Kantarell
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kantarell
Jag fick lÀsa tvÄ ggr men insÄg pÄ din smiley att det var medvetet.
Haha, hon Àr en av pappas gamla studenter Och hennes son spelade basket parallellt med mig i tonÄren
Har tÀnt ett par doftljus. Hunden pruttar illa
NÀ torsdag och fredag satt han och förelÀste för Stavanger via zoomEh... finns det nÄgon inom det omrÄdet i Sverige som INTE haft din far som förelÀsare?
Vi prata om de dÀr med kontanter idag faktiskt. Och ja egentligen Àr de dumt att inte ha det hemma. Men de andra vete tusan.SisÄdÀr ja dÄ drog mamma igÄng, vi mÄste bunkra, ha kontanter hemma, vattendunkar, nya pass sÄ vi kan fly landet. Jag har bara vÀntat pÄ det, sÄnt hÀr triggar igÄng hennes idéer. Men hur orkar man?
Hmm, pass⊠jag har inte Ă€gt ett pass sedan jag var typ 16 Ă„r. Inte tĂ€nkt Ă„ka utomlands sĂ„ har inte brytt mig. Ăr det nĂ„got man borde ha trots allt? Aldrig tĂ€nkt i nĂ„gra andra banor Ă€n semesterresor. Fast det ska man vĂ€l inte behöva göra, egentligen.Vi prata om de dĂ€r med kontanter idag faktiskt. Och ja egentligen Ă€r de dumt att inte ha det hemma. Men de andra vete tusan.
Visst finns det en poÀng i att ha kontanter hemma, oavsett vad som hÀnder i vÀrlden. Men min mamma gÄr över styr, nÀr broschyren kom ut frÄn MSB, fyllde hon upp bÄde i sommarstugan och lÀgenheten. Exempelvis fiskbullar i burk, trots att hon inte Àter fiskbullar för att det var lÄng hÄllbarhet.Vi prata om de dÀr med kontanter idag faktiskt. Och ja egentligen Àr de dumt att inte ha det hemma. Men de andra vete tusan.
Pass har jag ju sjĂ€lv men de Ă€r för att jag rest en del innan Corona slog klorna i vĂ€rlden, det Ă€r kanske vad jag saknat mest de senaste Ă„ren. Att resa och upptĂ€cka saker. Men nu för tiden Ă€r jag rĂ€tt nöjd med att vara hemma Ă€ndĂ„Hmm, pass⊠jag har inte Ă€gt ett pass sedan jag var typ 16 Ă„r. Inte tĂ€nkt Ă„ka utomlands sĂ„ har inte brytt mig. Ăr det nĂ„got man borde ha trots allt? Aldrig tĂ€nkt i nĂ„gra andra banor Ă€n semesterresor. Fast det ska man vĂ€l inte behöva göra, egentligen.
Har för övrigt inte heller nĂ„gra kontanter hemma. Knappt en ficklampa. Inga vattendunkar. Ska erkĂ€nna att jag googlade krislĂ„da och vevradio igĂ„r Sen sansade jag mig liteâŠ
Ber om ursÀkt att jag beklagade mig.Kan vi snÀlla slÀppa kontanter pass och bunkring i denna trÄd?
AlltsÄ, spinn bara inte vidare. FörstÄr att din mamma Àr jobbigBer om ursÀkt att jag beklagade mig.