Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lilla katten är hemma från veterinären, och slapp få några tänder borttagna idag. Hon ska få småportioner mat nu idag, men det är för att hon inte fått äta sen igår kväll och för att hon kan vara lite påverkad av narkosen. Hon är lite hej å hå nu efteråt. Men hon slipper iaf både ont, tratt och medicin :bump: .

Det snöar ute. Jag funderar på att ta en liten powernap :angel: .
 
Smått less. Jag har haft mycket huvudvärk de senaste månaderna och nu senaste veckorna har det varit dagligen. Blir hjälpt av värktabletter, men ändå irriterande.
Känner nu att jag måste ta tag i det, och då jag även har ont i ögonen så ska jag kolla synen. Kanske behöver nya glasögon.. Var ändå ett par år sedan jag kollade synen sist.
 
Varför skulle du inte komma hem :confused: ?

Nu kan jag ju inte svara för @Asko, men upp mot 20 mm nederbörd i snö, som kan omräknas till ca. 20 cm, under något halvt dygn är väldigt mycket snö. Väldigt mycket snö på några få timmar är ju ganska känt för att kunna orsaka trafikproblem, särskilt i Stockholmsområdet där man plogar med små golfbanebilar snarare än med riktiga plogbilar.
 
Nu kan jag ju inte svara för @Asko, men upp mot 20 mm nederbörd i snö, som kan omräknas till ca. 20 cm, under något halvt dygn är väldigt mycket snö. Väldigt mycket snö på några få timmar är ju ganska känt för att kunna orsaka trafikproblem, särskilt i Stockholmsområdet där man plogar med små golfbanebilar snarare än med riktiga plogbilar.
Nåja, till deras försvar så har jag mest sett traktorer som plogar. Men landsbygden kanske har ännu mera imponerande plogbilar så att traktorerna ser ut som golfbanebilar? 🤔:laugh:

Men ja, mängden är nog inte något problem, det blir ordnat till slut. Men den korta tiden kan vara ett problem, man behöver hinna ploga överallt också :D
 
Nåja, till deras försvar så har jag mest sett traktorer som plogar. Men landsbygden kanske har ännu mera imponerande plogbilar så att traktorerna ser ut som golfbanebilar? 🤔:laugh:

Men ja, mängden är nog inte något problem, det blir ordnat till slut. Men den korta tiden kan vara ett problem, man behöver hinna ploga överallt också :D

Jag var lite medvetet elak mot Stockholm snöröjningsförmåga. :angel:
 
Planen idag var att åka till skogen efter jobbet. Well. Pga vädret så ställde vi in de planerna. Inte en chans att jag sätter mig i bilen nu. Det är vansinnigt halt, jag vurpade med moppen på jobbet (kommer få rejält blåmärke på benet...) och hade mycket svårt att cykla hem. Nä. Resten av dagen kommer spenderas i soffan med te och choklad!
 
Nåja, till deras försvar så har jag mest sett traktorer som plogar. Men landsbygden kanske har ännu mera imponerande plogbilar så att traktorerna ser ut som golfbanebilar? 🤔:laugh:

Men ja, mängden är nog inte något problem, det blir ordnat till slut. Men den korta tiden kan vara ett problem, man behöver hinna ploga överallt också :D

Fast det snöar faktiskt på riktigt bra. jag ser inte ens närmsta ön som ligger 800 meter bort (fri sikt) för alla snöflingor. Däremot är det helt vindstilla, så det kommer nog inte att bli några större problem med lokaltrafiken. Däremot har tydligen ett 20-tal bilar krockat på E4 utanför Upplands Väsby. Det senare är nog dock inte snöröjningens fel.
 
Fast det snöar faktiskt på riktigt bra. jag ser inte ens närmsta ön som ligger 800 meter bort (fri sikt) för alla snöflingor. Däremot är det helt vindstilla, så det kommer nog inte att bli några större problem med lokaltrafiken. Däremot har tydligen ett 20-tal bilar krockat på E4 utanför Upplands Väsby. Det senare är nog dock inte snöröjningens fel.

Det verkar som att det är rejält halt, så kanske att de som beordrar ut halkbekämpningen har varit lite sen på knappen.
 
Planen idag var att åka till skogen efter jobbet. Well. Pga vädret så ställde vi in de planerna. Inte en chans att jag sätter mig i bilen nu. Det är vansinnigt halt, jag vurpade med moppen på jobbet (kommer få rejält blåmärke på benet...) och hade mycket svårt att cykla hem. Nä. Resten av dagen kommer spenderas i soffan med te och choklad!

Det låter väldigt ont att vurpa med moped. Te och choklad i soffan låter som ett rimligt alternativ.
 
Fast det snöar faktiskt på riktigt bra. jag ser inte ens närmsta ön som ligger 800 meter bort (fri sikt) för alla snöflingor. Däremot är det helt vindstilla, så det kommer nog inte att bli några större problem med lokaltrafiken. Däremot har tydligen ett 20-tal bilar krockat på E4 utanför Upplands Väsby. Det senare är nog dock inte snöröjningens fel.
Här blåser det hårt, flaggan utanför mitt kontor står typ rakt ut :cautious:
 
Finfika med kardemummabulle från vårt lilla kvartersbageri. :d Idag vågade jag mig på att fråga om de kunde tänka sig att göra "Swedish semlor buns" i februari, och det kunde de minsann! Från och med nästa vecka kommer jag alltså att ha tillgång till professionellt tillverkade semlor ca 300 meter från dörren. Livsfarligt, fullständigt livsfarligt! :love:

(tack för inspirationen förresten @Ninnurur, det vara bara för att du nämnde semlor när jag skrev om bageriet senast som jag kom mig för att fråga!)
 
Och jag som ska hämta ut min julklapp från jobbet idag.
Tror att jag får ta bussen dit och sedan ta taxi den sista biten, jag tror inte att jag kan gå hem från butiken utan att behöva ta en rejäl omväg :cautious:
 
Smått less. Jag har haft mycket huvudvärk de senaste månaderna och nu senaste veckorna har det varit dagligen. Blir hjälpt av värktabletter, men ändå irriterande.
Känner nu att jag måste ta tag i det, och då jag även har ont i ögonen så ska jag kolla synen. Kanske behöver nya glasögon.. Var ändå ett par år sedan jag kollade synen sist.
Det låter som att det är dags för nya glasögon. Jag kollar årligen eftersom jag alltid tröttnar på bågarna :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 477
· Visningar
41 330
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 801
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp