Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det som har berört mig mest är faktiskt ganska nära i tid. Det står vid min farfars födsel 1910 fader okänd och textat med versaler och understruket - OÄKTA. :cry:

Jag brukar säga att jag är oäkting i andra led. Min farfar dumpade min farmor som var på smällen (vet inte detaljerna, pappa berättade inte och jag ville inte gräva i det). För mig är han inget annat än ett svin och jag är ledsen att jag tyvärr har hans efternamn (här i trakterna får barn till ogifta föräldrar i allmänhet pappans namn). På den tiden (1926) fanns det liksom inte samma skyddssystem som idag för ensamstående föräldrar.

Jag tror det var lite därför mina föräldrar aldrig gifte sig. Pappa visste hur lite sådant betyder egentligen. De var ju tillsammans ändå tills hans död :heart
 
Skitdag, skitvecka, och så lär det fortsätta ett tag - jag varken vill eller orkar mer nu.. Men, kvällens ljuspunkt: packade just upp ett paket från Lush, och jag gillar redan det jag köpte jättemycket (sist, vid jul, råkade jag beställa en duschgel som min näsa säger luktar kräk.. Tur att jag tycker massor om resten!). Härliga produkter gör det lite lättare för mig att orka duscha, och jag behöver jobba på att ta hand om mig själv lite, så det är värt prislappen :heart.
 
Jag brukar säga att jag är oäkting i andra led. Min farfar dumpade min farmor som var på smällen (vet inte detaljerna, pappa berättade inte och jag ville inte gräva i det). För mig är han inget annat än ett svin och jag är ledsen att jag tyvärr har hans efternamn (här i trakterna får barn till ogifta föräldrar i allmänhet pappans namn). På den tiden (1926) fanns det liksom inte samma skyddssystem som idag för ensamstående föräldrar.

Jag tror det var lite därför mina föräldrar aldrig gifte sig. Pappa visste hur lite sådant betyder egentligen. De var ju tillsammans ändå tills hans död :heart
Tack och lov fick farfar sin mammas efternamn. Hon vägrade tala om för prästen vem som var pappa! Hon är på något sätt min idol för hon var så tuff och fick gå igenom så mycket. Jag träffade henne faktiskt en gång när jag var liten!
 
Tack och lov fick farfar sin mammas efternamn. Hon vägrade tala om för prästen vem som var pappa! Hon är på något sätt min idol för hon var så tuff och fick gå igenom så mycket. Jag träffade henne faktiskt en gång när jag var liten!

Jag gissar att min farmor var rätt stark också. Sedan finns det historia där som jag aldrig kommer att få reda på... för jag misstänker att hon har varit förlovad. Jag hittade en ring bland pappas saker med ett datum som kan stämma tidsmässigt. Det kusliga är att jag är mer eller mindre en kopia av min farmor (både ansikte och kroppsform) och ringen passar mitt ringfinger som om den var gjord för mig.
 
Gällande oäktingar så har min pappa fader okänd. Min farmor berättade först några år innan hon dog vad pappas pappa heter. Jag tror dock inte att någon vet om han lever och isf var han bor.
Pappa är iaf resultatet av en otrohetsaffär. Min riktiga farfar var otrogen mot sin fru med farmor och det blev pappa.
Skulle tro att det är åtminstone en av anledningarna till att farmor och pappa flyttade till Sverige när han var i 4-5-årsåldern.
 
Busig pålla i den lilla snön; fyrade av ett rejält bocksprång innan jag fick tag på henne i hagen 😅 och på vår skrittur såg vi hjortar i mörkret; livsfarliga tydligen för det var nästan så att hon satte sig på arslet när hon plötsligt kastade sig bakåt 😅.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 737
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp