, stenar som ligger konstigt, tejp, småsaker, både vid villor och lägenheter.
Sist nu för någon dag sedan var det en liten liten tejp bit i en trappuppgång.
Garntrådar var poppis ett tag, vi upptäckte det när vi kom till stugan en vår. Alla 6 fastigheter som ligger efter en privat men gemensam väg hade fått samma märkning på udda ställen. Maken messade alla andra stugägare och tog ner "märkningarna" illa kvickt.
Häromkring har stenar varit förekommande och flyttade sopkvastar.

Är vernissage på en konstutställning imorgon som jag borde se. Men känner att ämnet på den ligger så nära min känslomässigt att jag inte riktigt vet om jag orkar se den. Var dock länge sedan jag blev känslomässigt berörd av konst och har saknat det, så återkommer till att jag borde se den. Svårt!

Hur som helst kommer jag nog inte gå på vernissagen imorgon utan gå när det är färre människor där.

Jag får synrubbningar vid början till migrän och vid stresspåslag.
Har aldrig ens funderat på att kolla upp det.🙈
Håller tummarna för att det inte är ngt allvarligt för dig.

Synfältspåverkan av olika slag är vanligt vid migrän. Jag kan ha det (sk aura) även utan att ha ont vilket vården inte reagerar på när jag berättar - min migrän kom med utmattningssyndrom 2016 och är fortfarande ett symptom när det blir/blivit för mycket för hjärnan. Sluddrar också, när det är illa.

(Ville bara skicka med det som lite lugnande information :heart )

Lagt mig i sängen och funderar på vad jag ska hitta på imorgon. Planer blev tyvärr inställda. Har ju ändå köpt matsäcks-mat då kanske tar mig en utedag för mig själv någonstans, frågan är bara vart?

Synfältspåverkan av olika slag är vanligt vid migrän. Jag kan ha det (sk aura) även utan att ha ont vilket vården inte reagerar på när jag berättar - min migrän kom med utmattningssyndrom 2016 och är fortfarande ett symptom när det blir/blivit för mycket för hjärnan. Sluddrar också, när det är illa.

(Ville bara skicka med det som lite lugnande information :heart )
Jag kan också ha aura utan att ha ont. Men tar jag inte tabletter så får jag ont.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 501
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 785
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 646
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 818
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Valp 2025