Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle ta en dusch nyss och kände runt på sängen efter nattlinnet - för att ta på det efter duschen - men hittade det inte :confused:. DÅ kom jag på att jag - hrm - fortfarande hade nattlinnet på mig..... :o Har alltså inte ens bytt om idag. Nattlinne och mjukisbyxor HELA dagen.... Men nu har jag duschat och satt på mig ett nytt fräscht nattlinne i stället :up: !
 
Ice cream float på julmust! :up: :d
20211229_184104.jpg
 
Skrattar för mig själv när jag läser i Ab om Bianca Ingrossos julklapp, för när jag tittar på bilden av den fantastiska (dyra!) skinnjackan så inser jag att min pojkvän 1985 hade en precis (menar precis!!) likadan. Den var jätteskön, så när jag lånade den var den moderiktigt oversize på mig... jag är före min tid :laugh:
 
Skrattar för mig själv när jag läser i Ab om Bianca Ingrossos julklapp, för när jag tittar på bilden av den fantastiska (dyra!) skinnjackan så inser jag att min pojkvän 1985 hade en precis (menar precis!!) likadan. Den var jätteskön, så när jag lånade den var den moderiktigt oversize på mig... jag är före min tid :laugh:
Kostade hans också 15 000 kr......??
 
Har just kommit hem efter städ i storhuset och såg att ett amazonpaket väntade utanför dörren. Wtf tänkte jag, jag trode jag fick alla igår - hade helt glömt bort att jag i ett svagt ögonblick när kisse bet mig i fötterna som värst igår slängt iväg en beställning på en sådan där sprattelfisk! 😂
Nu måste jag röja upp lite på golvet så att jag kan filma när han bekantar sig med den. ;)
 
Någonstans ängs vägen har du lärt dig att du måste hålla folk glada och nöjda. Att jobbet att dämpa deras humör och sinnesstämning är ditt ansvar.

Vem sm än lärt dig det så har hen gjort ett uselt jobb.

Vad gör de för att hålla DIG glad och tillfreds? Speciellt detta med föräldrar - de har ansvar för sina barn - INTE tvärtom!

Tror du behöver lägga mer fokus på dig själv i ditt liv. Du verkar göra sådär på jobbet också - hålla alla glada och nöjda?

Du ska inte vara en bläckfisk som har en tentakel i i andras liv som fixar och betjänar.
Tack :love:
Ju mer jag växer upp ser jag mönster som gjort att det blivit så här för mig. Människor jag sett så fruktansvärt mycket upp till som är likadana, faster och farmor.
Ser jag på faster som jag avgudar något oerhört är hon till och med förtidspensionerad pga exakt detta.
Det kombinerat med min otroligt osexiga personlighet som gör att jag tror att jag är oviktig och ointressant, samt att min mamma är som hon är (hon är världens bästa, men extremt krävande och protesterar man mot något tar det hus i helvete) har lett mig in på den här härliga problematiska vägen.

Jag flyttade ju hemifrån för ett halvår sen, efter att ha stannat med mamma i 15 år bara för att jag inte ville förstöra för henne. Hon hade det trassligt i livet och svårt med att hitta jobb osv - hade jag flyttat hade hon behövt flytta och ändra om i hela sitt liv. Flyttade när hon fått några år på sig att bygga lite kapital och tycker ändå att jag var självisk och hemsk som flyttade :banghead: för vem ska nu se till att det finns mat då och då och vem ska dammsuga, typ. Känner mig som ett något hopplöst fall :meh:
 
Tack :love:
Ju mer jag växer upp ser jag mönster som gjort att det blivit så här för mig. Människor jag sett så fruktansvärt mycket upp till som är likadana, faster och farmor.
Ser jag på faster som jag avgudar något oerhört är hon till och med förtidspensionerad pga exakt detta.
Det kombinerat med min otroligt osexiga personlighet som gör att jag tror att jag är oviktig och ointressant, samt att min mamma är som hon är (hon är världens bästa, men extremt krävande och protesterar man mot något tar det hus i helvete) har lett mig in på den här härliga problematiska vägen.

Jag flyttade ju hemifrån för ett halvår sen, efter att ha stannat med mamma i 15 år bara för att jag inte ville förstöra för henne. Hon hade det trassligt i livet och svårt med att hitta jobb osv - hade jag flyttat hade hon behövt flytta och ändra om i hela sitt liv. Flyttade när hon fått några år på sig att bygga lite kapital och tycker ändå att jag var självisk och hemsk som flyttade :banghead: för vem ska nu se till att det finns mat då och då och vem ska dammsuga, typ. Känner mig som ett något hopplöst fall :meh:
Får du någon hjälp?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
806
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp