Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var ett lugnt tolvslag med förvånande lite raketer. Kom till hästarna när de nyss börjat skjuta men de började genast tigga om mat när jag kom dit och det hade slutat skjutas helt innan jag fodrat klart så jag åkte hem igen när jag var färdig. :up:

Vovvarna var instängda i hallen och fåntratt var lite skärrad när jag kom hem men de släppte snabbt och vi åt ostkrokar, jag kämpade på med mitt vin och kollade film. Tre timmar tog det för mig att tömma mitt bubbel!

Varit hos hästarna nu på morgonen och snöfallet inatt har smält ihop med isen så jag kunde släppa ut dem efter de ätit upp frukosten. Nu får de vara ute tills hovslagaren kommer i morgon, prognosen ser bra ut så idag är de nakenfisar i hagen. Skönt att slippa täcken och få lite vind i håret. 😀
 
Somnade först efter kl 3 imorse, vid 2-tiden flyttade jag fram väckarklockan 1,5 timme. Nån gång får man väl sova lite längre. :up:
Nu gäller det att vända dygnet rätt igen, får ångest om jag inte sover som jag ska.
Upptäckte att en tv-kanal ”upphört”, Paramount network, men man kan få Paramount+ för en extra kostnad. *sur* 🤨
Kollar Djurparkens hemligheter.
 
Blev tack och lov rätt lugnt här! Det sköts vid 12 men inget jättenära och sen var det stillsamt. Tog till och med ut hästarna vid 1. Brukar låta dom stå inne till runt 6 tiden ifall det skjuts efter 12 också men det va otroligt lugnt så det kändes som att det va okej att ta ut dom :)

Nu ska jag gå ut och återställa stallet och sen ta en ridtur. Hundarna ska få en längre promenad i skogen och så ska min konvalescenshäst ha sin promenad.
 
Har sån lust att städa undan julen. Granjäveln åkte ut igår :rofl:

F1DECB49-2774-4915-8A5F-150A286A5983.jpeg
 
Börjar det nya året med limpsmörgåsar och O'Boy i sängen, känner mig som en tonåring! Men det sägs ju att man ska bevara barnet i sig så... :angel: Ska snart gå och ta lite kaffe för att väga upp med lite vuxenpoäng. Sen har jag två kanonbra böcker igång där båda endast har ca 50 sidor kvar, oj vad jag längtar efter att sätta mig och läsa ut dem senare! Ska också spela klart brädspelet som sambon och jag var så inne i igår att vi på riktigt var nära att missa tolvslaget! Vi tittade på klockan 23:30 och tänkte att vi skulle spela i 10 minuter till innan vi gjorde oss redo för tolvslaget. Nästa gång vi tittade på klockan var hon 23:57 och vi fick plötsligt väldigt bråttom att korka upp champagnen :laugh: Tänk vad snopna vi hade blivit om vi tittat på klockan fem minuter senare!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp