Åh vad skönt med så bra bemötande! Precis vad man behöver höra!Hade precis BVC på hembesök och pratade amning ganska länge och hon fick väl en känsla av allt jag berättade och frågade rakt ut om jag hade en förlossningsdepression senast och jag svarade att jag hade haft det. Sen bollade vi lite tankar och känslor kring amningen och efter ett tag sa hon att ”Jag tänker att du är mer erfaren nu…” och det knöt sig lite i magen för jag var helt säker på att hon skulle avsluta meningen med att vi säkert kommer få det att funka, om jag bara bla bla som vanligt. Men hon sa ”..så jag tror att du vet och känner innerst inne vad du vill”. Hon frågade också varför jag tänker att jag vill amma och jag drog alla argument jag läst om och hon svarade bara att den största risken för Hugo är att jag får en ny förlossningsdepression.
Jag tycker att jag mått så bra på sistone att jag inte riktigt var beredd på det men fick hålla tårarna tillbaks när vi pratade om förra året och min oro att hamna där igen. Blev lite ställd själv av hur känsligt det var. Men sååå skönt att få en sköterska som verkade kunna se vad jag kämpar med och som uppmanade mig att välja det som känns bäst för mig.