Vad gör vi del 106

Det går ju bara åt 1 dl creme fraiche i den där soppan. (Jag är för övrigt inte överförtjust i soppor.) Bacon äter jag inte och utan det blir det ju proteinfattigt.

Det är svårt och tidskrävande att hitta bra recept. Och sen måste man ju alltid handla innan man kan göra maten.

Jag har f.ö. en ask champinjoner hemma också som jag inte heller vet vad jag ska göra med. Jag tänkte grilla dem men kommer inte till skott.
På google finns en massa recept på pastasås med champinjoner och CF, t ex detta:

https://www.ica.se/recept/tagliatelle-med-champinjoner-vitlok-arter-och-parmesan-713256/#pfset=1
 
Kudde till kökssoffan äntligen på g!
Knypplat spetsen själv, ska brodera monogram i vitt i hjärtat tänkte jag.
Men först stallet!

20191013_115420.jpg
 
Jag får nog googla vidare för jag har inga franska örter i min CF. Sen kommer jag ju få massor av parmesan över som jag inte vet vad jag ska göra med. Nyligen kastade jag en hel oöppnad parmesan som inte blivit använd.
Du måste inte ha franska örter, krydda med vad du har. Och googla vidare om du inte vill köpa parmesan (och riva överbliven och frysa in), det finns många recept på den typen av pastasås.

Parmesanen skulle ju dessutom bara rivas över, var inget måste i såsen.
 
Det går ju bara åt 1 dl creme fraiche i den där soppan. (Jag är för övrigt inte överförtjust i soppor.) Bacon äter jag inte och utan det blir det ju proteinfattigt.

Det är svårt och tidskrävande att hitta bra recept. Och sen måste man ju alltid handla innan man kan göra maten.

Jag har f.ö. en ask champinjoner hemma också som jag inte heller vet vad jag ska göra med. Jag tänkte grilla dem men kommer inte till skott.
Vad var meningen med creme fraichen när du köpte den då? Vad skulle du ha den till?
 
Sås till vad? Vilken ost och vilka kryddor? Hur gör man en sås med creme fraiche?

Jag är som du märker helt usel på matlagning. Handlingsförlamningen blir total när jag inte har svar på allt.
Till allt! Kött, kyckling.
Jag brukar ta vad jag har hemma. Ädelost, eller en Philadelphia med en smak du gillar. Ta typ 50/50, eventuellt någon krydda, brukar slänga i lite svartpeppar eller vitlök. Låt den hårda osten smälta, klart!
 
Det går ju bara åt 1 dl creme fraiche i den där soppan. (Jag är för övrigt inte överförtjust i soppor.) Bacon äter jag inte och utan det blir det ju proteinfattigt.

Det är svårt och tidskrävande att hitta bra recept. Och sen måste man ju alltid handla innan man kan göra maten.

Jag har f.ö. en ask champinjoner hemma också som jag inte heller vet vad jag ska göra med. Jag tänkte grilla dem men kommer inte till skott.
Skiva chaminjonerna och stek dem med lite salt. Lägg i en rejäl klick creme fraiche i pannan och rör om. Häll över pasta eller nudlar och rör om. Något grönt till och du har en lunch?
 
Får feeling till Stephane Legar (inledde med italiensk barockmusik och avancerade därefter till detta 😅 )


 
🙈 Nu när vi iväg lyfte maken en tanke om att vi skulle fundera på en flytt, till min drömgård. Kompisen har köpt den, enbart för markens skull, den som ägde innan kommer att bo kvar till nästa sommar. Så vi ska lyfta frågan med kompisen hur hen tänker, och sen ta det därifrån. Det är många saker som måste falla på plats för att det ska gå i land men att det ens finns en möjlighet att mitt drömställe faktiskt skulle kunna bli mitt hem. 🥰🥰🥰
 
Två rundor i det fina vädret och så har jag varit social och fikat ute.
Har fortfarande två rader kvar på odlingen men tar de någon annan dag.
Tänkte måla färdigt ett bord som stått halvfärdig ett bra tag nu.
 
Jahapp och nu när jag tänker på det vart jag osäker på färgen på skivan.
Benen/underdelen är svarta men själva skivan är obehandlad furu. Kanske bets? Kan ju vara fint att se igenom kvistar och sådant?
 
Skiva chaminjonerna och stek dem med lite salt. Lägg i en rejäl klick creme fraiche i pannan och rör om. Häll över pasta eller nudlar och rör om. Något grönt till och du har en lunch?
Hur menar du med "något grönt"? Salladsblad? Ska pastan eller nudlarna vara kokta innan man häller över dem? (Jag antar det.) Och vad är en "rejäl klick"? Jag har 2 dl att göra av med och förpackningen med champinjonerna är 250 gram. Jag har noll koll på proportioner.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 630
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 199
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp