Vad gör vi del 106

Ska strax gå ner till pannrummet och tända en brasa. Måste aska ur och sota först.

Sotaren kommer imorgon och då bör det vara så rent som möjligt. ska försöka tömma askhinken i mörkret också.... Brukar tömma den i skogen och nu är det kolsvart ute....
Har du ingen pannlampa?
Man ser ju inte direkt stylish ut. Men helsikes så praktiskt vid såna lägen!
 
Jag ska ta det lite försiktigt idag så att hormonerna inte spökar med mig igen. Och ta pauser när jag behöver det, det hjälpte igår. Och andas!
 
Idag går vi igenom rättsfall. Vi fick fallen imorse så har inte haft möjlighet att läsa själv, det är lite trist.
 
Har precis klivit upp och kokar kaffe.
Måste komma på ett ämne till morgondagens "redovisning". Vi är ett gäng som samlas på onsdagkvällar och pratar om varsitt ämne med syfte att bli allmänbildade :D Vi har diskuterat allt från Litterära salonger, 30-åriga kriget, Sturemorden, Kvinnligt sjöröveri... och mycket mer!
Förra veckan hade vi tema konst och min kompis hade valt Dadaismen och hur den rörelsen påverkat synen på konst och konstbegreppet som sådant under 1900-talet. Jag hade valt kvinnans roll i konsten genom historien och vilka roller hon getts av oftast manliga konstnärer (madonnan, modern, den fallna kvinnan etc).
Denna vecka har min kompis avslöjat att hon valt en stor viktig händelse under 1900-talet som ämne. Mer vet jag inte, men tänker att jag ska försöka välja ett ämne som ligger i lite samma tidsram.
Ngn som har nån bra idé? :)
 
Har precis klivit upp och kokar kaffe.
Måste komma på ett ämne till morgondagens "redovisning". Vi är ett gäng som samlas på onsdagkvällar och pratar om varsitt ämne med syfte att bli allmänbildade :D Vi har diskuterat allt från Litterära salonger, 30-åriga kriget, Sturemorden, Kvinnligt sjöröveri... och mycket mer!
Förra veckan hade vi tema konst och min kompis hade valt Dadaismen och hur den rörelsen påverkat synen på konst och konstbegreppet som sådant under 1900-talet. Jag hade valt kvinnans roll i konsten genom historien och vilka roller hon getts av oftast manliga konstnärer (madonnan, modern, den fallna kvinnan etc).
Denna vecka har min kompis avslöjat att hon valt en stor viktig händelse under 1900-talet som ämne. Mer vet jag inte, men tänker att jag ska försöka välja ett ämne som ligger i lite samma tidsram.
Ngn som har nån bra idé? :)
1) Varför umgås jag inte med er?
2) Hade nog inte valt något världskrig i alla fall.. Funderar på typ kvinnlig rösträtt, månlandningen, tjernobyl-olyckan, världens första scoutläger hölls 1907, rasbiologins historia, (ja, jag kan ha googlat och hamnat på en SO-sida, men ändå ^^)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 622
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
687
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 193
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp