Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ridit, blev några få (fem) härliga språng över ett hinder idag med och avslutade med en ridtur i skogen 😍. Blev en liten sväng i svampskogen med. Är tydligen lättare att hålla sig kvar på hästryggen än på fötter i svampskogen. Snava på en jävla pinne och dök. Ont i höger arm som jag tog emot mig med.....
 
Idag red jag den andra ponnyn. Han hade myror i brallan och var ganska sprattlig :p
Har därefter duschat, plockat undan torr tvätt, hämtat dottern i Röstånga och promenerat till simhallen.
Nu sitter jag i simhallen och svettas :cautious:
 
Tar ett glas vin och chillar. Har köpt x antal flamingomuggar med roliga sugrör :p Är egentligen ganska otaggad på att resa till värmen och ligga vid en pool och sippa drinkar. Vill egentligen helst dricka rödvin och måla oljemålningar, men övertalar mig själv att det ska bli trevligt ändå! Får ta tag i måleriet och hösteriet när jag kommer hem helt enkelt!
 
Tar ett glas vin och chillar. Har köpt x antal flamingomuggar med roliga sugrör :p Är egentligen ganska otaggad på att resa till värmen och ligga vid en pool och sippa drinkar. Vill egentligen helst dricka rödvin och måla oljemålningar, men övertalar mig själv att det ska bli trevligt ändå! Får ta tag i måleriet och hösteriet när jag kommer hem helt enkelt!
Du får väl se det som en inspirationsresa? Du kanske kan samla på dig en massa fina motiv till dina kommande målningar i höst..... :)
 
Slocknade på soffan när jag kom hem från jobbet. Sov där någon timme.
Sedan fixat akvarium. Ätit middag. Ska hoppa in i duschen snart.
Sedan kvällsfika, dumburken och chips med dip :d
 
Men fy stackarn! Ser dessutom hal ut.
Jag satte halkskydd på en trappa då den kändes hal. Men den där ser verkligen hal och brant ut -dålig kombination

Tack! 💜
När vi flyttade in här så hade jag mina tankar på halkskydd men jag var så försiktig i trappan på grund av de knasiga stegen att det föll i glömska. Nu har jag blivit lite för snabb så det kanske är dags att ta upp den idén. Tack för tipset!
 
Ätit en riktig söndagsmiddag :d Sitter nu och softar med resterna av middagsvinet.
Men innan jag satte mig i fåtöljen så har jag skurit i ordning en massa grönt från trädgården, lagt i en långpanna och satt på långsam bakning. Det ska sen mixas och bli en röra att ha till matlagningen. Fick idén efter ett inlägg på FB av Sara Bäckmo, hon kallar det "snålröra" just för att ta hand om hejdlösa mängder squash bl.a :up:
 
Detta var första gången jag stod på huvudet i trappan(tack och lov). Gjorde mest ont i armen och tummen men nu börjar jag känna mig allmänt mörbultad 😣

Visa bifogad fil 36303
Usch, det där är ju inte en trappa - det är en STEGE.... Och sådana har jag fobi för :eek::nailbiting: Jag hade velat se någon slags ledstång - eller kanske ett tjock rep - som man kunde hålla sig i när man klättrade upp och ner.
 
Usch, det där är ju inte en trappa - det är en STEGE.... Och sådana har jag fobi för :eek::nailbiting: Jag hade velat se någon slags ledstång - eller kanske ett tjock rep - som man kunde hålla sig i när man klättrade upp och ner.
Man håller i vangstyckena eller trappstegen när man går upp eller eller ner. När man går ner så backar man. Jag hade en likadan trapp där jag bodde förut.
 
Usch, det där är ju inte en trappa - det är en STEGE.... Och sådana har jag fobi för :eek::nailbiting: Jag hade velat se någon slags ledstång - eller kanske ett tjock rep - som man kunde hålla sig i när man klättrade upp och ner.

Jag brukar vanligtvis hålla mig i trappstegen när jag går upp och golvet/taket när jag går ner. Idag hade jag hala strumpor och lite för bråttom 😣
 
Man håller i vangstyckena eller trappstegen när man går upp eller eller ner. När man går ner så backar man. Jag hade en likadan trapp där jag bodde förut.
Då klättrar du ju precis som på en stege med andra ord. Men det måste ju vara bra mycket svårare att få ett bra grepp om trappstegen, än vad det är om en stegpinne? Usch, det verkar farligt! Det hade kanske till och med varit säkrare med en helt vanlig stege då.....
 
  • Gilla
Reactions: 360
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 763
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 682
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp