Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvättid slut 22:00. Kvar över nio så la jag mig på soffan för att vila lite, vaknade just och stapplade ner och hämtade ut allting. Därför jag alltid bokar sista kvällstiden eftersom jag inte behöver oroa mig över att somna på soffan eller dylikt och missa sluttid.
Alltså, jämfört med det där med gemensam tvättstuga föredrar jag ändå att ha tvättmaskin i köket. <3
 
Shiban är för övrigt knepig i magen inatt - nu har vi varit ut för tredje gången sedan nio ungefär och jag hoppas det blir sista vändan. Jag sover nog med lite kläder på, dock. Prinsessan på ärten bajsar nämligen inte på gården oavsett magknip utan vi måste ut och gå till närmsta grönområde.
Nu har vi i alla fall gjort en halvtimmesrunda och vid senaste hukningen kom det bara pruttar. Håll tummarna för oss, för om jag inte kan jobba imorgon får jag förmodligen sparken. 😅
 
Vaknar upp till tusen meddelanden där kompisgänget firar att de tillsammans med anon totalt hijackat rysk tv och visat sina egna grejer med sanningen om vad som händer i Ukraina.
Fan vad jag är stolt över dem. De liksom bara kör på.

Har inte hört något från kompisarna som är i Rumänien och börjar bli lite orolig.
 
att jag kanske får i mig för lite jod då jag väljer Himalayasalt istället för salt med jod....Inte för nått annat 😂
Fast det där borde du kanske allvarligt fundera på att ändra på? Jag läste för ett tag sedan om läkare som rapporterade att hyfsat många numera led av jodbrist pga att de valde just annat salt (t.ex. flingsalt) än det vanliga bordssaltet med jod.
 
Jag har nu fem avokadoträd. Maken säger att jag inte får sätta fler kärnor nu. Jag tänker att jag borde sätta fler, för alla fem träd lär inte överleva. Och vem vill inte ha träd inomhus liksom? Ju fler träd desto bättre för alla inblandade. Jag har slut på såväl krukor som fönsterplats.

Satte dessutom 6*3 tomater, 14 stockrosor, planterade om 7 rudbeckior och tre tagetes (sen innan står 12 i andra krukor). Jag har dessutom paprika och chili som väntar på omplantering. Och jag ska sätta lite blommor, gurka och zucchini längre fram i vår.

Hmm. Var ska allting bo? :bag:
 
Fast det där borde du kanske allvarligt fundera på att ändra på? Jag läste för ett tag sedan om läkare som rapporterade att hyfsat många numera led av jodbrist pga att de valde just annat salt (t.ex. flingsalt) än det vanliga bordssaltet med jod.

Verkligen, jag är jättenoga med att använda jodsalt. Dels bor vi ju som sagt i Sverige och dels är jag född och uppvuxen i Dalarna (med generna i myllan här också) och vi har en hög andel med sköldkörtelproblem (inkl min mor).

Det finns flingsalt med jod.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 787
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 324
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 343
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 903
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp