Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här. Det stod precis nedanför vårt hus och sköt som galningar. Väldigt konstigt att man får skjuta mitt i ett stort bostadsområde 🙃 Kajsa har iaf börjat lugna ner sig nu efter smått haft hjärtstillestånd. Ska se om hon vill lägga sig i mattes säng ❤️

Man får inte fyra av raketer i tättbebyggt område utan tillstånd men med tanke på att vi inte har någon polisstation här iddes jag inte ringa polisen.
 
Sådär, nu får jag äntligen gå och lägga mig. Det gick - som vanligt - lugnt till i stallet. Det smäller vare sig särskilt högt eller länge här. Såpass långt ifrån att vi inte direkt kan se några fyrverkerier, utan får bara smällarna. Katten var lite avvaktande, men jag satt en stund på hans soffa och gosade. Då blev det bra igen.... :)
 
Samma här!
Jag tycker alltid att veckorna kring nyår är jättejobbiga eftersom man aldrig vet var och när det smälls… jag tycker att det är skitläskigt att bli överraskad av höga smällar sådär. Även om jag vet att det kan hända så blir jag alltid lika chockad varje gång (med undantag för 12-slaget på nyårsafton) 😣
Samma här, eller enstaka smällar är jag rätt okej med, det var värre vid tolv-slaget.
Jag har ingen PTSD men under mina tonår så var jag rädd för att gå ut medan det sköts, jag kunde skaka/darra och höll gärna ordentligt i mamma eller någon annan. Jag tyckte att fyrverkerier var fina men de är läskiga, högljudda och jag litade inte på att andra skulle vara kunniga nog att använda dem.

Numera så skakar jag inte längre tackolov även om jag kan darra till om jag står ute. Men vi bor rätt bra till nu så att man kan stå inne och ändå se en del fyrverkerier :up: Och är det något organiserat så blir jag inte rädd :up:
 
Kisse avreagerade bra iaf :heart

_20220101_003323.JPG
 
Hade de enstaka inte smällt vid 16, 18, 20 tiden (misstänker barnfamiljer som vill att barnen ska få se lite också) så var man faktiskt föredömlig här! Man väntade till ca 5 min före tolv innan man satte igång och vid ca 00:30 så var alla färdiga, även eftersläntrarna. Knäpptyst efter det.
Jag är helt okej med det faktiskt.

Muttrade dock över barnfamiljerna :cautious:
 
Samma här. Det stod precis nedanför vårt hus och sköt som galningar. Väldigt konstigt att man får skjuta mitt i ett stort bostadsområde 🙃 Kajsa har iaf börjat lugna ner sig nu efter smått haft hjärtstillestånd. Ska se om hon vill lägga sig i mattes säng ❤️
Tyvärr har alla kommuner olika regler.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp