Vad gör vi? Del CCVIII

Så istället för att vara sjukskriven nu när hon är sjuk, en vecka, så ska hon istället jobba och skjuta upp flytten som sker om en månad?

I min värld är jobb alltid prioriterat, för att kunna försörja sig. Plus att den som sjukskrev verkade inte tycka att det var ett absolut måste med en vecka eftersom det var ok att gå tillbaka tidigare.

I min värld är jobb alltid prioriterat, för att kunna försörja sig.
I min värld går man inte till jobbet när man är sjuk. Inte bara för sin egen skull utan för andras. Hon flyttar om en månad och behöver inte ens packa en endaste låda på en vecka, om det är där skon klämmer för dig. Flytten krockar inte med att vara hemma för sjukdom.

I min värld går man inte till jobbet när man är sjuk. Inte bara för sin egen skull utan för andras. Hon flyttar om en månad och behöver inte ens packa en endaste låda på en vecka, om det är där skon klämmer för dig. Flytten krockar inte med att vara hemma för sjukdom.

Tja, om en i samma veva har varit sjuk så länge att en behöver intyg talar om att en ska gå och kolla packkartonger så undrar jag hur prioriteringarna ser ut.

Det är lite skillnad på att jobba 8 timmar om dagen på en skola och gå och kolla flyttkartonger. Du ser inte den skillnaden?

Oh ja. Men om en varit sjuk så länge att en behöver intyg torde flytten inte vara prioriterad utan att se till att komma tillbaka till jobbet. @Sonic76 har ju slirat en aning med sanningen tidigare och jag tyckte det ser märkligt ut när sjukvården inte ansåg att en vecka var ett måste.

Oh ja. Men om en varit sjuk så länge att en behöver intyg torde flytten inte vara prioriterad utan att se till att komma tillbaka till jobbet. @Sonic76 har ju slirat en aning med sanningen tidigare och jag tyckte det ser märkligt ut när sjukvården inte ansåg att en vecka var ett måste.
Jag har fått ett intyg efter min magoperation med sjukskrivning på 4 veckor där jag fick lov att börja jobba när jag kände mig bättre redan före de veckorna gått. Det var efter två. Det är inget ovanligt.

Flytten är nog inte prioriterad men att bara sitta på arslet eller ligga i sängen när man är sjuk gör ingen frisk. Att röra lite på sig gör dock. Man kan faktiskt se till att vila och ta det lugn och krya på sig på alla sätt och vis och ändå fixa ett gäng flyttlådor, det tar ju inte 8 timmars arbete i sträck tänker jag.

Man behöver inte öppet lufta sin misstro ständigt mot en person här, speciellt när det inte rör en själv.

Jag har fått ett intyg efter min magoperation med sjukskrivning på 4 veckor där jag fick lov att börja jobba när jag kände mig bättre redan före de veckorna gått. Det var efter två. Det är inget ovanligt.

Flytten är nog inte prioriterad men att bara sitta på arslet eller ligga i sängen när man är sjuk gör ingen frisk. Att röra lite på sig gör dock. Man kan faktiskt se till att vila och ta det lugn och krya på sig på alla sätt och vis och ändå fixa ett gäng flyttlådor, det tar ju inte 8 timmars arbete i sträck tänker jag.

Man behöver inte öppet lufta sin misstro ständigt mot en person här, speciellt när det inte rör en själv.

Så länge @Sonic76s AG är nöjd så :up:

Sjukvården sa att jag inte behövde vara hemma en vecka om jag mådde bättre.
Sluta anklaga mig för lögn och dra dit peppar växer
Stör du dig så inihelvete så sätt mig på ignore..
Men vänta då kan du ju inte hacka på mig,
Gör som ni gjort tidigare och ring min ag då och fråga om jag har intyg.
Om ni är så jävla oroliga

Sjukvården sa att jag inte behövde vara hemma en vecka om jag mådde bättre.
Sluta anklaga mig för lögn och dra dit peppar växer

Nja, jag brukar röra mig mer norrut :laugh: Dessutom tyckte jag att det var underligt prioriterat bara.

Edit: Och jag har ALDRIG kontaktat någon annans AG än min egen någon gång så det kan du släppa direkt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 759
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 539
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 378
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 095
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka