Vad gör vi? Del CCVIII

Sitter i soffan, väntar på att middagen ska bli klar och hör hur några utanför sjunger högt! Undrar om de laddar inför mello :p Är iaf glad att arbetsdagen är över, för fy så ont mitt knä gör nu. Men, det var en riktigt bra arbetsdag där jag och chefen möblerade om en hel avdelning i butiken, kunderna var jättetrevliga och allt gick smidigt totalt sett. Känns fint!

Sitter i soffan, väntar på att middagen ska bli klar och hör hur några utanför sjunger högt! Undrar om de laddar inför mello :p Är iaf glad att arbetsdagen är över, för fy så ont mitt knä gör nu. Men, det var en riktigt bra arbetsdag där jag och chefen möblerade om en hel avdelning i butiken, kunderna var jättetrevliga och allt gick smidigt totalt sett. Känns fint!

Kan de sjunga eller låter de bara? :D

20250201_190128.webp
Är på Januari kalaset med Jackie Sjödin och Helen Sjöholm

I min värld är jobb alltid prioriterat, för att kunna försörja sig. Plus att den som sjukskrev verkade inte tycka att det var ett absolut måste med en vecka eftersom det var ok att gå tillbaka tidigare.

Ibland kan de ju vilja "gardera" sig? När läkaren sjukskrev sambon förlängde de med 2 veckor men trodde att det skulle kunna räcka med en men OM det inte gjorde dkulle det finnas utrymme.

Bakar ryttarkaka, får sådär 😅 Fick gå och be en granne om med kokos. Lovade henne en bit kaka. Nu blir jag så stressad för varje gång jag tror den är klar och låter den vila så är den döbakt, så har fått sätta in den igen gång på gång 😂 gillar inte att störa folk sent på kvällen!

Tänker likadant. Dra med smittskit till jobbet är ju inte tacksamt.
Nej verkligen inte, blir så trött på människor som går omkring sjuka överallt, knappt orkar jobba, går hem efter halvdag osv pga sjukdom "det gick inte ändå". Jag vill inte bli sjuk, har så många sjukdagar pga mina övriga sjukdomar så i sjukperioderna vill jag verkligen att folk tänker till och inte smittar ner alla kollegorna. Det går bara runt runt runt om folk inte stannar hemma. Och jag menar inte när man snyter näsan två gånger eller hostar tre veckor efter utan, riktigt sjuk.

Nu har jag lärt mig ett nytt ord, aldrig hört döbakt innan, bara ofärdig. Så tack!

Trist med kakan dock. 😔
Vad intressant!
Men döbakt och ofärdig är väl inte helt synonymer egentligen? Eller tänker jag fel? Döbakt är väl ett sätt som en kaka blir, tex om man öppnar luckan för ofta, ofärdig är ofärdig liksom.

Vad intressant!
Men döbakt och ofärdig är väl inte helt synonymer egentligen? Eller tänker jag fel? Döbakt är väl ett sätt som en kaka blir, tex om man öppnar luckan för ofta, ofärdig är ofärdig liksom.
Aha! Googlade och då stod det att det betyder att den är ofärdig inuti. Men jag läste bara snabbt, så kan ha fel.

Jag tycker att det är rätt behändigt att göra livet enkelt för sig själv ibland, speciellt när en påse sås som räcker till sex varma mackor kostar 7 kr...
Jodå men här jagas tid i köket. Jag tycker det är behändigt att få ägna tid i köket för det är avkopplande tex. Färdiglagad mat är inte nånting jag sparar efter i affären direkt. Haha

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 760
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 545
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 378
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 095
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka