Vad gör vi del 106

Lagt in såkallade kan-dagar i bemanningssystemet. Innebär att jag kommer upp i systemet när de söker vikarier. Känns som ett måste med tanke på veterinärräkningar. Blir jag inte bokad så åker jag till mitt extrajobb, får komma och gå som jag vill där (men det är långt bort och kostar tågresa + hundvakt varenda gång jag ska jobba).
 
Sitter på tåg på väg till tandläkaren. :meh: Blir en kul dag det här, har tid hos husläkaren efter lunch för att kolla en knöl jag hittat nedanför halsgropen. :cautious:

Nåja, jag ser iaf fram emot lunchen med bästis idag. :up:
 
Jag sitter med morgonkaffet framför brasan och peppar mig inför det faktum att jag strax ska hugga in på 50 stycken hemtentor.
 
Sitter på tåg på väg till tandläkaren. :meh: Blir en kul dag det här, har tid hos husläkaren efter lunch för att kolla en knöl jag hittat nedanför halsgropen. :cautious:

Nåja, jag ser iaf fram emot lunchen med bästis idag. :up:

Hoppas att det går bra läkaren och att knölen är en ofarlig sak! :heart
 
Din stackare, du har mina sympatier :(

Det är nu du ska komma med uppmuntrande tillrop! Det är duktiga studenter så det brukar vara bra och läsvärda texter. Men det kan ju bli lite enformigt om alla har valt att svara på frågorna på ett liknande sätt. Så jag hoppas på ganska olika svar - men tyvärr så kommunicerar ju studenterna med varandra vilket brukar leda till likformighet.
 
Det är nu du ska komma med uppmuntrande tillrop! Det är masterstudenter så det brukar vara bra och läsvärda texter. Men det kan ju bli lite enformigt om alla har valt att svara på frågorna på ett liknande sätt. Så jag hoppas på ganska olika svar - men tyvärr så kommunicerar ju studenterna med varandra vilket brukar leda till likformighet.

Ok, *pepp, pepp* :banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:

:D
 
Jag sitter med morgonkaffet framför brasan och peppar mig inför det faktum att jag strax ska hugga in på 50 stycken hemtentor.
Du får tänka på studenterna som har suttit på samma vis för att ta tag och göra sina tentor. ;) Något jag ska ta tag i och göra strax, bra uppgift, uselt material är vad vi har kommit fram till. ;) Jag tvivlar på att läraren ens har läst materialet vi ska utgå ifrån, hen backade rätt omgående på ett betygskrav som det inte ens finns möjlighet att uppnå med det materialet. 😇
 
Sitter på tåg på väg till tandläkaren. :meh: Blir en kul dag det här, har tid hos husläkaren efter lunch för att kolla en knöl jag hittat nedanför halsgropen. :cautious:

Nåja, jag ser iaf fram emot lunchen med bästis idag. :up:
❤ skönt med lunchen åtminstone! Hoppas att knölen är helt ofarlig.
 
Du får tänka på studenterna som har suttit på samma vis för att ta tag och göra sina tentor. ;) Något jag ska ta tag i och göra strax, bra uppgift, uselt material är vad vi har kommit fram till. ;) Jag tvivlar på att läraren ens har läst materialet vi ska utgå ifrån, hen backade rätt omgående på ett betygskrav som det inte ens finns möjlighet att uppnå med det materialet. 😇

Studenterna behöver iallafall inte skriva varje tenta femtio gånger, det är ju alltid något. Men skämt å sido, jag har full förståelse för studenternas vedermödor.

Dåligt att läraren inte verkar ha läst materialet. Utan att försvara så kan det visserligen finnas förklaringar till sådan saker, t.ex. att läraren tagit över kursen (och kanske flera kurser parallellt) med väldigt kort varsel. Men a och o i en sådan situation är i så fall att åtminstone justera examinationen så att den kan ske på ett rättssäkert sätt.
 
Helt jäkla galet - jag har skitont i fötterna nu efter smärta och felbelastning så jag tänkte att jag kanske skulle boka tid hos min husläkare. Bara det att om man ska göra det online så finns det inga fria tider alls och kalendern visade januari 2020 :confused:O_o
Får ringa imorgon, men fan vad ont den felbelastade foten gör :cry::rage:
Ojdå den felbelastade foten gör fortfarande skitont idag. Fick sjukanmäla mig idag i förhoppning om att vila och Ipren gör smärtan mera hanterbar så att jag kan gå någorlunda bättre imorgon. Plus ringa husläkaren :cautious: så fort de öppnar telefontiderna ... Jag hänger på låset just nu!
 
Studenterna behöver iallafall inte skriva varje tenta femtio gånger, det är ju alltid något. Men skämt å sido, jag har full förståelse för studenternas vedermödor.

Dåligt att läraren inte verkar ha läst materialet. Utan att försvara så kan det visserligen finnas förklaringar till sådan saker, t.ex. att läraren tagit över kursen (och kanske flera kurser parallellt) med väldigt kort varsel. Men a och o i en sådan situation är i så fall att åtminstone justera examinationen så att den kan ske på ett rättssäkert sätt.
😁 Det slipper de! ;)

Vi är rätt luttrade vid det här laget, även om vi hade stor förhoppningar om att den här terminen skulle bli bättre eftersom de lovade det efter förra terminens fullständiga kaos.
Förra delkursen var riktigt bra, men det här är en didaktiska kurs, det blir inte bra när läraren inte har undervisat annat än på universitetet och inte är insatt i hur det ser ut i skolan. Nästa del av den här kursen ska vi istället få undervisning av två gymnasielärare som dessutom forskar, de suckade mest när vi visade dem vår uppgift. ;) Tanken är att den ska vara utvecklande för vår kommande yrkesroll, men blir så inboxad att den tappar verklighetsförankring.
 
Ojdå den felbelastade foten gör fortfarande skitont idag. Fick sjukanmäla mig idag i förhoppning om att vila och Ipren gör smärtan mera hanterbar så att jag kan gå någorlunda bättre imorgon. Plus ringa husläkaren :cautious: så fort de öppnar telefontiderna ... Jag hänger på låset just nu!
Fantastiskt! Underbara texttelefoni app :love: Vårdcentralen kunde endast ringa upp mig men tack vare appen så kan de ringa upp texttelefoni och de ringer i sin tur upp mig på appen :banana:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 630
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 199
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp