Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har betalt räkningarna även sjukhusräkningen(billigt hotell :D ) handlat mat, kastat onödiga saker igen(ev. ny lgh på g därför kastas de mkt). Och nu sitter jag i soffan och tar de lungt
 
Trafikverket var på besök idag .Ska tydligen tilläggsisolera halva huset och fixa en uteplats .Men med uthuset gick det åt helvete med .Det skulle värderas + 25% och mina saker skulle vara ute före ett visst datum annars tillföll det entreprenören .Att få det gamla flyttat eller ett likvärdigt byggt gick inte alls utan jag fick fixa något ställe att ha mina saker på ev containrar i väntan på att jag byggt ett nytt uthus .Men frågan om jag har råd att bygga då jag behöver ha ca 150 m2 Det gamla är 167 och så en vedbod till det åxo .Man känner sig helt överkörd utan några rättigheter och att man ska bli ekonomiskt lidande för det ska byggas väg och få ett likvärdigt som dom jämnar med marken :rage:
 
Slutade 14 idag och ååååååhh så skönt det var att åka direkt till stallet för en ridtur jag och en stallkompis hade bestämt igår 😊. Min stresshjärna tyckte det hade vart bra och åka upp till centrum och hämta ut linserna meen ärligt talat så är linserna inte slut hemma och de har legat hos optiker i två dagar, ingen panik. Verkligen avskyr när stressen triggar ångest (en mindre attack idag). Som sagt. Väldigt skönt att njuta av tiden med min häst ❤ ist för att trigga skitångesten ännu mer 👏.
 
Dricker te och äter chips framför Hela Sverige bakar. Barnen sover, disken är klar, köket rent och hunden rastad. Skönt att kunna ta det lugnt i soffan med gott samvete
 
Spelar det någon som helst roll idag?

Om man växer upp förmöget betyder det inte att man köper skor i krokodilskinn resten av livet. Eller som fattig fortsätter äta blodpudding om man inte gillar det.

Vem blir lycklig av att du är en snåljåp mot dig själv?

/bistertanten
Jag håller med dig där. Man är inte lyckligare för att man är snål mot sig själv.
 
@cirkus Visst är det du som lade ut en video på en ponny och en sexåring på Instagram där ponnyn följde barnet så himla fint i ett ridhus?
Jag blev ju alldeles rörd! Åh vilken fin liten film, och vilken fin ponny!! Så snäll och lyhörd ponnyn såg ut att vara :love::love:
/hemlig följare
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 675
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp