Vad gör vi? Del CCXII

Har lite ångest och känner mig dum :(
Jag och sambon har pratat länge nu om att flytta. Han har varit väldigt inställd på att flytta till en specifik stad som han har lite kopplingar till, men som jag inte har någon koppling till alls egentligen. Det verkade dock vara en helt ok stad att bo i, så vi har spanat lite på olika områden, hållit lite utkik efter jobb till mig osv.

Jag hittade en annons om ett jobb som lät riktigt bra. Jag sökte, och chefen ringde upp. Vi sa att jag skulle komma på intervju idag. Sedan blev det att jag behövde jobba idag, så jag hörde av mig, ursäktade mig och sa att jag gärna kommer på intervju imorgon eller på fredag istället. Det gick bra för chefen.

Well. Under dagen har både jag och sambon kollat upp lite allt möjligt på olika sätt, och är inte alls säkra på att vi vill flytta till den staden längre... Och vi har hittat en annan stad som bör vara möjlig att flytta till, som nog är bättre för oss på flera sätt.

Så imorgon bitti behöver jag höra av mig och säga "Eh, sorry att jag är en idiot, men jag har nog ångrat mig helt och vill inte komma på intervju"... :banghead:
Det känns dumt att garanterat bränna sina broar ifall vi ändå skulle vilja flytta dit någon gång. Samtidigt känns det dumt att köpa dyra tågbiljetter och spendera en hel dag åt att ta sig till en intervju i en stad jag kanske inte ens vill bo i.

Har lite ångest och känner mig dum :(
Jag och sambon har pratat länge nu om att flytta. Han har varit väldigt inställd på att flytta till en specifik stad som han har lite kopplingar till, men som jag inte har någon koppling till alls egentligen. Det verkade dock vara en helt ok stad att bo i, så vi har spanat lite på olika områden, hållit lite utkik efter jobb till mig osv.

Jag hittade en annons om ett jobb som lät riktigt bra. Jag sökte, och chefen ringde upp. Vi sa att jag skulle komma på intervju idag. Sedan blev det att jag behövde jobba idag, så jag hörde av mig, ursäktade mig och sa att jag gärna kommer på intervju imorgon eller på fredag istället. Det gick bra för chefen.

Well. Under dagen har både jag och sambon kollat upp lite allt möjligt på olika sätt, och är inte alls säkra på att vi vill flytta till den staden längre... Och vi har hittat en annan stad som bör vara möjlig att flytta till, som nog är bättre för oss på flera sätt.

Så imorgon bitti behöver jag höra av mig och säga "Eh, sorry att jag är en idiot, men jag har nog ångrat mig helt och vill inte komma på intervju"... :banghead:
Det känns dumt att garanterat bränna sina broar ifall vi ändå skulle vilja flytta dit någon gång. Samtidigt känns det dumt att köpa dyra tågbiljetter och spendera en hel dag åt att ta sig till en intervju i en stad jag kanske inte ens vill bo i.
Kanske vill du inte ha råd, men jag hade åkt ändå om jag var som dig, man vet aldrig vad livet tar för vändningar osv. Verkar dumt att helt dra igen dörren för att ni nu ikväll kanske hittat bättre stad 😀

Förstår mig inte på min kyl. Den glappar lite när jag stänger. Ibland. Just när jag är på väg att köpa en ny list så börjar det fungera igen utan att jag ändrat något :idea:

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 500
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 760
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 637
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 816
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31