Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi vaknade till solskenet strax före halv åtta 😍.
Efter frukost åkte vi till morfar för att hjälpa honom bla med att ta in ved och så pratstund 🥰.Hemma hos oss är det knappt snö kvar men borta hos mamma och morfar samt vid stallet så är det betydligt mer snö kvar, skogen skapar verkligen kontraster 😊. Sen åkte sambon och pysslade med sitt pysslade jag hemma och senare kunde jag äntligen rida en stund; eftersom det är en vecka sedan så såklart bara skritt, blev lite skrittarbete och barbackamys🥰 . Gissa om det sedan efter stallet smakade hur bra som helst med tacos och en cider (3apor) 😋, härlig lördag!
 
Lagt mig i sängen och känner mig nöjd med att jag tvättat golven i kök, hall och vardagsrum idag och gjort rent ugnen med såpa. Tycker alltid det känns bra när man kan undvika kemikalier. Samtidigt går tankarna till Ukraina och allt det fruktansvärda som händer där. Världen är en mörkare och sämre plats nu.
 
Sedan den ryska invasionen av Ukraina inleddes i torsdags har svenska apotek märkt av en ökad försäljning av medicin. Särskilt jodpreparat, som skyddar mot radioaktiva ämnen, har gått åt och är helt slutsålt hos Apotea, skriver Sydsvenskan.
Apoteas vd Pär Svärdson, säger till tidningen att försäljningen av jodprodukter ökade med 38 000 procent efter den ryska invasionen.
– Allt sålde slut på en gång. Våra inköpare har hört av sig till medicinbolagen för att komplettera, men allt är slut där också, fortsätter Pär Svärdson.

Även försäljningen av receptbelagd medicin ökade med 30 procent jämfört med förra veckan hos Apotea.
 
Sedan den ryska invasionen av Ukraina inleddes i torsdags har svenska apotek märkt av en ökad försäljning av medicin. Särskilt jodpreparat, som skyddar mot radioaktiva ämnen, har gått åt och är helt slutsålt hos Apotea, skriver Sydsvenskan.
Apoteas vd Pär Svärdson, säger till tidningen att försäljningen av jodprodukter ökade med 38 000 procent efter den ryska invasionen.
– Allt sålde slut på en gång. Våra inköpare har hört av sig till medicinbolagen för att komplettera, men allt är slut där också, fortsätter Pär Svärdson.

Även försäljningen av receptbelagd medicin ökade med 30 procent jämfört med förra veckan hos Apotea.
Aha men då förstår jag vad ni pratar om, hade missat detta. Visste inte om att jod skulle skydda mot radioaktiva ämnen. Tänkte mest när jag googlade lite att jag kanske får i mig för lite jod då jag väljer Himalayasalt istället för salt med jod....Inte för nått annat 😂
 
Hann inte käka innan videochatten så jag snabbstekte upp lite lammbitar nu, och äter med sallad och lite kimchi (utan versal. ;) ).

Det ska äntligen bli av en stor insekts/spindelkonvent i Glasgow i Augusti år, den har givetvis varit inställd de senaste åren, och alla ska dit. Det känns peppigt! Själv kan jag förmodligen inte åka och träffa dem eftersom jag inte kan lämna de fyrbenta djuren hela dagen, det känns däremot lite tråkigt. Skulle till och med kunna tänka mig att hyra bil för dagen och lösa det på så vis men mitt körkort har gått ut. 😅
 
Tvättid slut 22:00. Kvar över nio så la jag mig på soffan för att vila lite, vaknade just och stapplade ner och hämtade ut allting. Därför jag alltid bokar sista kvällstiden eftersom jag inte behöver oroa mig över att somna på soffan eller dylikt och missa sluttid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 787
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 324
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 343
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 903
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp