Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, det är inte heller så kul. Är glad att jag endast ha tre minuter hem på cykel i alla fall.
Det här förtjänar antagligen en egen tråd och mods får gärna bryta ut den. Men jag blir bara för ledsen och trött på 'jag är inte rasist men' attityden i artikeln. Ingen är inte ens ärlig nog att erkänna öppet att hen inte vill ha slöddret från norrorterna i sina fina dyra bostadsrättskvarter. Att gå så långt som att fota restauranggäster är så man baxnar. Och sedan, tvärtemot vad polisen uppger, anse att området invaderats av yrkesbrottslingar och burkplockare.
Citat:
Tydligen är andra Stockholmare inte svenskar eller vill ha trivselregler eller har rätt att röra sig fritt i sin hemstad. Otroligt nog är det tydligen inte rätt att andra invånare får röra sig på strandpromenaden som är ett offentligt rum på sommaren när det är varmt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ckar--nu-vill-finkvarteret-vraka-restaurangen
När blev rasism och segregation så rumsrent i Sverige?
MAJJGADD! ANMÄL!Bad att få te och hårdbrömackor till frukost. Får teet och tar en klunk och håller på att spy!
De har gett mig grönt te!! Jag fick sköjla med vatten. Tvi tvi tvi
Sås! Släng i lite ost med smak och kryddorJag har en burk creme fraiche i kylen men har ingen aning om vad jag ska göra med den.
Sås till vad? Vilken ost och vilka kryddor? Hur gör man en sås med creme fraiche?Sås! Släng i lite ost med smak och kryddor
Sås till vad? Vilken ost och vilka kryddor? Hur gör man en sås med creme fraiche?
Jag är som du märker helt usel på matlagning. Handlingsförlamningen blir total när jag inte har svar på allt.
Gör en krämig soppa (t.ex. potatis- och purjolökssoppa, mixad rotfruktssoppa, eller liknande) och ät soppan med en stor klick creme fraiche ovanpå.Jag har en burk creme fraiche i kylen men har ingen aning om vad jag ska göra med den.
Jag som älskar fisk hade rört ner klippt dill i mängder, och en rejäl skvätt citron, salt och peppar.
Till kyckling skulle jag kanske smaksätta med massa rosmarin, och röra i en klick CF i stekskyn.
Använd som grädde eller smakbärare i mat, för att reda såser.
En klick i soppa för att ge rondör och fyllighet, eller naturell i morotssoppa.
Jag blir handlingsförlamad för jag vet inte hur man gör allt det där. Jag klarar ingen matlagning alls utan exakta instruktioner från början till slut.Gör en krämig soppa (t.ex. potatis- och purjolökssoppa, mixad rotfruktssoppa, eller liknande) och ät soppan med en stor klick creme fraiche ovanpå.
Eller gör en sås till pasta. Värm creme fraiche, smält ner lite ost, krydda med salt och peppar.
Då är det kanske lämpligast att du googlar recept? Det finns - till exempel - en uppsjö av recept på potatis- och purjolökssoppa. Här är ett: https://mittkok.expressen.se/recept/potatis-och-purjolokssoppa-2/Jag blir handlingsförlamad för jag vet inte hur man gör allt det där. Jag klarar ingen matlagning alls utan exakta instruktioner från början till slut.
Det går ju bara åt 1 dl creme fraiche i den där soppan. (Jag är för övrigt inte överförtjust i soppor.) Bacon äter jag inte och utan det blir det ju proteinfattigt.Då är det kanske lämpligast att du googlar recept? Det finns - till exempel - en uppsjö av recept på potatis- och purjolökssoppa. Här är ett: https://mittkok.expressen.se/recept/potatis-och-purjolokssoppa-2/
Jag brukar aldrig ha persilja i min soppa. Säkert gott, men om du inte har det hemma kan det uteslutas. Samma med bacon. Men i detta recept får du definitivt användning för din creme fraiche.