Vad gör vi? Del CCXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon njöt av solen idag.

20250416_124648.webp

Oj!! Hur många katter har du?

En katt, men hade samma lådor när de var två 🤷‍♀️ . 2st kattlådor, båda är djupa men den ena är betydligt större. Fyllde upp lådorna med ny sand ikväll: ca 25-30l i den stora och 10-15l i den mindre (2st påsar med 20l i varje gick åt). Tyvärr fyllde jag rätt nyligen på sand i lådorna, i vanliga fall låter jag mer sand "gå åt" utan att fylla på ett tag inför städning men den här gången var inte riktigt planerad.

En katt, men hade samma lådor när de var två 🤷‍♀️ . 2st kattlådor, båda är djupa men den ena är betydligt större. Fyllde upp lådorna med ny sand ikväll: ca 25-30l i den stora och 10-15l i den mindre (2st påsar med 20l i varje gick åt). Tyvärr fyllde jag rätt nyligen på sand i lådorna, i vanliga fall låter jag mer sand "gå åt" utan att fylla på ett tag inför städning men den här gången var inte riktigt planerad.
Nu när vi bara har en katt, så går det inte åt så mycket kattsand alls
Knappt en säck i månaden

Precis hemkommen från ett akvarie möte
Tur att jag tog ledigt imorgon. Är nu ledig tor-mån
Var väldigt lugnt på jobbet idag.
Mest berodde det nog på att Ikea Uppsala har stängt på obestämd tid.
Vi tvättar deras köks kläder 3 gånger i veckan i vanliga fall. Som ska tvättas, häng torkas och strykas...

Blä, kunde inte somna i morse efter stallet trots värktabletter och insomningstabletter. Var vaken till fram emot 15 när jag tog en ny insomningstablett efter jag varit ute och vinglat med hundarna så de fick kissa. Slocknade som klubbad och vaknade i rena förskräckelsen när klockan ringde och jag skulle gå upp. Hann snabbrasta hundarna, handla så jag hade något att äta i natt och stressade sedan till jobbet. Fick gå och kräkas innan avlämningen, hade inte ätit sedan förra natten och mådde illa av alla piller.

Nu har jag fått i mig lite mat så jag hoppas illamåendet slutar snart och att natten blir ännu lugnare än förra. I morgon blir det raka spåret hem till sängen och vända dygnet. Jobbar dagtid i helgen. :up:

Så märkligt!
Det som är så gott! Knaprig yta och lingonsylt till :d
Jag minns dem ungefär som skolmatsalens blodpudding fast värre. Kletigt och smaklöst som fastnade i gommen, och så något slags mjukt, äckligt fläsk som överraskning då och då.
Självklart serverat med den falska lingonsylten som egentligen var vattnig vinbärsgele. 😅

Jag menar inte på något vis att mitt matminne gör rätten rättvisa, jag blev bara så himla överraskad av att läsa att någon fortfarande åt potatisbullar och dessutom kunde tycka det är gott!

Jag minns dem ungefär som skolmatsalens blodpudding fast värre. Kletigt och smaklöst som fastnade i gommen, och så något slags mjukt, äckligt fläsk som överraskning då och då.
Självklart serverat med den falska lingonsylten som egentligen var vattnig vinbärsgele. 😅

Jag menar inte på något vis att mitt matminne gör rätten rättvisa, jag blev bara så himla överraskad av att läsa att någon fortfarande åt potatisbullar och dessutom kunde tycka det är gott!

Jag förstår vad du menade :)
Mycket kring skolmat handlar nog om bristfällig tillagning, låg kvalité och tråkiga tillbehör.

Nu när vi bara har en katt, så går det inte åt så mycket kattsand alls
Knappt en säck i månaden

Jag räknar med att det går åt ungefär 10l i månaden i snitt här hemma. Men nu blev det en extra, oplanerad tömning eftersom katten (strikt innekatt) fått mask för första gången och jag försöker minska risken så mycket som möjligt för att hon blir återinfekterad 🤷‍♀️ .

Jag räknar med att det går åt ungefär 10l* i månaden i snitt här hemma. Men nu blev det en extra, oplanerad tömning eftersom katten (strikt innekatt) fått mask för första gången och jag försöker minska risken så mycket som möjligt för att hon blir återinfekterad 🤷‍♀️ .

* för påfyllning, alltså. Budgeterar för en 20l-säck i månaden.

Tillbaka till trådens ämne: dags att gå till bussen. Det är helt vitt av dimma ute!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 741
Senast: tanten
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 10 11 12
Svar
231
· Visningar
7 408
Senast: Lilla
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
413
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 148