Äntligen FREDAG imorgon igen ! Har köpt en flaska "Nashville stories", som jag har stora förväntningar på...... (Flaskan är snygg, så den MÅSTE bara vara god. Eller hur ?!)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade månsken på mig och hästen hela rundan. Magiskt!Vill att dagen ska ta slut nu. Vill hämta min kalimba och sen gå ut och springa i skogen och titta på den fina snön Jag behöver verkligen komma ut och motionera lagom mycket och titta på fina saker. Tyvärr lär det väl bli halvmörkt innan jag kommer iväg, men med pannlampa gnistrar och glittrar det ju i skogen - inte fy skam alls.
Nu blir jag ju sugen. Och jag har ingen crockpotBrukar följa detta recept, med ett par små modifieringar. Jag har i princip aldrig grädde hemma bara sådär, så jag har bytt ut den mot en REJÄL klick smör. Den lägger jag i från början. Brukar sätta min crock-pot på 4 timmar, som det står i receptet, men det brukar ta mer som 3,5 timmar. Jag börjar "titta till" gröten lite då och då efter ca 2,5 timmar. Tycker att man gott kan röra om ibland. Den blir så OTROLIGT god !
https://crockpot.se/recept/risgrynsgrot/
Hur städar man hos gråsuggor? Är det foderdjur?Packat medicinlådan. Städat hos gråsuggorna. Städat 2 akvarium
Nu kvällsfika och Torpet
Jag ska köpa kyckling! och den ska i min lergryta!
Så sugen på kyckling i lergryta!
Verkligen!!!!!Tappat rösten till och från idag, dessa munskydd gör att slemhinnorna torkar ut totalt ju!
Wtf. Du får det snyggare på första försöket än vad vi får det här efter ungefär sjuhundra försök (men jösses så gott det är!). Hur gör du för att få det så snyggt?Jag har typ uppfyllt mitt enda nyårslöfte; att lära mig göra sushi ! Första försöket ever idag, med makirullar med lax, gurka och avokado.
Visa bifogad fil 63946
Lite detaljer kvar att finputsa, men för ett första försök är jag sjukt nöjd med både utseende och framförallt smak !