Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja nu har jag dammsugit i alla fall :D

Något som också gäckar mig är att vi sen ska blåsa ballonger och de hade en tendens att smälla :nailbiting: Jag vill typ ropa ”det är bara en ballong!” högt och tydligt, men oklart om det hjälper. Vill ju inte skrämma folk 🎈 🎈 🎈
 
Har en liten toppmatad i badrummet, rena lyxen. Men använder ändå 99% tvättstugan, men här verkar den skötas utomordentligt bra. Vunnit på tvätt-lottot :rofl:
Jag har alltid haft tur de gånger jag bott med tvättstuga också, men jag saknar inte besväret med att behöva planera, boka tider och inte kunna tvätta när som helst. Dessutom behöva klä på sig för att hämta tvätten när man gjort som @MJLee. :D
 
Fast det där borde du kanske allvarligt fundera på att ändra på? Jag läste för ett tag sedan om läkare som rapporterade att hyfsat många numera led av jodbrist pga att de valde just annat salt (t.ex. flingsalt) än det vanliga bordssaltet med jod.
Vet inte om vi (jag och sambon) direkt har symtom på jodbrist, man får ju i sig en del jod i ägg och mejeri bla men jodsalt är ju fortfarande det mest jodrika men vi föredrar Himalayasalt (vilket min häst med gör :laugh:) men ska lägga beställning idag och ska beställa jodsalt som vi kan ha i matlagningen och Himalaya tex vid kokt ägg istället, och ja givetvis tänka på den totala saltmängden.
 
Tvättar och pysslar lite hemma. Vi möblerade om häromdagen (vi fick ett superfint bord som innebar att det behövdes förändringar), så jag flyttar runt de sista sakerna för att hitta bästa stället. Katterna sover: en i en fotölj, en på torktumlaren som torkar sängkläderna :D .
 
:wtf: Tvättat sonens kläder som han badade isvak med i torsdags, de luktade inte hallon. Han fick även lite välbehövligt skäll att man inte stoppar blöta kläder i en kasse och glömmer bort den på ett varmt badrumsgolv. :meh: En del av inlärningen var även att hantera de blöta kläderna in i tvättmaskinen. Normalt tvättar han själv, men nu åkte han hem direkt efter skolan i torsdag och hade glömt bort kläderna.
 
:wtf: Tvättat sonens kläder som han badade isvak med i torsdags, de luktade inte hallon. Han fick även lite välbehövligt skäll att man inte stoppar blöta kläder i en kasse och glömmer bort den på ett varmt badrumsgolv. :meh: En del av inlärningen var även att hantera de blöta kläderna in i tvättmaskinen. Normalt tvättar han själv, men nu åkte han hem direkt efter skolan i torsdag och hade glömt bort kläderna.

Åh fy fan 🤢 Jag vill inte ens föreställa mig stanken :D
 
Varit och tränat, tänkte de kanske hjälper mot mina stackars ben som protesterar mot att jag har börjat träna igen 😅🤪 Blir alltid så måste ta mig över tröskeln sen lägger de sig igen. Solen skiner men de blåser lite, ska nog ta ut Kajsa katt en sväng nu när jag kommer hem så hon får komma ut i solen hon med ❤️
 
Bra dag ändå :) ! Har veckohandlat. Tanken är att jag göra vegetariska enchiladas idag igen. Har bakat chocolate chip cookies, och precis promenerat i solen med make och hund. Nu dricker jag upp den sista vinslatten och, tja, ska väl ta det mestadels lugnt resten av dagen....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 790
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 327
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 344
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 904
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp