Vad gör vi del 106

Ska bada lillan strax innan hon ska sova, sedan lite film och mys med 7 åringen.
Känner mig lite smått obildad som aldrig hört talas om Sara Danius förrän idag när jag läste att hon gått bort. :o Skäms lite
Samma här 🙈 Det enda jag kände igen var den orange/rosa klänningen hon hade haft på en nobelprisutdelning :o:angel:
 
Sitter med beslutsångest. Har hittat en tröja i en webbshop som verkar helt underbar, men sidan är inte svensk och då kostar både frakt och eventuell retur, så jag vill verkligen köpa rätt storlek från början. Problemet är att jag nog ligger mitt mellan två storlekar... Gah. Köper jag den större riskerar den att bli sladdrigt ful, köper jag den mindre riskerar den att bli lite för tight för att jag ska känna mig snygg i den :cautious:
 
Det här förtjänar antagligen en egen tråd och mods får gärna bryta ut den. Men jag blir bara för ledsen och trött på 'jag är inte rasist men' attityden i artikeln. Ingen är inte ens ärlig nog att erkänna öppet att hen inte vill ha slöddret från norrorterna i sina fina dyra bostadsrättskvarter. Att gå så långt som att fota restauranggäster är så man baxnar. Och sedan, tvärtemot vad polisen uppger, anse att området invaderats av yrkesbrottslingar och burkplockare.

Citat:

Det är väl en kulturkrock också. Vi svenskar är mesiga och vill ha trivselregler. Men vi tycker att vi har rättigheter när vi köpt dyra lägenheter, säger hon.

Tydligen är andra Stockholmare inte svenskar eller vill ha trivselregler eller har rätt att röra sig fritt i sin hemstad. Otroligt nog är det tydligen inte rätt att andra invånare får röra sig på strandpromenaden som är ett offentligt rum på sommaren när det är varmt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ckar--nu-vill-finkvarteret-vraka-restaurangen

När blev rasism och segregation så rumsrent i Sverige?
 
Jag har borjat virka pa Ior, den deprimerade asnan fran Winnie the Phoo. Da jag virkade en liten leksak till sondottern nar hon var omkring ett ar gammal, och jag vet att sondottern anser att jag favoritiserar henne,(sonsonen ar 6 manader och ammas - Lite svart att ta honom mer an nar mamma ar i narheten) ar det nu dags for en till Nalle.
Det ar bara till att virka! suck.
 
Ligger i sängen med en miljard tankar som rusar runt i huvudet. Lyssnar på avkopplande musik och hoppas på att kunna somna snart...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 630
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 199
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp