Lagar korma! 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sitter i soffan, väntar på att middagen ska bli klar och hör hur några utanför sjunger högt! Undrar om de laddar inför melloÄr iaf glad att arbetsdagen är över, för fy så ont mitt knä gör nu. Men, det var en riktigt bra arbetsdag där jag och chefen möblerade om en hel avdelning i butiken, kunderna var jättetrevliga och allt gick smidigt totalt sett. Känns fint!
Haha! De sjöng nog bättre än vad vissa i kvällens mello lär göra i alla fall...Kan de sjunga eller låter de bara?![]()
Varit på middag hos mamma och pappa (varför gör jag inte chokladpudding oftare för) och nu har Marodören somnat och jag ska ta fram godis
Och nu var kakan brändBakar ryttarkaka, får sådärFick gå och be en granne om med kokos. Lovade henne en bit kaka. Nu blir jag så stressad för varje gång jag tror den är klar och låter den vila så är den döbakt, så har fått sätta in den igen gång på gång
gillar inte att störa folk sent på kvällen!
Nu har jag lärt mig ett nytt ord, aldrig hört döbakt innan, bara ofärdig. Så tack!Och nu var kakan brändtur jag hann smaka lite på den när den var döbakt..
Döbakt har jag sagt hela livet...Nu har jag lärt mig ett nytt ord, aldrig hört döbakt innan, bara ofärdig. Så tack!
Trist med kakan dock.![]()
Vad intressant!Nu har jag lärt mig ett nytt ord, aldrig hört döbakt innan, bara ofärdig. Så tack!
Trist med kakan dock.![]()
Aha! Googlade och då stod det att det betyder att den är ofärdig inuti. Men jag läste bara snabbt, så kan ha fel.Vad intressant!
Men döbakt och ofärdig är väl inte helt synonymer egentligen? Eller tänker jag fel? Döbakt är väl ett sätt som en kaka blir, tex om man öppnar luckan för ofta, ofärdig är ofärdig liksom.
Jodå men här jagas tid i köket. Jag tycker det är behändigt att få ägna tid i köket för det är avkopplande tex. Färdiglagad mat är inte nånting jag sparar efter i affären direkt. HahaJag tycker att det är rätt behändigt att göra livet enkelt för sig själv ibland, speciellt när en påse sås som räcker till sex varma mackor kostar 7 kr...