Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj fem barnbarn! Är du så gammalFullt hus, dop, fullt ös med alla 5 barnbarn, hem och fixa mat till sörlänningarna och yngsta dottern, mer bus, soffhäng med de små. Hela dagen har varit väldigt rolig och väldigt mycket full fart = nu är jag helt slut som artist
Gör'tOm man skulle gå och lägga sig kanske…
Hör hon till dom som även köpt upp hela lagret av jod på apoteket?Sisådär ja då drog mamma igång, vi måste bunkra, ha kontanter hemma, vattendunkar, nya pass så vi kan fly landet. Jag har bara väntat på det, sånt här triggar igång hennes idéer. Men hur orkar man?
Jod ??Hör hon till dom som även köpt upp hela lagret av jod på apoteket?
För att? Vad har jag missat?Kan vi snälla släppa kontanter pass och bunkring i denna tråd?
Ja,lagren är tömda av dom med foliehatt, nya toapappretJod ??
Oj jösses! Måste genast googla på dettaJa,lagren är tömda av dom med foliehatt, nya toapappret
Öh va?Ja,lagren är tömda av dom med foliehatt, nya toapappret
Min reaktion ochså, dom fick väl någon knäpp när media skrev att puttfnask flög över tjernobyl (stavas det så?)Öh va?
…. Läste nu. Tydligen ska några jodtabletter rädda mot radioaktiv strålningÖh va?
Skynda skynda! Kanske blir nästa foliehatt…. Läste nu. Tydligen ska några jodtabletter rädda mot radioaktiv strålning
… och jag som skulle köpa nya magnesiumtabletter
Aha men då förstår jag vad ni pratar om, hade missat detta. Visste inte om att jod skulle skydda mot radioaktiva ämnen. Tänkte mest när jag googlade lite att jag kanske får i mig för lite jod då jag väljer Himalayasalt istället för salt med jod....Inte för nått annatSedan den ryska invasionen av Ukraina inleddes i torsdags har svenska apotek märkt av en ökad försäljning av medicin. Särskilt jodpreparat, som skyddar mot radioaktiva ämnen, har gått åt och är helt slutsålt hos Apotea, skriver Sydsvenskan.
Apoteas vd Pär Svärdson, säger till tidningen att försäljningen av jodprodukter ökade med 38 000 procent efter den ryska invasionen.
– Allt sålde slut på en gång. Våra inköpare har hört av sig till medicinbolagen för att komplettera, men allt är slut där också, fortsätter Pär Svärdson.
Även försäljningen av receptbelagd medicin ökade med 30 procent jämfört med förra veckan hos Apotea.