Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det med denna veckan? Allt är konstant kaos? Behöver semester minst 4 veckor nu.
Ett till passersystem har klappat ihop. Det dumma är att man liksom bara märker att det inte funkar när man behöver det.
En student behöver komma in så fort som möjligt i dag. Men jag sitter och väntar på bud med datorer eftersom jag tydligen förväntas vara IT-support, vaktmästare, kommunikatör, webbansvarig, receptionist och kemikalieansvarig samtidigt.

Så nu sitter vi båda här och väntar på att taxin med datorerna ska komma så jag kan släppa in studenten med min huvudnyckel. I samma veva är supportkille på väg hit för att fixa systemet.... ochhan lär väl komma när vi är en kilometer bort säkert. :banghead:
 
Seeeeeeg och tröööött. Kan man bli annat när man försöker skärpa sig med kosten och utesluta onödigt socker titt som tätt varenda dag?!? Hur många gånger har jag inte lovat mig själv att sluta upp och vara slav under sockerberoendet ?!? Miljoner gånger känns det som. Att det ska vara så svårt att "bara" unna sig gott/sött till helgen och inte dagligen! Så är det ju det där med tålamod. Vill vara slank och hälsosam NU. Men det går inte på en vecka. Alla kilon jag har lagt på mig har knappast kommit på en vecka. Absolut inte.
 
Så irriterande! Där jag jobbade förut passerade jag och kollegorna ofta ett litet kontor i markplan där det satt en ensam man i 50-årsåldern vid en dator, med stooora glaspartier på två håll som i ett akvarium. Vår (något oseriösa) teori om det lilla akvariekontoret var att han hade ertappats med att porrsurfa på arbetstid, och att hans nya arbetsställe skulle avhålla honom från det.

Sedan den teorin lanserades så kunde jag bara inte låta bli att vrida på huvudet och kika in lite snabbt, men lyckades i alla fall låta bli att stanna och aktivt stirra på honom.
OT, men på temat....
ett advokatkontor i lilla staden hade en medarbetare som brukade "jobba" sent. Han satt i nedsläckt rum och tittade på datorn. Skenet från skärmen var som en spotlight på honom.

I huset mitt emot kunde man rätt detaljrikt följa hans förehavanden. Inte så mycket lämnades åt fantasin....
 
Jag älskar snö, men just idag är det lite onödigt eftersom jag behöver släpa en massa saker till återvinning - sista torsdagen i varje månad - upp för en brant backe. Det kunde gärna ha väntat tills imorgon.
 
Tagit med datorn hem så jobbar lite hemifrån idag.

Ska straxs ta lunch och lägga i en maskin tvätt. Hade jag haft lite mer självdisciplin hade jag lätt jobbat hemifrån mer och om jag kunnat vilket är väldigt svårt för mig att genomföra då vi är så få på kontoret/platsen jag är på
 
Mitt lokala slakteri :love:

Behövde hjälp med att såga upp fådda stora revben till småbitar. och så ville jag köpa ben att koka soppa på. jag får inte äta kött i några mängder längre (njurarna), men köttsoppa :d:d

Kom hem med stor låda märgben till mig, och revbenen prydligt sågade i papillon-anpassad storlek.
Och de ville inte ens ha betalt.

Det är sånt här som ger en tron på mänskligheten tillbaka.
 
Har räknat ut att om jag gör tre jobbiga arbetsuppgifter i dag kan jag hinna med allt jag behöver göra i morgon. Är dock helt orkeslös just nu och sitter mest och glor.
Tror jag bestämmer att nu gör jag dem bara, och efter det får jag ta en lite längre paus i ITs rum så jag slipper frysa, äta banan och ligga ner en liten stund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 461
· Visningar
40 925
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 801
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp