Kanske ska ringa Nordea? Tack måste kolla. Är så förvirradFast du ska bara kunna lämna in den till banken så betalar de den
Det gör inget om den blir lite sen
Edit: står nu i telefonkö…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske ska ringa Nordea? Tack måste kolla. Är så förvirradFast du ska bara kunna lämna in den till banken så betalar de den
Det gör inget om den blir lite sen
Det går att begära anstånd och jag har svårt att tro att någon skulle bråka om den kommer in lite sent.Hyran för januari är tydligen inte betald. Får betala den själv för vet inte hur jag ska lösa det annars eftersom den måste in senast imorgon.
Får leva på nudlar ett tag framöver Mamma skulle kolla också om hon kan lägga in en del av summan, hoppas på det
Det reagerade jag också på, hade kallt räknat med att hämta kaffe och göra en macka i reklampausen jag förväntade mig.Tittar på Peter Pan.
Skulle ha lagt in lite tvätt i maskinen, men har inte varit någon reklam än. Konstigt nog?
Det är viktigt att inte betala ett dödsbos räkningar själv vad jag förstått. Det är svårt/omöjligt att få igen de pengarna.Hyran för januari är tydligen inte betald. Får betala den själv för vet inte hur jag ska lösa det annars eftersom den måste in senast imorgon.
Får leva på nudlar ett tag framöver Mamma skulle kolla också om hon kan lägga in en del av summan, hoppas på det
Hyran för januari är tydligen inte betald. Får betala den själv för vet inte hur jag ska lösa det annars eftersom den måste in senast imorgon.
Visst är det märkligt. Är ju ändå 3an den går på. Brukar ju vara fullt med reklam där.Det reagerade jag också på, hade kallt räknat med att hämta kaffe och göra en macka i reklampausen jag förväntade mig.
Ju mer jag rotar i hans papper ju mer märker man att han har verkligen inte kunnat vara frisk.
Vem fan har liksom 2 kr i elräkning på en månad???
Dessutom superbra ordning på gamla papper medan nyare papper verkar vara som bortblåsta eller helt oorganiserade
Ska dricka lite kaffe och ta det lugnt en stund nu innan jag fortsätter
Tack snälla! Står nu i kö på Skatteverket för dödsfallintyg. Och ska sedan skanna och skicka till Nordea efter det då ska jag tydligen sedan kunna betala via pappas konto.@karamelldrottningen
Har du sett den här informationen från Nordea? Det låter förvånansvärt smidigt måste jag säga.
https://www.nordea.se/privat/liv/familj/vid-dodsfall/betala-dodsboets-rakningar.html
Att det kunde vara så fruktansvärt mycket praktiskt som måste göras vid ett dödsfall hade jag faktiskt ingen riktig aning om själv, när min pappa dog mycket plötsligt för ett knappt år sedan. Då var jag tvungen att lära mig, precis så som du är tvungen att lära dig nu.Tack snälla! Står nu i kö på Skatteverket för dödsfallintyg. Och ska sedan skanna och skicka till Nordea efter det då ska jag tydligen sedan kunna betala via pappas konto.
Tack för supporten alla
Efter min fars död i Spanien i höstas så lyckas vi inte lösa någonting. Vi har liksom ingen information att jobba med alls. Och känns inte hundra att åka dit heller utan att veta något och hoppas på något slags ledtråd. Förmodligen finns både fastighet och fordon, men adressen som kändes till stämde inte. Förmodligen ligger räkningarna på stor hög nånstans.När vi kollade pappas papper var det hemskt att se att han hade planerat allt. Han hade verkligen förberett så mkt som möjligt med både det praktiska och ekonomiska. Fattade inte hur han orkat tänka på allting när han var så sjuk. Han hade avslutat abonnemang/fört över det till ngn annan osv. Samt förberett för hästarna så att jag stod på dom osv