Vad gör vi? CXLX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Hemma i soffan efter en lÄng dag, lite rom i glaset efter att ha tagit hand om djuren först. SlÀppte ut hundarna, gav katterna mat, Äkte och vattnade hÀstarna och tittade till hagen samt mutade dem med morötter, gav hönsen mat och vatten och sen fick hundarna komma in och fÄ mat.

Kanske blir en macka eller tvÄ innan duschen, sÀngen och sen sova nÄgra timmar innan jag ska tillbaka till grottekvarnen. :sleep:
 
đŸ˜« SisĂ„dĂ€r ja dĂ„ drog mamma igĂ„ng, vi mĂ„ste bunkra, ha kontanter hemma, vattendunkar, nya pass sĂ„ vi kan fly landet. Jag har bara vĂ€ntat pĂ„ det, sĂ„nt hĂ€r triggar igĂ„ng hennes idĂ©er. Men hur orkar man?
Vi prata om de dÀr med kontanter idag faktiskt. Och ja egentligen Àr de dumt att inte ha det hemma. Men de andra vete tusan.
 
Duschat och ska strax gĂ„ och lĂ€gga mig. Inser att jag glömt min lĂ€splatta hos Pappa idag 😑 Antingen fĂ„r jag ta upp nĂ„gon fysisk bok eller titta pĂ„ nĂ„gon serie som trĂ„kar ut mig sĂ„ mycket att jag somnar 😂🙈

Vaknade i panik natten före med sendrag i vaden, de var som en stenhĂ„rd kula över just de stĂ€llet. Varit ömt i benet hela dagen, kanske inte sĂ„ bra att leva pĂ„ kaffe men inte fylla pĂ„ med vatten ocksĂ„ đŸ€Ș
 
Vi prata om de dÀr med kontanter idag faktiskt. Och ja egentligen Àr de dumt att inte ha det hemma. Men de andra vete tusan.
Hmm, pass
 jag har inte Ă€gt ett pass sedan jag var typ 16 Ă„r. Inte tĂ€nkt Ă„ka utomlands sĂ„ har inte brytt mig. Är det nĂ„got man borde ha trots allt? đŸ€” Aldrig tĂ€nkt i nĂ„gra andra banor Ă€n semesterresor. Fast det ska man vĂ€l inte behöva göra, egentligen.

Har för övrigt inte heller nĂ„gra kontanter hemma. Knappt en ficklampa. Inga vattendunkar. Ska erkĂ€nna att jag googlade krislĂ„da och vevradio igĂ„r :bag: Sen sansade jag mig lite

 
Vi prata om de dÀr med kontanter idag faktiskt. Och ja egentligen Àr de dumt att inte ha det hemma. Men de andra vete tusan.
Visst finns det en poĂ€ng i att ha kontanter hemma, oavsett vad som hĂ€nder i vĂ€rlden. Men min mamma gĂ„r över styr, nĂ€r broschyren kom ut frĂ„n MSB, fyllde hon upp bĂ„de i sommarstugan och lĂ€genheten. Exempelvis fiskbullar i burk, trots att hon inte Ă€ter fiskbullar för att det var lĂ„ng hĂ„llbarhet. 🙄
 
Har haft en fin dag med bÀstisen. LÄng promenad med lunchmacka ute i solen. Massa babbel, och spel.
Det har varit mycket skönt och vilsamt. :)

Kompisen frÄn Ukraina har hittat kompisen frÄn Polen i RumÀnien och de jobbar pÄ att försöka hitta mamman fortfarande. Jag hoppas verkligen de hittar henne snart sÄ de kan Äka till Polen och starta flyktingcirkus och fÄ vila.
 
Hmm, pass
 jag har inte Ă€gt ett pass sedan jag var typ 16 Ă„r. Inte tĂ€nkt Ă„ka utomlands sĂ„ har inte brytt mig. Är det nĂ„got man borde ha trots allt? đŸ€” Aldrig tĂ€nkt i nĂ„gra andra banor Ă€n semesterresor. Fast det ska man vĂ€l inte behöva göra, egentligen.

Har för övrigt inte heller nĂ„gra kontanter hemma. Knappt en ficklampa. Inga vattendunkar. Ska erkĂ€nna att jag googlade krislĂ„da och vevradio igĂ„r :bag: Sen sansade jag mig lite

Pass har jag ju sjĂ€lv men de Ă€r för att jag rest en del innan Corona slog klorna i vĂ€rlden, det Ă€r kanske vad jag saknat mest de senaste Ă„ren. Att resa och upptĂ€cka saker. Men nu för tiden Ă€r jag rĂ€tt nöjd med att vara hemma Ă€ndĂ„ 😂
 
FörstĂ„r inte riktigt hur han tĂ€nkte nĂ€r han blockerar mina kuddar 😏 HĂ€r Ă€r det inte vi som bestĂ€mmer utan det Ă€r katterna.
IMG_20220226_214810125.webp
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Svar
559
· Visningar
55 772
  • LĂ„st
Tjatter Ny trĂ„d! Jag stör mig pĂ„ att jag inte har nĂ„t att störa mig pĂ„ 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 321
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny trĂ„d dĂ„ den andra lĂ„g pĂ„ 100sidor och snart 2000 inlĂ€gg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 343
  • Omröstning Omröstning
Tjatter LÀste i en annan trÄd att de ska gÄ i konkurs och kom pÄ att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur mÄnga har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 903
Senast: Lyan
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp