Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit i stallet. Det märks att det redan börjat skjutas raketer sen nån dag, och att årsta ligger bara ett par km bort på andra sidan fälten, Ambres är disträ och ofokuserad :heart Nu har jag duschat och ätit också, ska köra till ridskolan om en halvtimme och sen jaga bingolotter och tomtebloss!
 
Hyran för januari är tydligen inte betald. Får betala den själv för vet inte hur jag ska lösa det annars eftersom den måste in senast imorgon.

Får leva på nudlar ett tag framöver 😅 Mamma skulle kolla också om hon kan lägga in en del av summan, hoppas på det 🙏
Det går att begära anstånd och jag har svårt att tro att någon skulle bråka om den kommer in lite sent.
 
Lille fölis skötte sig bra i morse med, lite bråttom och några små bocksprång blev de 😂 Lilla Snuttan ❤️

En annan sak, att ha alla hästar i stora stallet igen även om det bara är för några månader. Men det för enklare allt arbete. När det var färdigt avklarade jag lite ärenden i stan, lunch intagen och ska hinka lite kaffe medan tvättmaskinen går och sen måste jag plugga 🤪 Livet på en pinne.
 
Köpte en digital bingolott nyss. Egentligen tycker jag att de är i dyraste laget, men det kan ändå vara lite kul att sitta och "kryssa" imorgon kväll, tänker jag. Blir liiiiiite lättare att hålla sig vaken till tolvslaget i alla fall..... :D Och det gör jag alltid pga mina djur. Annars hade jag säkerligen gått och lagt mig tidigare i stället.
 
Ju mer jag rotar i hans papper ju mer märker man att han har verkligen inte kunnat vara frisk.
Vem fan har liksom 2 kr i elräkning på en månad???
Dessutom superbra ordning på gamla papper medan nyare papper verkar vara som bortblåsta eller helt oorganiserade 🙄

Ska dricka lite kaffe och ta det lugnt en stund nu innan jag fortsätter :cautious:
 
Hyran för januari är tydligen inte betald. Får betala den själv för vet inte hur jag ska lösa det annars eftersom den måste in senast imorgon.

Får leva på nudlar ett tag framöver 😅 Mamma skulle kolla också om hon kan lägga in en del av summan, hoppas på det 🙏
Det är viktigt att inte betala ett dödsbos räkningar själv vad jag förstått. Det är svårt/omöjligt att få igen de pengarna.

Att be om anstånd och skicka fakturan till banken ska vara en bra lösning.

Jobbigt att få den inblicken en dödsstädning ger. :heart
 
Hyran för januari är tydligen inte betald. Får betala den själv för vet inte hur jag ska lösa det annars eftersom den måste in senast imorgon.

Får leva på nudlar ett tag framöver 😅 Mamma skulle kolla också om hon kan lägga in en del av summan, hoppas på det 🙏

Du ska INTE betala den! Viktigt att inte betala dödsboets räkningar etc ur egen ficka
 
Ju mer jag rotar i hans papper ju mer märker man att han har verkligen inte kunnat vara frisk.
Vem fan har liksom 2 kr i elräkning på en månad???
Dessutom superbra ordning på gamla papper medan nyare papper verkar vara som bortblåsta eller helt oorganiserade 🙄

Ska dricka lite kaffe och ta det lugnt en stund nu innan jag fortsätter :cautious:

När vi kollade pappas papper var det hemskt att se att han hade planerat allt. Han hade verkligen förberett så mkt som möjligt med både det praktiska och ekonomiska. Fattade inte hur han orkat tänka på allting när han var så sjuk. Han hade avslutat abonnemang/fört över det till ngn annan osv. Samt förberett för hästarna så att jag stod på dom osv
 
Tack snälla! Står nu i kö på Skatteverket för dödsfallintyg. Och ska sedan skanna och skicka till Nordea efter det då ska jag tydligen sedan kunna betala via pappas konto.
Tack för supporten alla ❤️
Att det kunde vara så fruktansvärt mycket praktiskt som måste göras vid ett dödsfall hade jag faktiskt ingen riktig aning om själv, när min pappa dog mycket plötsligt för ett knappt år sedan. Då var jag tvungen att lära mig, precis så som du är tvungen att lära dig nu.

Efterlevandeguiden har mycket bra information, och hjälper en att göra sakerna i rätt ordning.
https://www.efterlevandeguiden.se/
 
När vi kollade pappas papper var det hemskt att se att han hade planerat allt. Han hade verkligen förberett så mkt som möjligt med både det praktiska och ekonomiska. Fattade inte hur han orkat tänka på allting när han var så sjuk. Han hade avslutat abonnemang/fört över det till ngn annan osv. Samt förberett för hästarna så att jag stod på dom osv
Efter min fars död i Spanien i höstas så lyckas vi inte lösa någonting. Vi har liksom ingen information att jobba med alls. Och känns inte hundra att åka dit heller utan att veta något och hoppas på något slags ledtråd. Förmodligen finns både fastighet och fordon, men adressen som kändes till stämde inte. Förmodligen ligger räkningarna på stor hög nånstans.

Trösten är väl att landsgränsen gör att vi aldrig kan ärva de skulder som ackumuleras , vilket man gör i Spanien annars.

Så det kan vara lite olika…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp