Vad gör vi? Del CCXI

Visst ja, Jag tankte ju beratta att jag nu sett nagon med ett sa "unfortunate" namn. Jag vet inte hur vanlig "the Grinch" ar runt Christmas I Sverige, men om ni sett den sa finns "Cindy-Lou Who" dar och uppenbarligen har atminstone ett par foraldrar gillat namnet och dopt dottern till Cindy-Lou.

Det sitter en stor planch innanfor ett fonster som sager att vi borde kontakta ... Cindy-Lou Dick 😳 om vi behover ett banklan.:cautious:

Fråga inte hur, men jag råkade skicka in två sjukanmälan till Försäkringskassan :bag: Blev något tokigt och plötsligt var det två meddelande om sjuk. Nåja, det är sånt som händer

Tittat på lyxfällan och nu Över Atlanten. Sämsta säsongen tyvärr.
Jobb 8-17:30.
Sen ångesthockey igen. Hoppas så att säsongen är slut idag.

Städat ur braskaminen, ätit frukost och druckit kaffe. Nu ska jag hoppa i stallkläderna och åka bort till stallet då hovis kommer och sommarskor om en stund. Sen direkt hem och ta emot sotaren, full fart 🙂

Marodörens förskola ser ni i bakgrunden. Marodören sover som ni ser i vagnen. Han somnade u... Kommer jag känna mig hemsk när jag väcker honom?
1000002807.webp

Inte alls motiverad till att jobba i dag 😅 Mest trött och lite cranky. Med en underbar huvudvärk som pricken över i. :cautious:
Har lyckats få en papercut mellan lillfingret och pekfingret? taskigt! :meh:

Just ja, betala restskatten :meh:
Men lika bra att göra. Och skicka pengar till Student Loans i England innan jag glömmer... osv 💸

Nåja, har iaf kaffe, bättre humör än igår och vid lunch bär det iväg till risktvåan!

Sitter på nionde våningen på kontoret. Med utsikt över taken i Olskroken. Kontorets flyttcirkus har idag fört mig till en ny del av huset där jag inte brukar sitta. Här finns tolv skrivbord och alla är lediga. Det är nästan som att ha ett eget rum och det är inte så kul. Jag gillar att sitta i landskap där det pågår samtal och man ser lite kolleger. Jag får nog hitta någon annan plats om en liten stund.

Jag är den enda hen har kvar. Vården har givit upp, hen har fått diagnosen sjuklig förföljelsemani men vägrar naturligtvis all kontakt med vården, än mindre medicinering. Vad som sårar just nu är att hen likställer mig med två andra släktingar som öht inte har någon kontakt med hen och inte svarar när hen ringer. Jag har verkligen gjort allt jag kunnat och jag vet att jag är den enda hen litar på. Men snart orkar jag inte mer.

Tror mig jag curlar inte, hen går inte att curla, eller att resonera med öht.
Låt bli att bli sårad.
Troligen lever hen i en helt annan verklighet än vi andra. Sjukdom förvränger verkligheten. Det som är hens verklighet är inte sant. *vet*

Om vården gett upp (?) så kanske en orosanmälan till soc hjälpa?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 960
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
338
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 241
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kangal!
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka