Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är vaken. Minns inte att jag tagit morgonmedicinerna men facket är tomt så måste ha gjort det.
Lite trött. Vill sova lite till men då blir det väl svårare att somna ikväll. Kanske blir en pn på dan. :idea:
 
Fy så kallt det är på jobbet i dag. Ikaros var på besök och käkade frukost med mig, han har inte synts till på hela veckan.

Har öppnat fönstret eftersom det inte fanns något syre kvar när jag kom in på "kontoret". Undrar hur länge man måste ha öppet för att det ska finnas tillräckligt med syre för att man ska slippa bli dötrött :cautious:
 
Wtf. Du får det snyggare på första försöket än vad vi får det här efter ungefär sjuhundra försök (men jösses så gott det är!). Hur gör du för att få det så snyggt?

Jag fick en sushi-zooka;

1611907352114.png


av min man något år när han tyckte jag lagade sushi ofta. Det är lite fusk, men det blir faktiskt himla bra och är löjligt enkelt! :laugh:

edit: när jag googlade "Sushi Bazooka" fick jag upp bättre träffar, om nu någon är intresserad av en likadan.
 
Just nu kräks jag på de könsroller som finns i skolor/förskolor.
Nyss fick jag ett sms om att sonen saknar en frånvaro-anmälan och att vi MÅSTE ringa. Ringer min man som uppger att han inte (återigen) fått ett sms från skolan. Skriver tillbaka att jag ber om ursäkt, men att det var min man som skulle ringa så jag trodde det var gjort. De får gärna återkoppla till honom. Får tillbaka att JAG får ta det med min man (tro mig jag gör det jämt men blir ju motarbetad av en verksamhet som ska jobba med just genusfrågor). Blev ganska trött och skriver tillbaka att de behöver inte ta ställning till hur jag och min man har för uppgörelse, men att det går jättebra att både ringa och smsa även honom vid ärenden om barnen.

Låg nivå ja att ta det på sms, men jag är så jäkla trött på att pappor ofta glider under och allt läggs på mammorna på vår skola. För om min man glömmer att fylla i tider på barnen, då får han tipset att be mig göra det. Om barnen glömmer ute kläder då får mannen tipset att be mig packa ner kläder. När jag bett aktuell fröken på plats att själv ta det med min man när jag får höra att barnen saknat vantar osv så har jag fått höra "vi tänkte att det är bättre att du gör det så det blir gjort". Ja det är snällt tänkt men sluta lägg allt på mammorna, speciellt med tanke på att de vet att jag nyss var sjukskriven för utmattningssymptom.
 
Covidtest gjort på dottern och hon tyckte väl inte det var speciellt mysigt. Men hon var duktig och bara stod ut! Jag hade ju förberett henne på hur det görs och att det kan göra både ont och vara jäkligt otrevligt så hon visste ju det. Så vi får isolera oss här hemma tills vi fått svar vilket sköterskan trodde skulle vara redan i morgon.
Hon är inte speciellt sjuk iallafall, inte mycket till arbetsro för min del med båda barnen hemma som bygger hinderbanor och myshörnor till marsvinen 😅
 
Backen vid huset är dock inte plogad och sandad. Den glöms jämt bort, så det ska bli spännande att se hur många budbilar som kommer fastna där idag. Igår satt en UPS-bil fast. Han fick dock skylla sig själv som körde ner där mitt under ”snöstorm”. Där kom dock en granne ut rätt snabbt med instruktioner om var sandlåda och öskar finns.

Jag får pudla ännu en gång! Backen är plogad och sandad. :eek:
 
Jag försöker vara lite extra snäll mot mig själv, så jag har ägnat 1,5 timme av arbetsdagen åt att åka längdskidor i helt nypistade spår. Lyx! Dessutom börjar jag få till åkningen och hitta balansen på ett ben i taget. Heja mig! Nu ska jag kommentera uppsats-PM, skriva om kursplaner, dricka kaffe och äta ett vaniljhjärta.
 
Vilka fantastiska tips, det är så bra när man får konkreta idéer på hur man kan fixa saker! :idea: :banghead:
Ja, så nu fick jag ett sms tillbaka att de ska sätta min man först i telefonen. Känner verkligen att budskapet gått fram :banghead:Tänker inte svara, men varför måste man dela i ett och två? Ett sms går att skicka till båda, de ringer nämligen sällan. Inte ens när sonen råkade ut för en mobbningsincident i veckan där han skrapat upp halva ansiktet på isen så hörde de av sig. Sonen hade ljugit om vad som skett, men tycker att de kunde ringt och berättat att sonen skrapat upp ansiktet. Det är anledningen till att sonen är hemma, eftersom han har jätteont.
 
Har pratat med en på supporten på telia, vi gjorde en fabriksåterställning och sen skulle han koppla mig till en kollega, kollegan är visst inte sugen på att prata med mig för jag har bara "tut tut" i väntan på svar. Så frågan är hur lång tid man ska ge det hela, jag har annat att göra också idag än sitta i telefonkö med telia eftersom deras nätverk inte räcker till. Så härligt, lägger till telefonlinorna, konstaterar att det inte går att dra fiber för det blir för dyrt och hänvisar till masterna och 3-4 G och sen rycker på axlarna och säger hoppsan ja det är lite hårt tryck på masterna. :banghead::banghead::banghead:
 
Har pratat med en på supporten på telia, vi gjorde en fabriksåterställning och sen skulle han koppla mig till en kollega, kollegan är visst inte sugen på att prata med mig för jag har bara "tut tut" i väntan på svar. Så frågan är hur lång tid man ska ge det hela, jag har annat att göra också idag än sitta i telefonkö med telia eftersom deras nätverk inte räcker till. Så härligt, lägger till telefonlinorna, konstaterar att det inte går att dra fiber för det blir för dyrt och hänvisar till masterna och 3-4 G och sen rycker på axlarna och säger hoppsan ja det är lite hårt tryck på masterna. :banghead::banghead::banghead:
Det är lätt att bli irriterad på Telia. Jag ringde förrförra veckan för att få en överlåtelseblankett på pappas telefon. Då stängde de av telefonen istället, och jag har fortfarande inte fått tillbaka den. Men fakturor skickar de glatt, trots att det inte fungerar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 487
· Visningar
41 954
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 802
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp