Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har typ uppfyllt mitt enda nyårslöfte; att lära mig göra sushi 🤩! Första försöket ever idag, med makirullar med lax, gurka och avokado.

16800771-233E-4085-896E-13AB41C556FE.jpeg


Lite detaljer kvar att finputsa, men för ett första försök är jag sjukt nöjd med både utseende och framförallt smak 🥳!
 
Vill att dagen ska ta slut nu. Vill hämta min kalimba och sen gå ut och springa i skogen och titta på den fina snön :love: Jag behöver verkligen komma ut och motionera lagom mycket och titta på fina saker. Tyvärr lär det väl bli halvmörkt innan jag kommer iväg, men med pannlampa gnistrar och glittrar det ju i skogen - inte fy skam alls.
Jag hade månsken på mig och hästen hela rundan. Magiskt! 🤗
 
Tränat ute i snön, duschat och kollar true crime. Messar med lillasyster som säger att allt börjar bli som vanligt hemma igen, med andra ord har pappa varit nykter en vecka, tagit antabus och varit på beroendekliniken idag för stöd.

Pappa :heart Kan knappt beskriva hur mycket jag älskar den människan. Minns en gång för länge sen när jag pratade med mamma, och sa att pappa är så stark. Då sa hon nja, men han är extremt seglivad och det ska man inte underskatta. Få personer reser sig så ofta som han, och det är verkligen sant.
 
Brukar följa detta recept, med ett par små modifieringar. Jag har i princip aldrig grädde hemma bara sådär, så jag har bytt ut den mot en REJÄL klick smör. Den lägger jag i från början. Brukar sätta min crock-pot på 4 timmar, som det står i receptet, men det brukar ta mer som 3,5 timmar. Jag börjar "titta till" gröten lite då och då efter ca 2,5 timmar. Tycker att man gott kan röra om ibland. Den blir så OTROLIGT god :d !
https://crockpot.se/recept/risgrynsgrot/
Nu blir jag ju sugen. Och jag har ingen crockpot :mad:
 
:banghead: Jag trodde att mitt och Telias förhållande var på väg att bli bättre men nu har Telia återfallit till sina gamla vanliga problem med att tappa kopplingen till verkligheten, dvs mitt internet. Ännu mer intressant när jag försöker felsöka, då är det helt plötsligt inte jag som står på abonemanget? Men betala fakturorna ska jag visst. Dessutom så går det nu enbart att nå dem via telefon 8 -18. :meh:
 
Jag har typ uppfyllt mitt enda nyårslöfte; att lära mig göra sushi 🤩! Första försöket ever idag, med makirullar med lax, gurka och avokado.

Visa bifogad fil 63946

Lite detaljer kvar att finputsa, men för ett första försök är jag sjukt nöjd med både utseende och framförallt smak 🥳!
Wtf. Du får det snyggare på första försöket än vad vi får det här efter ungefär sjuhundra försök (men jösses så gott det är!). Hur gör du för att få det så snyggt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 808
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 801
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp