Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det snöar ute igen 😅 Ska bli plusgrader sägs det så vet inte om det är så bra att det snöar egentligen.

Ska pilla i mig lite frukost sen måste jag vidare mot stallet. Vi måste vara två nu när fölis har börjat gå själv i lina ut i hagen, någon måste ta Mamma mu.

Sen idag måste jag verkligen plugga men luften har gått ur mig lite av olika orsaker.
 
På jobbet. Och kan konstatera att kakan jag bakade här igår (chokladkaka med kolasås) smakade ännu bättre idag. :d Rimlig frukost tänkte jag. :laugh:

Idag har jag varit snäll och låtit barnen välja mat så det blir en mix av köttbullar med makaroner och pannkaka. 5 ungar, så arbetsinsatsen är inte enorm direkt.
 
Årets sista arbetsdag. 🥳

Antingen åker jag och handlar sent ikväll eller tidigt i morgon bitti då jag hoppas det är lite folk ute de tiderna, sen ska jag bara koppla av resten av året och förbereda för att ta in hästarna i god tid innan galningarna börjar skjuta fyrverkerier. Hoppas det inte blir lika jävligt som förra året då jag vill vara hos hästarna vid tolvslaget, men har en skotträdd hund som nog mår bäst hemma även om det tar emot att lämna honom ensam med varulven. Synd det inte kommer vara kraftigt snöfall i morgon kväll. :down:
 
Höll på att få dåndimpen då jag kom till jobbet och såg att jag hade fakturor med förfallodatum förra veckan :eek: Som tur är så upptäckte jag att jag sett fel, det datumet var fakturadatumet så kunde andas ut igen! Behöver jag nämna jag blev väldigt vaken helt plötsligt? 😅 Aja, jobbar på...
 
Tvångsfikar pga passar fem kilo terrier som blåvägrar gå förbi fiket på vår runda. Det är ju så mysigt att sitta inne och slippa slasket samt bli mutmatad med hundgodis. Smart liten sak det där.
 
Måste nog vara en av världens sämsta människa på att ta hand och försöka avsluta abonnemang.
Vet inte ens vilka abonnemang det rör sig om. Trodde det vara Telia och ringde upp från pappas telefon till dem. Men tappar det nånstans under samtalet och kan tillslut inte ens svara på vad jag har för mailadress :banghead:

Nu måste jag ringa bostadsrättsföreningen. Snälla giv mig styrka och att jag inte får panik igen 🙏
 
Måste nog vara en av världens sämsta människa på att ta hand och försöka avsluta abonnemang.
Vet inte ens vilka abonnemang det rör sig om. Trodde det vara Telia och ringde upp från pappas telefon till dem. Men tappar det nånstans under samtalet och kan tillslut inte ens svara på vad jag har för mailadress :banghead:

Nu måste jag ringa bostadsrättsföreningen. Snälla giv mig styrka och att jag inte får panik igen 🙏
❤ ta ett djupt andetag, kan det vara lättare att mejla som första steg? Så du slipper förklara muntligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
805
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp