Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack :love:
Ju mer jag växer upp ser jag mönster som gjort att det blivit så här för mig. Människor jag sett så fruktansvärt mycket upp till som är likadana, faster och farmor.
Ser jag på faster som jag avgudar något oerhört är hon till och med förtidspensionerad pga exakt detta.
Det kombinerat med min otroligt osexiga personlighet som gör att jag tror att jag är oviktig och ointressant, samt att min mamma är som hon är (hon är världens bästa, men extremt krävande och protesterar man mot något tar det hus i helvete) har lett mig in på den här härliga problematiska vägen.

Jag flyttade ju hemifrån för ett halvår sen, efter att ha stannat med mamma i 15 år bara för att jag inte ville förstöra för henne. Hon hade det trassligt i livet och svårt med att hitta jobb osv - hade jag flyttat hade hon behövt flytta och ändra om i hela sitt liv. Flyttade när hon fått några år på sig att bygga lite kapital och tycker ändå att jag var självisk och hemsk som flyttade :banghead: för vem ska nu se till att det finns mat då och då och vem ska dammsuga, typ. Känner mig som ett något hopplöst fall :meh:
Läst detta inlägg nu flera gånger. Känner mig extremt trög just nu i huvudet. Men nånting skaver här.
Osexig personlighet? Vad är ens det?
 
Vi skulle haft mini-julfirande idag med gäster. Men en nära kollega till en hade testat positivt för Covid igår. Så vi avblåste. Vi skulle ha gjort Tikka Masala på lamm med raita och vitlöksnanbröd. Men det tar ju forever. Så vi bestämde oss för hämtmat idag. Sista sambo säger innan han åker är: "Öppna inte julklapparna!!"
Jag:
445986A7-0528-46EB-B332-AEB7065A6E37.gif
 
Jag är förstörd!
Min humor är litte felkaliberad och offcenter.
tex.
Mamma ringer och försöker hitta det sveska ordt för något.
-Jo jag skulle behöva en, en, en sån där stav med motor.
Jag -errrr ok vill du att jag beställer en åt dig eller? med en mycket undrande fråga?
Mamma -ja gärna, en sån bosch skulle jag vilja ha, stavmixer hette det ju!
 
Tack :love:
Ju mer jag växer upp ser jag mönster som gjort att det blivit så här för mig. Människor jag sett så fruktansvärt mycket upp till som är likadana, faster och farmor.
Ser jag på faster som jag avgudar något oerhört är hon till och med förtidspensionerad pga exakt detta.
Det kombinerat med min otroligt osexiga personlighet som gör att jag tror att jag är oviktig och ointressant, samt att min mamma är som hon är (hon är världens bästa, men extremt krävande och protesterar man mot något tar det hus i helvete) har lett mig in på den här härliga problematiska vägen.

Jag flyttade ju hemifrån för ett halvår sen, efter att ha stannat med mamma i 15 år bara för att jag inte ville förstöra för henne. Hon hade det trassligt i livet och svårt med att hitta jobb osv - hade jag flyttat hade hon behövt flytta och ändra om i hela sitt liv. Flyttade när hon fått några år på sig att bygga lite kapital och tycker ändå att jag var självisk och hemsk som flyttade :banghead: för vem ska nu se till att det finns mat då och då och vem ska dammsuga, typ. Känner mig som ett något hopplöst fall :meh:
Herregud. Jag blir alldeles matt av att läsa.
Bra att du hittat nåt eget. eget liv, egen bostad

Du har ett liv sm är bara ditt. Ditt alldeles egna. Du ska inte få andras liv att gå ihop.
Fy så förfärligt att skuldbelägga sitt barn för att man inte får sitt egna liv att gå ihop.

Det låter gott att du börjat de mönstren. Då kan du göra något åt dem.
Heja dig!

/tanten - också morsa
 
Läst detta inlägg nu flera gånger. Känner mig extremt trög just nu i huvudet. Men nånting skaver här.
Osexig personlighet? Vad är ens det?
Haha, men tänk dig någon som bryter armen, eller är med om något jobbigt som bubblar runt inuti. Personen säger noll om "oj vad ont jag har i armen" eller "det här hände i dag på jobbet". Trallar glatt på tills hen antingen börjar se helt grön ut i ansiktet av smärta eller exploderar i en miljon känslor. Fast det kan vara bra saker också.
Jag är en sån och jag tycker det är osexigt :D förmodligen även skitjobbigt för de omkring. Tänk dig ett barn som när hen varit hos pappa i 5 veckor, inte ringt en enda gång, kommer hem och typ "ja det var kul. vi badade." sen går in i sitt rum och inte säger ett ord om det som faktiskt surrar i skallen.
Min mamma är och har varit fullkomligt rosenrasande på mig för att jag aldrig säger något eller berättar vad som hänt. "Kan du inte berätta något? Jag vill ju veta!"

Men i mitt huvud är jag så betydelselös att ingen vill veta/är intresserad/de har sina egna problem. Osexigt :angel:
 
Herregud. Jag blir alldeles matt av att läsa.
Bra att du hittat nåt eget. eget liv, egen bostad

Du har ett liv sm är bara ditt. Ditt alldeles egna. Du ska inte få andras liv att gå ihop.
Fy så förfärligt att skuldbelägga sitt barn för att man inte får sitt egna liv att gå ihop.

Det låter gott att du börjat de mönstren. Då kan du göra något åt dem.
Heja dig!

/tanten - också morsa
Alltså, hon bad mig aldrig om det. Hon vet inte om att jag gjort så. Jag sa helt enkelt att jag trivdes, och om jag fick bo kvar blev jag bara glad för då kunde jag spara pengar till senare osv. Fast egentligen var jag ganska irriterad på att inte få ha eget space, alla bråk, och att mitt rum var för litet för mina drömmar.
Men nu har jag ju mitt eget space, jag och mamma har ett mycket bättre förhållande och bråkar inte, och drömsängen står i sovrummet redo med nytvättade lakan :love:
Kanske är det steget jag behövde ta. Ett enormt steg, för mig. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
805
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp