Vad gör vi del 106

Det ligger en katt och sover på min fotpall :mad:
15715890983432441173921408687875.jpg
 
Åkte till simhallen och trängdes bland alla söndagsbadare.
Simmade 600 och slutade där eftersom det började knaka i axlarna.

Sedan har jag tillbringat lååååång tid i ångbastun med stretchning och i vanliga bastun bara för att njuta.

Jag har börjat simma igen eftersommaruppehållet. Målet är att komma upp i en km och simma det 2-3 dagar i veckan. Jag är ju utan jobb så jag har gott om tid. Att då lägga lite tid på mig själv känns helt ok.
Tänkte också börja simma igen, men nu har en vän lyckats övertala mig till att börja med brazilian ju jutsu.. Krävt privatlektioner av honom innan jag går med på att träna med okända.
Känns osäkert, så blir nog simning till slut ändå. 🙂
 
Fattar inte. Happiness är
Happiness kort och gott. Inget jäkla ”skill”
Jodå, med mindfulnessmeditation kan man träna hjärnan att förskjuta negativa känslor (stress, irritation, ilska, osv) mot mer positiva känslor (entusiasm, nyfikenhet, intresse, glädje, osv).

Man kan alltså träna sig till att bli lugnare och lyckligare (från "Mindfulness i vardagen" av Ola Schenström) :) .
 
Jodå, med mindfulnessmeditation kan man träna hjärnan att förskjuta negativa känslor (stress, irritation, ilska, osv) mot mer positiva känslor (entusiasm, nyfikenhet, intresse, glädje, osv).

Man kan alltså träna sig till att bli lugnare och lyckligare (från "Mindfulness i vardagen" av Ola Schenström) :) .
Jaja funkar säkert. En grej som funkar är annars att skriksjunha till denna! Asbra :bow: :D

 
Åkte till simhallen och trängdes bland alla söndagsbadare.
Simmade 600 och slutade där eftersom det började knaka i axlarna.

Sedan har jag tillbringat lååååång tid i ångbastun med stretchning och i vanliga bastun bara för att njuta.

Jag har börjat simma igen eftersommaruppehållet. Målet är att komma upp i en km och simma det 2-3 dagar i veckan. Jag är ju utan jobb så jag har gott om tid. Att då lägga lite tid på mig själv känns helt ok.
Det kanske man skulle börja göra! Simma alltså. Simhallen ligger bara fem minuter från oss. Bra tips!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 621
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
687
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 193
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp