Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sovit dåligt som vanligt, lägenheten är alldeles för varm trots att jag sover utan något täcke. :(
Vaknat flera gånger, till sist klev jag upp för att gå på toaletten och upptäckte då att jag glömt ställa larmet, så efter mitt eget toalettbesök var det bara att dra på sig kläderna och gå ut med hundarna så de fick göra sina toalettbestyr.

La mig en kortis men nu är det dax att kliva upp, få på mig lite kläder igen och åka till jobbet och sedan iväg för ett studiebesök hela dagen tillsammans med en kollega, ska bli roligt. :)
 
Ouff det blir en jobbig dag. Jag har verkligen inte ens ett uns energi, eller lust. Sovit uselt i flera dagar. Magen krånglar.
Har 78 mail jag behöver ta itu med i dag, behöver kontakta bygget för att bli ledsagad in dit och jag har ingen aning om vem jag ska kontakta. Sedan är det 20 ärenden i ärendehanteringssystemet som behövs fixas helst i dag och jag orkar inte vingla på stegar och sätta upp hyllor just i dag.... samt att jag behöver försöka medla mellan en avdelning på jobbet och en leverantör som båda skyller på varandra kring en grej som bara drabbar mig.
Efter jobbet måste jag handla, hur jag nu ska orka bära min veckohandling i dag vetefan, men bara att göra.

Slut på gnäll. Får börja med att få tag på bygget på något vis... :cautious: och försöka gaska upp mig!
 
Planerar inför lördagens medelålderskrisfest.
Öppet hus med ca 50 pers

Tipspromenad och vinster fixade
Laxen är gravad.
Alkoholen är inhandlad
Tårtbottnarna bakade
Amerikanska cookies bakade

Tisdag kväll baka veganska kanelbullar
Onsdag handla det som behövs mera.
Torsdag börja förbereda rörorna till smörgåstårtorna.
Fredag semesterdag
Lägga tårtor och smörgåstårtor
Baka ryttarkaka, hallongrottor och kolakakor
Städa
Bädda rent
Tvätta
Lördag dekorera tårtorna
Plocka det sista
Hämta kall dricka på Ica
Njuta
 
Planerar inför lördagens medelålderskrisfest.
Öppet hus med ca 50 pers

Tipspromenad och vinster fixade
Laxen är gravad.
Alkoholen är inhandlad
Tårtbottnarna bakade
Amerikanska cookies bakade

Tisdag kväll baka veganska kanelbullar
Onsdag handla det som behövs mera.
Torsdag börja förbereda rörorna till smörgåstårtorna.
Fredag semesterdag
Lägga tårtor och smörgåstårtor
Baka ryttarkaka, hallongrottor och kolakakor
Städa
Bädda rent
Tvätta
Lördag dekorera tårtorna
Plocka det sista
Hämta kall dricka på Ica
Njuta
Vilken lista! Se till att inte ta slut på dig så att sista punkten inte hinns med!

(Jag satsar nog på en lista med bara sista punkten till motsvarande evenemang)
 
Mulet och regn! 🙌🏻

Fick åka och hämta sonen tidigt igår så vab idag igen. Mår själv rätt kasst så ändå skönt att kunna vara hemma.
Blir en långsam dag med virkning, ljudbok och kanske teckna en stund senare. Mysigt att göra det tillsammans med sonen. 😍
 
Här är det perfekt väder för september. Det är växlande molnighet, lite vind och 17 grader.
Stallet är fixat och ponnyn som fick motion lekte popcorn. Han vill uppenbarligen igång igen efter sin vila under min nattvecka plus semester. Den andra ponnyn hade cirkus i hagen så han motionerade sig själv.

Det brandskadade huset saknar till stora delar tak så de höll nog på en stund igår.
 
Planerar inför lördagens medelålderskrisfest.
Öppet hus med ca 50 pers

Tipspromenad och vinster fixade
Laxen är gravad.
Alkoholen är inhandlad
Tårtbottnarna bakade
Amerikanska cookies bakade

Tisdag kväll baka veganska kanelbullar
Onsdag handla det som behövs mera.
Torsdag börja förbereda rörorna till smörgåstårtorna.
Fredag semesterdag
Lägga tårtor och smörgåstårtor
Baka ryttarkaka, hallongrottor och kolakakor
Städa
Bädda rent
Tvätta
Lördag dekorera tårtorna
Plocka det sista
Hämta kall dricka på Ica
Njuta
Vad är ryttarkaka?
 
Sitter på ett strandcafé och äter lunch medan maken surfar 🏄‍♂️ Lyssnar på en mysig ljudbok om hästar och funderar på vad vi ska hitta på till middag ikväll. Det är lockande att låta en av alla trevliga restauranger lösa det, men att äta ute varje dag i fyra veckor är varken särskilt hållbart eller trevligt i längden...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 710
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 253
· Visningar
34 842
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 964
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp