Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intressant med trafikverket, vi skrev avtal med dem för 3 år sedan att de skulle sätta in extra ruta på våra fönster. I och med att vi ska sälja så tänkte vi kolla hur det går. Maken ringer upp den som står som ansvarig på våra papper. Hen säger att nej tyvärr det blev inget och att det är nya bullervärden idag. Maken ifrågasätter att man kan bryta avtal utan ens informera den andra parten. Jodå det kunde man visst säger hen och lägger på. Maken surnar till och ringer direkt till trafikverket och får prata med någon stackare på supporten. Hon får upp avtalet och håller med om att ett sånt avtal inte ska kunna brytas hur som helst. Så hon skickar vidare ärendet till sin chef för något är märkligt. Så vi får se vad chefen säger i morgon.
 
Jag rekommenderar verkligen alla att börja släktforska - vilka tankeställare man får sig och vilka livsöden som vecklas ut........

Har precis kartlagt en man född 1855. Han gifter sig 1879 med en kvinna som har med sig en son (f 1874) in i äktenskapet. De får sedan sex egna barn födda 1880, 1882, 1885, 1887 (detta barn dör endast några månader gammal), 1888 och 1896. Mannen dör i september 1895 - endast 40 år gammal - och fyra månader innan hans sista barn föds. Kvinnan blir sedan ensam med alla barnen........
 
  • Ledsen
Reactions: Sel
Jag rekommenderar verkligen alla att börja släktforska - vilka tankeställare man får sig och vilka livsöden som vecklas ut........

Har precis kartlagt en man född 1855. Han gifter sig 1879 med en kvinna som har med sig en son (f 1874) in i äktenskapet. De får sedan sex egna barn födda 1880, 1882, 1885, 1887 (detta barn dör endast några månader gammal), 1888 och 1896. Mannen dör i september 1895 - endast 40 år gammal - och fyra månader innan hans sista barn föds. Kvinnan blir sedan ensam med alla barnen........
Det som har berört mig mest är faktiskt ganska nära i tid. Det står vid min farfars födsel 1910 fader okänd och textat med versaler och understruket - OÄKTA. :cry:
 
Känns som världens dubbelmoral särskilt som det verkar som att väldigt många av dom förstfödda barnen i varje familj har varit tillverkade lite väl nära giftermålet. I många fall många månader i förväg :o

Min äldsta kusin föddes inom äktenskapet pga nödgifte :D Och nej, det var naturligtvis inte nödgifte på allvar.

Edit: Dvs morfar stod inte där med ett avsågat hagelgevär *shotgun wedding* :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 737
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp